Şase sfaturi de web design pentru a creşte rata de conversie

Hotelierul doreşte ca potenţialii clienţi să viziteze site-ul lor pentru a finaliza procesul de rezervare, să ajungă la recepţie şi să facă check-in-ul. Pentru această, pagină trebuie să aibă un design care să fie nu numai atractiv, şi să inducă la conversie. Cu această idee în minte, aici sunt şase sfaturi ale design-ului web de hotel care ajută la a converti mai mulţi vizitatori în oaspeţi.

1. – Design responsive 

Astăzi, mai mult de 148,3 de milioane de persoane utilizează internet pentru a rezerva cazare, tours şi activităţţi, ceea ce reprezintă mai mult de 57% din rezervările anuale de călătorii, potrivit Statistic Brain.

Şi, pe măsura ce oamenii se simt mai confortabil cumpărând online, vânzările prin intermediul dispozitivelor mobile au crescut foarte mult. Potrivit unui studiu Rezdy, 30% din rezervările directe online sunt realizate de pe telefonul mobil, procent care creşte ritmul de 1% pe trimestru.

Aceste statistici arată clar că site-ul unui hotel trebuie să fie responsive, deoarece rezervările provin din ce în ce mai mult de pe orice dispozitiv, de la computer la mobil şi tabletă.

Nu degeaba facilitarea navigării prin site de pe orice dispozitiv creşte conversiile, deoarece clienţii pot căuta şi rezerva cu uşurinţă.

 

2. – Bara de navigare uşor de găsit şi de utilizat

A face ca bara de navigare să fie greu de găsit este echivalent cu a-i ascunde harta şoferului într-o excursie pe şosea. Hotelierul poate obţine ca utilizatorii de Internet să nu ajungă niciodată acolo unde îşi doresc.

Elementele cheie pentru a evita acest lucru: o culoare şi o locaţie uşor de identificat, un număr limitat de opţiuni şi nu prea complexe, toate într-un design global al paginii care să fie simplu. Acest lucru permite ca oamenii să găsească mai uşor informaţiile pe care le caută şi să detecteze bara de navigare.

În ziua de azi aproape 150 de milioane de persoane utilizează Internet pentru a face rezervări turistice. #shu#

În ziua de azi aproape 150 de milioane de persoane utilizează Internet pentru a face rezervări turistice. Imagine Shutterstock.

Pentru ca bara de navigare să menţină vizitatorii pe site:

– Asiguraţi-vă că aceasta este situată unde clienţii se aşteaptă să fie, pentru că oamenii preferă să viziteze site-urile cu care sunt familiarizaţi. Această caracteristică este cunoscută sub numele de fluenţă cognitivă.

– Evitaţi etichete şi butoane generice de navigare.

– Utilizirea unei scheme de culoare de contrast. Culoarea ar trebui să ajute ca barele de navigare şi link-urile să iasă în evidenţă şi să nu se amestece. Aceasta este o modalitate testată din punct psicologic, cunoscută  ca un sistem, pentru a atrage atenţia asupra lucrurilor.

– Utilizarea unui efect de poziţionare într-o serie: atenţia şi retenţia merg săltând de la începutul la sfârşitul listei, deci este mai bine să plaseze aspecte importante ale navigaţiei în ambele poziţii, lăsând elemente mai putin esenţiale în mijloc.

 

3. – Lasă vederea să se odihnească

Unul dintre principiile de baza ale design-ului este de a face lucrurile simple şi, deşi pot apărea afirmaţii prea simple, este uşor să te laşi dus de plasarea widget-urilor, instrumente şi prea mult text pe web. În ceea ce priveşte, creşterea numărului de conversii, claritatea şi simplicitatea niciodată prea mult.

În 2012, un studiu realizat de Google a dezvăluit că oamenii judecau dacă site-urile erau frumoase între o cincizecime şi o douăzecime de secundă, şi că site-urile complexe sau complicate erau considerate mai puţin atractive decât părtile atractive, care le integrează.

Cu cât este mai uşor efortul vizual pe care trebuie să îl facă cititorul, şi mai simplu este design-ul web.

 

4. – Plasarea imaginilor 

Plasarea imaginilor trebuie să aibă sens. Persoanele tindem să urmăm în subconştientul nostru semnalele vizuale care ne sunt prezentate. Numeroasele cazuri analizate au dovedit că aceste semnale sunt cele mai bune pentru a direcţiona atenţia asupra elementelor specifice site-ului.

În acest sens, pot fi utilizate săgeţi sau imagini care semnalează spre ceva care să atragă atenţia asupra unui anumit element, care poate fi utilizat şi ca un mod subtil de a atrage atenţia asupra apelului la acţiune (CTA, acronimul în limba engleză), textul, bara de navigare sau mărturiile.

 

5.- Evidenţiază apelul la acţiune

Apelul la acţiune este unul dintre cele mai importante aspecte pentru a atrage rezervările. Acesta poate prin el însuşi să respingă sau să reducă conversiile. Prin urmare, este foarte important ca acesta să fie cât mai puternic şi să iasă cât mai mult în evidenţă pe pagină. Pentra a se asigura că CTA atrage atenţia:

– Utilizează o culoare care să iasă în evidenţă.

– Fă astfel încât apariţIa butonului să indice că se poate da clic pe el, dându-i o formă distinctă şi lăsând suficient spaţiu în jurul său.

– Asigură-te că are o dimensiune rezonabilă.

– Experimentează cu semnale vizuale: utilizează un test A/B pentru a găsi cea mai bună abordare pentru hotel.

– Nu utilizează un text vag, ci invită clientul să intre în acţiune.

 

6. – Design relevant

Imagini şi text, împreună cu designul general al site-ului, foarte relevante, cresc conversiile. În mod ideal, design-ul va coincide cu atmosfera hotelului, atât dacă este vorba de un Bed&Breakfast cu un farmec ca şi cum ar fi un hotel pentru oameni de afaceri într-o mare capitală a lumii. Pentru a se asigura că design-ul este relevant pentru clienţi:

– Asigură-te că ai un client cu o personalitate puternică.

 Observă imaginile fiecărui element al site-ului şi întreabă-te dacă acestea comunică în mod clar ceea ce este hotelul şi dacă se comunică clientului potrivit.

– Citiţi textul fără a se uita la imagini. Chiar şi în acest caz, descrie o imagine ideală clientului ideal?

– Observă imaginile fără a citi textul. Transmit acestea mesajul correct clienţilor tip?

– Permite vizitatorilor să vorbească. Cu ajutorul textelor A/B pentru a afla ce face cel mai bine conversia şi a optimiza urmând aceste concluzii.

Pentru a creşte numărul rezervărilor hoteliere şi conversiile pe site design-ul este foarte important. Acesta trebuie să fie simplu, care permite navigarea rapidă şi să comunice mensajul corect clienţilor potenţiali adecvaţi.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Net Affinity.

A se vedea despre aceeaşi temă următoarele ştiri:

Patru tehnici pentru a îmbunătăţi rata de conversie a site-ului de hotel

Cum trebuie să fie designul intuitiv al site-ului mobil de hotel

Tendinţe actuale în web design pentru hoteluri

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply