Skype, un instrument care generează încredere în rândul clienţilor de hotel

Lanţurile şi hotelurile independente sunt prezente pe reţelele sociale pentru a atrage clienţi, generând încredere prin intermediul acţiunilor sale şi mai ales a interacţiunilor cu publicul. Acest lucru este afirmat de Juan Luis Gonzalez, tehnic în Revenue Manager, care recomandă utilizarea a trei canale de comunicare cu clientul, dincolo de Facebook şi Twitter, Instagram, Youtube şi Skype.

Skype, un instrument care este rar folosit de hoteluri, aşa cum recunoaşte Gonzalez, “va fi un instrument de bază în cele care se concentrează pe un serviciu clienţi de calitate“; astfel că sugerează “dedicarea a unei ore sau două pe zi pentru a răspunde la apeluri ale Skype, arătându-le clienţilor camerele şi personalizând rezrvarea” pentru ca “a-ţi arăta faţa şi a nu fi doar o adresa de e-mail va genera încredere în acea persoană care, dacă îi vinzi ceva care este pe gustul său, îl va cumpăra. Sunt sigur.”

De fapt, el l-a pus deja în aplicare cu rezultate bune ca director al unui mic hotel in cartierul Chelsea din New York: “aveam clienţi care veneau de departe, şi fiind vorba de un aparthotel ei aveau nevoie să ştie ce ustensile aveau la dispoziţie pentru gătit, cât era de mare patul, cum era baia … În ciuda faptului că un site web şi cu un perfil de Facebook în care includeam fotografii, ofeream de obicei o vizită cu ghid prin Skype pentru a-i reconfirma clientului toate lucrurile despre care am vorbit. Acceptarea apelului prin Skype era instantanee în 90% din cazuri. Şi într-un procent mare de apeluri obţinerea rezervării finale”.

Un alt beneficiu al Skype, adaugă el, “este cel psicologic. Există oameni care se simt mai în siguranţă atunci când văd o faţă umană în momentul în care fac rezervarea, cineva cu adevărat în spatele rezervării noastre. O faţă vizibilă poate calma furia şi cucerii clienţii pentru hotelul nostru”.

De aceea, el pledează pentru “a-ţi arăta faţa, a oferi soluţii. A arăta camerele, instalaţiile, parking-ul, zona de relax… Completate cu video-uri pe Youtube pentru a arăta că sunteţi reali, că nu există nicio capcană”.

Reţelele sociale sunt noul site pentru hoteluri, încă un punct de întâlnire cu clientii, dar cu mai mult trafic decât site-urile corporative. Miss Ty/ #shu#

Reţelele sociale sunt noul site pentru hoteluri, încă un punct de întâlnire cu clientii, dar cu mai mult trafic decât site-urile corporative. Miss Ty/ Imagine Shutterstock.

În acest sens, el consideră că “o persoană care utilizează Skype va face ca reticenţa de a rezerva să scadă. Oamenii stiu că fotografiile de pe site sunt făcute, de cele mai multe ori de profesionişti şi ştiu că atunci când ajung la hotel lucrurile vor fi diferite. Sau mai rău, crede că hotelul este ca în fotografii şi când ajunge este diferit. Skype poate ajuta, fără îndoială”.

 

Instagram

Cu acelaşi obiectiv ca clientul să nu fie luat prin surprindere, el propune ca cele mai bune fotografii să fie incluse pe Instagram:

– Nu doar cu hotelul şi cu instalaţiile, ci şi cu cele mai bune deserturi şi feluri de mâncare. “Cucereşte-le vederea, generează curiozitate”.

– Peisaje: apusuri de soare, răsărituri, cele mai bune vederi din camere.

– Activitati: fotografii de grup, monitori de petrecere a timpului liber realizând activităţi.

– Personal: “toată lumea doreşte să-l cunoască pe bucătar, director, personalul de curăţenie… Personalizează şi umanizează hotelul cu Instagram.

Ca şi exemple de utilizare eficientă a Instagram ca şi instrument, Juan Luis González menţionează campaniile DobleTree by Hilton, cea a ‘Four Seasons Fotog’ cu hashtag-ul #FSFotog pentru ca oamenii să împărtăşească momente magice pentru ei; sau evenimentul ‘The Ultimate Instameet‘ creat de Hamilton Island, “unde utilizataorii de Instagram au fost primiţi în ultimele zile din luna noiembrie. Pentru a participa trebuia să publici o fotografie cu ideea ta despre paradis cu hashtag-ul creat pentru ocazie şi au primit mai mult de 3.000 de aplicaţii.

 

Youtube

Pentru Gonzalez “puterea pe care o are Youtube este destul de mare, iar hotelurile sunt încă în faza incipientă în aceasta reţea socială. Crează propiul tău canal şi beneficiază de achiziţia acestui site din partea lui Google. Îţi va veni bine pentru poziţionarea SEO“. În ceea ce priveşte imaginile care trebuie incluse, el evidenţiază:

– Clipuri video de la petreceri, discotecă sau de activităţi pentru a arăta oamenilor ce vor găsi acolo: “o imagine valorează mai mult decât o mie de cuvinte, şi uneori “asigurarea că se vor simţi minunat este nimic faţă de un video în care oamenii se simt minunat”.

– Arată diferitele tipuri de camere pe care le are hotelul.

– Fă un montaj de fotografii realizate la fiecare 10 sau 15 minute de apusuri şi/sau răsărituri.

Vizitele cu ghid la hotel prin intermediul Skype permit clientului să confirme că tot cea a vazut pe site este real.

Vizitele cu ghid la hotel prin intermediul Skype permit clientului să confirme că tot cea a vazut pe site este real.

Lanţuri precum Hilton Worldwide sau Hampton Hotels, explică el, “au lansat campanii pe Youtube (utilizând alte reţele, desigur) în care nu vindeau nimic concret, doar brandul lor. Campanii, cum ar fi “Feel de Hamptonality” sau “Stay Ahead“, le-a fost de ajutor pentru a pune în valoare brandurile lor încercând să atragă noi fani pe Facebook, sau noi adepţi pe Twitter sau Instagram.

JW Marriott Cancun Resort a plătit cinci videobloggeri (‘Vloggers’), un sejur de cinci zile, pentru a reflecta beneficiile hotelului unde se cazează, inclusiv fotografii pe Instagram cu hashtag-ul #gottequila. O bună idee de publicitate, fără îndoială. Nikoi Island este o insulă în Indonezia cu 28 de camere private, în care cu un dron au fost create de clipuri video de un minut”.

Aşa cum a informat Google acum doi ani, video-ul este noua broşură pentru a vinde călătorii.

Alte reţele sociale

Juan Luis Gonzalez sfătuieşte “ca aceste trei instrumente să fie completate cu Facebook, Twitter şi site-ul hotelului. Dacă vă aflaţi într-un mediu competitiv ca un mare oraş, sau o zonă extrem de fragmentată, cu hoteluri mici, te va ajuta să te diferenţiezi şi să câştigi clienţi. Şi, dacă faci acest efort şi clientul nu crede că hotelul tău este cel ideal, va fi impresionat de cum a fost tratat şi cu siguranţă te poate recomanda unui alt prieten/cunoştinţă. Deschide canale de comunicare şi acordă-le atenţie”, conchide el.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply