Şase tehnologii hoteliere care se apropie

Există mult entuziasm cu privire la minunile tehnologice de nouă generaţie care într-o zi ar putea fi adoptate de hoteluri. Sunet direcţional, Lifi, realitate virtuală, drone, Internetul Tuturor Lucrurilor, care acoperă tot şi imprimantele 3D sunt şase din aceste inovaţii, care aproape au ajuns în industria hotelieră, potrivit experţilor Ian Millar, profesor de Tehnologia Informaţiei la École Hötelière de Lausanne (Elveţia), şi Richard Lewis, CEO-ul Best Westen în Marea Britanie.

Toate iniţiativele sunt interesante şi revoluţionare, potrivit lui Millar, dar unele implică anumite motive de îngrijorare.

1. Sunetul direcţional

Cu această nouă tehnologie difuzoarele pot direcţiona sunetul direct la ascultător, dar nu celor care se află în apropiere. De exemplu, trei persoane de pe aceeaşi canapea ar putea asculta diferite sunete fără a auzi alegerile muzicale ale celorlalţi. Acest lucru înseamnă, în cuvintele lui Miller, “implicaţii uriaşe în ceea ce priveşte adaptarea şi personalizarea. Restaurantele din hoteluri ar putea avea acest sistem pe fiecare masă sau în sălile de sport pe fiecare bandă. Odată cu creşterea lobby-ului social, va fi o tehnologie atractivă pentru unele lanţuri”. Îngrijorarea lui Millar sunt implicaţiile pe care această inovaţie le va avea în ceea ce priveşte cotele pentru drepturile de autor în domeniul muzical în hoteluri.

2. Realitate virtuală

Receptorii de realitate virtuală şi alte tehnologii vor fi utilizate mai mult, afirmă Millar. “Google Glass a fost un teren plin de mine legale din prima zi, deoarece îţi permite să înregistrezi totul în mod gratuit, dar am văzut exemple de alte produse, cum ar fi Oculus Rift şi acea tehnologie este aici pentru a rămâne numai pentru că hotelurile să poată oferi tururi virtuale în instalaţiile lor”. În acest sens, el dă ca şi exemplu Abadia Retuerta LeDomain care, deşi a fost construită în 1145, utilizează Google Glass.

Google Glass încă funcţionează şi, pentru nevoile noastre, este o tehnologie foarte bună. De exemplu, hotelul nostru este ca un muzeu, aşa că, dacă un client îi poartă şi focalizează un anumit tablou, ochelarii îi vor oferi anumite detalii despre el”, a explicat Andrés Araya, directorul hotelului. De asemenea, el a recunoscut că 10.000 de lire sterline (13.476 de euro) pe care le-au investit în această tehnologie îi determină să utilizeze în continuare această tehnologie, chiar dacă Google a suspendat vânzările de ochelari inteligenţi.

Aşa-numitul mediu extrem transformă fiecare suprafaţă plană într-un ecran.  #shu#

Aşa-numitul mediu extrem transformă fiecare suprafaţă plană într-un ecran. Imagine Shutterstock.

 

Îngrijorarea lui Miller este că implementarea definitivă a acestei tehnologii va depinde semnificativ de consolidarea sa în câmpul de joc. “Dacă reuşeşte acest lucru, atunci aceasta va fi peste tot”.

3. Drone

Tehnologia dronelor nu este noua, dar versiunea următoarei generaţii ar permite înregistrarea de clipuri video în rezoluţie 4K, calitatea marilor filme de la Hollywood, potrivit lui Millar, ceea ce va permite integrarea ei facilă în tehnologia de realitate virtuală.

În cuvintele lui Miller, “dronele sunt utilizate pentru a face clipuri video şi fotografii, iar implicaţiile pentru marketing sunt enorme, deşi utilizarea lor în hotelurile urbane va fi mai limitată prin lege. Unele restaurante le utilizează deja pentru distribuirea mâncării, şi ce opreste un hotel să le folosească pentru, de exemplu, oferirea unei periuţe de dinţi într-una din camerele sale?”.

În acest sens, Abadia Retuerta tocmai a cumpărat primul dron. Hotelul are, de asemenea, o biserică în a cărui clopotniţă se află un cuib de berze pe care, potrivit lui Araya, “clienţii noştri îl menţionează mereu. Deci, aceasta este cea mai bună modalitate de a permite tuturor să vadă ce se întâmplă în cuib. Astfel, noi oferim oaspeţilor noştri posibilitatea de a trăi o experienţă într-o mănăstire din secolul XII cu tehnologia secolului XXI“.

Dar Millar avertizează că “vor exista întotdeauna probleme de securitate cu dronele. Probabil, acestea vor putea detecta forma de fiinţe umane printr-un fel de recunoaştere sau tehnologie de infraroşu. Dar, recent, un dron a survolat grădina Casei Albe şi altul a trecut printr-o bază de submarine franceze, astfel că guvernele vor reacţiona cu siguranţă împotriva acestei tehnologii“.

4. Internetul Tuturor Lucrurilor

Orice dispozitiv care are un circuit electronic poate fi conectat, fie la televizoare, WiFi, încălzire, iluminat, uşi, usi de garaj, frigidere, etc., orice lucru trimite şi primeşte date”, afirmă Millar. Hotelurile inteligente vor fi de interes antreprenorilor care doresc să îmbunătăţească experienţa clienţilor lor, dar acesta este zona de nouă tehnologie care aduce cele mai mari probleme.

