Sistemul de distribuţie IATA ar putea creşte competitivitatea agenţilor

Un studiu realizat de Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) cu privire la New Distribution Capability (NDC) arată că acesta poate ajuta agenţii să fie mai competitivi şi eficienţi în serviciile prestate clientului.

Raportul elaborat în colaborare cu World Travel Agents Associations Alliance (WTAAA) – o alianţă mondială care are printre membrii săi ţări precum Statele Unite, Canada, Australia, Africa de Sud, India, Brazilia sau Noua Zeelandă, şi reprezintă 80% din producţia de BSP a IATA la nivel mondial – confirmă că 76% din agenţiile fac rezervări de produse şi servicii auxiliare ale companiilor aeriene utilizând cel mai des site-ul companiilor aeriene în loc de a folosi GDS-urile.

Sistemul de distribuţie IATA ar putea creşte competitivitatea agenţilor

Studiul concluzionează că agenţii sunt preocupaţi de pierderea productivităţii rezultată din faptul că nu pot oferi pe deplin toate opţiunile oferite de companiile aeriene, iar având în vedere că GDS-urile au limitări în opţiunile de vânzare cu amănuntul, majoritatea agenţilor intervievaţi cred că NDC i-ar putea ajuta să fie mai competitivi şi să se concentreze mai mult pe satisfacerea nevoilor clienţilor. Ei consideră că acesta le va permite să vândă produse auxiliare mai eficient.

Agenţiile de turism sunt îngrijorate de costul pe care îl va avea NDC-ul IATA, motiv pentru care asociaţiile fac o monitorizare completă a punerii sale în aplicare. În acest sens, Amadeus avertizează că agenţiile care doresc NDC-ul IATA vor trebui să investească în tehnologie.

Sistemul de distribuţie IATA ar putea creşte competitivitatea agenţilor

Cu toate acestea, la începutul lunii noiembrie Sabre şi American Airlines a anunţat un acord pentru a facilita utilizarea NDC de către agenţii şi, deşi nu este prima experienţă în acest sens, acesta va avea un impact major asupra pieţei de agenţii din Statele Unite, având în vedere importanţa acestor două companii în această piaţă.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply