Scăderea traficului din cauza COVID amenință 46 de milioane de locuri de muncă și jumătate din sector

Scăderea severă a traficului aerian înregistrată anul acesta din cauza pandemiei de COVID-19, urmată de o recuperare foarte lentă, va duce la pierderea a cel puțin 46 de milioane de locuri de muncă generate în mod regulat de aviația din întreaga lume, conform cifrelor actualizate de industria companiilor aeriene. În condiții normale, aviația generează 87,7 milioane de locuri de muncă la nivel mondial, inclusiv sectoarele turistice mai largi afectate de lipsa zborurilor. Peste 11 milioane corespund sectorului însuși, angajați în companiile aeriene, aeroporturi, producători de aerospațiale civile și gestionarea traficului aerian. Industria așteaptă sprijinul necesar din partea statelor pentru un mediu stabil: să nu fie supusă declarațiilor de carantină aleatorii și să schimbe în mod constant listele de destinații acceptabile și inacceptabile

 

Oprirea aproape totală a sistemului pe parcursul mai multor luni, precum și natura de oprire/pornire a redeschiderii, au însemnat că zborurile nu se vor recupera la nivelurile pre-coronavirus până în jurul anului 2024

 

Directorul executiv al Air Transport Action Group (ATAG), Michael Gill, a declarat: „Cu așteptarea că vom vedea mai puțin de jumătate din traficul de pasageri în acest an decât a fost înregistrat în 2019, știm că multe locuri de muncă în transportul aerian și economie, în general, care depind de aviație sunt expuse riscului. Unele companii iau deja decizii dure și mulți profesioniști sunt afectați de recesiune„. 

 

Fapte cheie

Într-un an obișnuit, aviația aduce următoarele beneficii:

 

– Transportul aerian generează 87,7 de milioane de locuri de muncă și 3,5 de miliarde de dolari în activitatea economică globală. 

 

Peste 11 milioane de oameni lucrează direct pentru industria în sine. Locurile de muncă în aviație sunt, în medie, de 4,3 ori mai productive decât alte locuri de muncă din economie. 

 

– Avioanele transportă 35% din comerțul mondial în valoare (6,5 de miliarde de dolari în 2019), dar mai puțin de 1% în volum (61 de milioane de tone în 2019).

 

– Tarifele transportului aerian de astăzi sunt cu aproximativ 90% mai mici decât ceea ce ar fi costat aceeași călătorie în 1950, ceea ce a permis accesul la călătoriile aeriene pentru o parte mai mare a populației. 

 

Dimensiunea industriei: 1.478 companii aeriene au zburat 33.299 de avioane pe 48.000 de rute între 3.780 de aeroporturi din spațiul aerian gestionate de 162 de furnizori de servicii de navigație aeriană. 

 

– 58% dintre turiștii lumii călătoresc la destinațiile lor cu avionul

 

Impactul lui Covid-19: 

– Locurile de muncă generate de aviație ar putea scădea cu 46 de milioane până la 41,7 milioane (-52,5%)

– Locurile de muncă directe în aviație (în companiile aeriene, aeroporturi, producători și managementul traficului aerian) scad cu 4,8 de milioane (o reducere de 43% comparativ cu situația dinainte COVID-19).

– Aproape 39.200 de zboruri speciale de repatriere au adus aproape 5,4 de milioane de cetățeni acasă după închiderea frontierei în martie 2020. 

– Arpoape 46.400 de zboruri de speciale de marfă au transportat 1,5 milioane de tone de marfă, în principal echipamente medicale, către zonele care au nevoie în timpul apogeului răspunsului la pandemie

 

„Analiza noastră arată că până la 4,8 milioane de locuri de muncă în aviatie se pot pierde la începutul anului viitor, o reducere de 43% față de nivelurile pre-COVID-19. Atunci când aceste efecte sunt extinse la toate locurile de muncă pe care aviația le-ar susține în mod normal, 46 de milioane de locuri de muncă sunt expuse riscului. Acestea includ roluri de aviație cu înaltă calificare, locuri de muncă din domeniul turismul mai extinse, afectate de lipsa călătoriilor aeriene și a locurile de muncă pe tot parcursul lanțului de aprovizionare în curs de construcție, consumabile de catering, servicii profesionale și toate celelalte elemente necesare pentru a conduce un sistem de transport globală”, spune Michael Gill. 

 

El consideră că guvernele ar trebui să facă tot ce pot pentru a ajuta sectorul să-și revină, dincolo de planurile de sprijin pentru ocuparea forței de muncă: „Pasagerii și companiile au nevoie de certitudine în ceea ce privește călătoriile, să nu fie supuse declarațiilor de carantină schimbarea constantă a listelor de destinații acceptabile și inacceptabile”. 

 

El adaugă că aceste decizii sunt dificil de luat, dar pe măsură ce testele se îmbunătățesc și perspectiva unui vaccin devine mai clară, „sperăm o stabilitate mai mare în mediul de călătorie va duce, de asemenea, la o revenire în rolul economic larg al călătoriilor aeriene

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version