Internetul tuturor Lucrurilor permite ca orice aparat care are un circuit electronic să se poată conecta. #shu#

Internetul tuturor Lucrurilor permite ca orice aparat care are un circuit electronic să se poată conecta. Imagine Shutterstock.

 

Dovada acestui fapt, potrivit lui Millar este că autorităţile au prins deja primul hacker care a atacat (Denial of Service), care dezactiva maşinile sau făcea nefuncţionale reţelele, folosind pentru acesta un frigider. Există, prin urmare, multe considerente legate de siguranţă. Hotelurile pot beneficia enorm, dar trebuie să facă şi investiţii mari în criptare. Unele lanţuri vor fi atacate de hackeri. Acest lucru se va întâmpla şi valoarea acţiunilor va scădea. Beneficiile potenţiale sunt enorme, dar şi riscurile“.

A se vedea pe aceeaşi temă “Aplicaţiile Internetului lucrurilor în hoteluri“.

5. Imprimante 3D

Miller spune că imprimantele 3D bune se vând acum cu între 400 şi 500 de dolari (351 şi 439 euro) şi, pe măsură ce tehnologia va rezolva problemele lor iniţiale, hotelierii vor începe în curând imprimarea în 3D a anumitor obiecte. “Un băiat în Olanda imprimă mâncare în trei dimensiuni, astfel că se pune întrebarea cu privire la ce rol va juca aceasta în industria hotelieră”, se întreabă Millar. “Cerinţele de inginerie pentru hoteluri ar putea fi un punct de plecare rezonabil pentru industrie, sau lucruri care pur şi simplu nu pot fi reproduse, articole foarte adaptate”.

Îngrijorarea lui Millar este că unele obiecte, cum ar fi periuţa de dinţi menţionata mai sus, poate dura prea mult timp pentru a fi imprimate, astfel încât clienţii nu ar trebui să aşteptăm minuni de la această tehnologie, cel puţin pe termen scurt.

Propietarii care au participat la conferinţa membrilor Best Western Hotels GB, filiala britanică a Best Western International, au fost cei mai încântaţi cu acest tip de imprimante, potrivit CEO-ului său, Richard Lewis.

Lewis nu crede că tehnologia va fi utilizată “cu obiecte, cum ar fi periuţa de dinţi, pentru că în prezent această tehnologie este prea lentă. Cine ar aştepta 30 de minute sau o oră pentru acest lucru? Dar ai aştepta pentru lucruri mai vechi, probabil pentru a înlocui un mâner unic de la o uşă, care s-a rupt. Dacă îl poţi proiecta, îl poţi imprima“.

6. Lifi

Tehnologia care îl emoţionează pe Lewis include, de asemenea, Lifi-ul, o alternativă la WiFi încă nelansată. Pentru Lewis, aceasta “are unele avantaje importante. Potenţial este de 100 de ori mai rapidă decât WiFi şi, de asemenea, mai sigură, deoarece lumina nu poate trece prin ziduri. Deşi informaţiile pot fi transmise prin ceea ce cred că sunt 3.000 de milioane de lumini LED, ceea ce ar fi mai ieftin decât construirea de transmiţătoare scumpe”.

Materialul extrem de conductor instalat în camerele Living Lab ale NH Collection Eurobuilding permite încărcarea telefonului mobil doar prin aşezarea lui pe masă.

Materialul extrem de conductor instalat în camerele Living Lab ale NH Collection Eurobuilding permite încărcarea telefonului mobil doar prin aşezarea lui pe masă.

 

Dar Lewis este îngrijorat de faptul că problema Lifi-ului este de că moment are nevoie de o sursă statică de lumină pentru a transmite către un receptor fix.

 

Alte considerente

Carl Weldon, CEO-ul HOSPA, asociaţia profesioniştilor de finanţare hotelieră, revenue şi tenologia informaţiei, a citat alte iniţiative tehnologice care ar putea ajunge la hoteluri:

– Mediul contextualizat în cazul in care, de exemplu, poţi face o rezervare hotelieră prin intermediul GPS-ului maşinii şi permite ca cheia maşinii să devină şi cheia camerii.

– Ceea ce se numeşte mediul extrem, în care fiecare suprafaţă plană este un ecran, de exemplu, clienţii la recepţie pot observa suprafaţa biroului şi să-şi aleagă a cameră şi servicii direct după vizualizarea imaginilor pe care le oferă sistemul.

– Technologia care conectează aplicaţiile smartphone-urilor cu semnalizarea hotelului sau a furnizorilor de fast-food.

– Instalaţiile de încărcare “wi-tricity” cu care un telefn mobil poate fi încărcat doar prin lasarea lui pe o suprafaţă, aşa cum se întâmpla deja în camerele Living Lab ale NH Collection Eurobuilding. Wledon admite că această tehnologie este astăzi un pic cam lentă, dar nu necesită cabluri şi în doi trei ani va fi mai rapidă şi cea mai obişnuită.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe HotelNewsNow.

 

One comment

  1. […] În timp ce, în Statele Unite încep să fie testate utilizări din ce în mai inovatoare. De exemplu, un hotel din California, în Sausalito, au introdus o dronă în room service-ul său. Aparatul este utilizat pentru a transporta şampanie (trei sticle pe zbor) până la una din terase. A se vedea, de asemenea, Şase tehnologii hoteliere care se apropie. […]

Leave a Reply