Sectorul de intermediere german evoluează fără a-şi pierde esenţa

Agenţiile şi turoperatorii germani arată comportamentul specific al pieţei turismului din această ţară, în care şase mari operatori de turism continuă să domine piaţa, în pofida faptului că încep să piardă o anumită cotă, iar segmentul agenţiilor de turism online îş încetineşte creşterea, arătând că acest emitent se maturizează în ritmul său.

TUI Germania, Thomas Cook AG, DER Touristik, FTI, Alltours şi Schauinsland Reisen acaparează, în această ordine, 60% din afacerea de turoperare din Germania, în care cifra de afacere a operatorilor de turism a ajuns în 2014 la 26.300 milioane de euro, o creştere de 1.000 de milioane de euro faţă de anul precedent.

Asociaţia de agenţii de turism şi turoperatori germani DRV a publicat recent un raport care arată că TUI Germania a avut o cotă de piaţă de 16,7%, cu o cifră de afaceri de 4.400 milioane de euro. Totuşi aceasta reprezintă o scădere de 1,7% faţă de cele 4.470 milioane de euro pe care le-a încasat în 2013, an în care cota ajungea la 17,7%.

Thomas Cook rămâne pe al doilea loc cu o cifră de afaceri de 3.440 milioane de euro, cu 1,1% mai mult decât în anul precedent atunci când a ajuns la 3.400 milioane, în timp ce deţine o cotă de piaţă de 13,1%, faţă de 13,4% în 2013.

 Destinaţiile îndepărtate sunt din ce in ce mai populare in Germania. Resort in Emiratele Arabe Unite al Iberotel, brand ce aparţine de TUI Group.

Destinaţiile îndepărtate sunt din ce in ce mai populare in Germania. Resort in Emiratele Arabe Unite al Iberotel, brand ce aparţine de TUI Group.

Raportul DRV specifică faptul că AIDA Cruises acaparează 4,9% din afacere, iar restul este pentru turoperatorii de mărime mai mică, care evoluţionează de asemenea pozitiv, în creştere de la 35,45% la 35,8%.

În general, afacerea de intermediere din Germania se bucură de o sănătate foarte bună, cu o creştere a rezervărilor de două cifre şi sezonul de vârf din 2015. Potrvit firmei de consultanţă Gfk, atât numărul de clienţi cât şi vânzările pentru agenţiile şi turoperatorii. Cu toate acestea, agenţiile de turism online reflectă intrarea lor în maturitate, cu un ritm de creştere mai lent al veniturilor sale, după mai mulţi ani de cresteri de doua cifre. Portalurile furnizorilor sunt o concurenţă din ce în ce mai dură pentru OTA în Germania, şi acaparează o cotă mai mare decât ele. În 2014, mai mult de 6.000 de milioane de euro au fost generate de vânzările online de pe site-urile companiilor aeriene şi ale hotelurilor, în comparaţie cu 3.000 de milioane ale agenţiilor.

Şi un raport întocmit de DRV şi firma de consultanţă Gfk estimează că atât portalurile furnizorilor, cum ar fi OTA au crescut la un ritm de doar o singură cifră în 2014, iar în 2015 creşterea ar fi fost va fi mai mică.

 

Atenţie: creştere de distanţă lungă

Potrivit datelor asociaţiei DRV, multe destinaţii tradiţionale ale Mării Mediterane înregistrat în 2015 o cerere puternică, cu o creştere semnificativă în Turcia, şi o creştere uşoară pentru Insulele Baleare, Canare şi Italia, în timp ce Grecia a rămas stabilă după cifrele record din 2014. La rândul său, Egiptul s-a recuperat şi a prezentat o creştere medie de două cifre.

Cu toate acestea, vânzările pe distanţe lungi au fost deosebit de populare în acest an. Agenţiile germane au înregistrat rezervări puternice pentru destinaţii din Caraibe, mai ales pentru Republica Dominicană, Cuba şi Mexic, precum şi pentru Statele Unite. Emiratele Arabe Unite şi-au crescut, de asemenea, popularitatea sa ca destinaţie în timp ce Thailanda se recuperează cu o creştere de două cifre.

“Clienţii beneficiază de preţurile pe care le-am acordat în acest an bazate pe nivelul de paritate euro-dolar în ultimul an”, explică cei de la DRV. Şi tendinţa va continua deoarece turoperatorii au observat deja o creştere a cererii de pe distanţe lungi cu o proiectare spre viitor şi locurile în programele lor pentru iarna 2015-16 au fost mai multe.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply