Ryanair dă în judecată Google şi eDreams în Irlanda pentru “publicitate înşelătoare”

Ryanair a iniţiat ieri o acţiune în justiţie la Înalta Curte din Irlanda împotriva lui Google şi eDreams pentru a denunţa “publicitate înşelătoare” despre companie şi “preţuri false”.

Compania aeriană asigură că a făcut cererea ca să “nu se mai facă publicitate şi să nu se mai vândă” zboruri “inexistente”.

Ryanair a asigurat într-un comunicat că aceste două companii “induc în eroare consumatorii” cu practicile lor de publicitate şi de vânzări, în timp ce a reamintit că acţiunile lor încalcă legislaţia privind protecţia consumatorilor, motiv pentru care a comunicat, de asemenea, Comsiei de Protecţie a Consumatorului şi Competitivităţii din Irlanda decizia sa de a lua măsuri legale.

“Google a permis ca site-ul eDreams să utilizeze subdomenii înşelătoare ca “Ryanair Cheap Flights” (“Zboruri Ieftine cu Ryanair”) şi www.Ryanair.eDreams.com’, şi un site de imataţie cu o imaginea identică cu cea a Ryanair”, a declarat compania irlandeză în text.

Ryanair dă în judecată Google şi eDreams în Irlanda pentru "publicitate înşelătoare"

Potrivit companiei aeriene lider în Europa în segmentul low cost, obiectivul publicităţii de pe Google este de a “înşela consumatorii pentru ca aceştia să intre pe eDreams şi să rezerve zboruri cu eDreams la preţuri umflate”.

Ryanair a indicat, de asemenea, că pe lânga problema preţului, site-urile de rezervări ca eDreams generează alte probleme, cum ar fi “facturarea bagajelor care nu se înregistrează, omiterea detaliilor de contact şi pasagerii suplimentari care nu sunt recunoscuţi sau adăugati la rezervare”.

Nu avem nici o problemă ca Google să ia bani celor ce fac publicitate în serviciul său de căutari plătite, dar ne aşteptăm ca Google să se asigure că acea publicitate este onestă şi transparentă (de exemplu, că eDreams îşi face publicitate ca eDreams şi nu ca Ryanair”), a explicat azi directorul de marketing al Ryanair, Kenny Jacobs.

Directorul a reamintit că justiţia germană a interzis deja agenţiei eDreams să folosească acest tip de “publicitate înşelătoare” şi a subliniat că “este timpul ca instanţele irlandeze şi britanice să facă acelaşi lucru pentru a proteja consumatorul.

Jacobs s-a plâns că Google “a refuzat să oprească aceste practici de publicitate falsă”, ceea ce, spune el, încalcă propiul sau cod de conduită şi, prin urmare, nu a lăsat companiei Ryanair altă opţiune decăt să ia măsuri legale împotriva celor două companii.

 

Agenţia respinge acuzaţiile 

OTA eDreams Odigeo a explicat într-un comunicat că este “puternic în dezacord cu poziţia Ryanair”. Şi adaugă că “această acţiune este în mod clar o altă încercare a Ryanair pentru a împiedica agenţiile de turism online să ofere consumatorilor cel mai bun preţ şi alegere atunci când vine vorba de rezervare de zboruri”.

Conflictul dintre Ryanair şi eDreams a început în 2008, iar ultimul episod a fost câştigat de compania aeriană, aşa cum am informat în ştirea Ryanair câştigă un recurs împotriva eDreams în Germania. Cu toate acestea, în luna octombrie, directorul de operaţii al companiei, Mick Hickey a declarat ziarului Hosteltur că Ryanair va continua să lupte cu OTA pe baza preţului.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply