Shadow

Rusia: plăți „Mir”, noi hub-uri, pachete și alte resurse pentru a supraviețui

În timp ce industria din întreaga lume se întreabă ce consecințe va avea invazia Ucrainei de către Rusia în sezonul 2022, sectorul turismului rus trece printr-o adevărată transformare pentru a putea supraviețui unei repercusiuni puternice într-un mod foarte activ. Crearea de noi hub-uri, promovarea pachetului turistic și a vânzărilor către destinațiile care operează sistemul de plată rusesc „Mir”, încercarea de a acoperi golul lăsat de Booking și Airbnb, sau redirecționarea vânzărilor către turismul național, ceva nu lipsit de obstacole, și către destinații în care domnește all-inclusive. Toate acestea au fost explicate în detaliu într-un răspuns trimis către HOSTELTUR de la Secretaria de Turism al Ambasadei Spaniei la Moscova

 

„La începutul acestui an era de așteptat o deschidere progresiva a granițelor cu Rusia ca urmare a evoluției pandemiei și a relaxării și chiar eliminării restricțiilor de intrare pentru turiștii ruși„, explică Ambasada Spaniei. Aceste așteptări au fost frustrate încă de la sfârșitul lunii februarie din cauza intervenției ruse în Ucraina și a răspunsului occidental concretizat într-o baterie de măsuri economice care afectează deja sectorul turismului rus”. 

 

„Prima lovitură adusă turismului rus a fost închiderea spațiului aerian din Regatul Unit, UE, Canada și SUA pentru aeronavele rusești”, care a fost urmată de răspunsul Rusiei cu închiderea companiilor aeriene din 37 țări. Acum, singura posibilitate de a zbura direct în Europa sunt zborurile către Serbia cu Serbia Air, sau prin Turcia, care a devenit un hub care leagă Rusia și Europa, sau prin Cairo, Doha, Abu Dhabi, Israel, Maroc și CSI. Adica, prin toate țările care au conexiuni aeriene atât cu Europa cât și cu Rusia. 

 

Efectul sancțiunilor asupra flotei aeriene

Pe 26 februarie, UE a interzis furnizarea de avioane și piese de schimb către Rusia; în plus, companiile de leasing nu pot semna noi contracte cu companiile rusești și trebuie să rezilieze contractele existente în termen de 30 de zile. Aceste măsuri au provocat o criză în sectorul aviației ruse, deoarece în Rusia, cea mai mare parte a flotei de avioane este fabricată în străinătate: Boeing, Airbus, Embraer și Bombardier. Potrivit Agenției Ruse de Transport Aerian sau Rosaviatsiya, există aproximativ 750 de avioane dintr-un total de 980 de avioane care sunt în funcțiune. 

 

Începând cu 13 martie, autoritățile aviatice din Bermuda (BCAA) au suspendat certificatele de navigabilitate ale tuturor aeronavelor companiilor aeriene ruse care sunt înmatriculate în arhipelag. Potrivit firmei de consultanță IBA, 745 din cele 1.367 de avioane ale transportatorilor și sunt înmatriculate în Bermuda. 

 

Anterior, pe 6 martie, Agenția Federală de Transport Aerian (Rosaviatsiya) a recomandat companiile aeriene ruse să înregistreze aeronavele în Rusia. De asemenea, agenția a recomandat oprirea plecărilor în străinătate pentru a evita sechestrarea aeronavelor. La rândul lor, companiile străine de reasigurare au reziliat contractele cu companiile aeriene ruse. În cele din urmă, din 8 martie, aproape toate companiile aeriene ruse au anulat zborurile în afara teritoriului rus. 

 

Zborurile programate de companiile aeriene rusești

În momentul de față, doar avioanele care sunt deținute de companii aeriene ruse sau care aparțin unor locatori ruși și care sunt înmatriculate în Rusia efectuează zboruri în străinătate, explică Ambasada Spaniei la Moscova. Până acum, sancțiunile nu îi afectează pe principalii operatori ai superjet 100: Rossia, Red Wings, Azimut Airlines și IrAero

 

Compania aeriană Rossia crează un hub internațional la Soci și va începe să opereze la sfârșitul lunii martie cu aeronave SSJ-100 către orașe din Kazahstan, Turcia, Egipt, Iran, Uzbekistan, Azerbaidjan, Armenia, Kârgâzstan și Israel. 

 

Începând cu 25 martie, compania aeriană anunță zboruri din Soci către Aktau, Aktobe, Almaty, Antalya, Atyrau, Baku, Bishek, Bukhara, Erevan, Cairo, Nur Sultan, Osh, Samarkand, Istanbul, Taskent, Teheran, Tel Aviv, Urgench, Fergana, iar din 12 aprilie va lega Soci de Bordum și Dalaman. Din partea sa, Azimut Airlines va începe să opereze zboruri către Dubai și Tel Aviv din Mineralnye Vody din 15 martie. 

Azimut Airlines este una dintre companiile ruse care zboară cu Superjet 100.

 

De asemenea, compania aeriană Red Wings a anunțat zboruri zilnice de la Moscova la Istanbul pe SSJ100 începând cu 15 martie, compensând anularea zborurilor de către compania turcă low cost Pegasus Airlines și completând oferta de zboruri între Moscova și Istanbul cu Turkish Airlines. 

 

Red Wings a anunțat și zborurile către Erevan din Ekaterinburg și Chelyabinsk, ca urmare a ridicării restricțiilor Covid în Armenia din 9 martie. Pe lângă Armenia, conform deciziei Guvernului Federației Ruse, restricțiile Covid privind zborurile către Azerbaidjan, Kazahstan, Kârgâzstan, Tadjikistan, Turkmenistan, Uzbekistan și Iran sunt ridicate.

 

„Pe termen lung, însă, dacă nu va exista o detensionare a sancțiunilor occidentale, operațiunile cu aeronave SSJ-100 vor fi compromise de lipsa pieselor și a întreținerii, întrucât această aeronavă este echipată cu motoare SaM 146 de la compania PowerJet care are participare franceză și rusă”. 

 

Impactul sancțiunilor asupra băncilor rusești

Cardurile bancare ale 24 de bănci ruse sancționate au încetat să mai funcționeze în sistemele ApplePay și GooglePay. Nici cardurile Visa și Mastercard emise de aceste bănci nu pot fi folosite pentru a efectua plăți în afara Rusiei sau în magazinele online înregistrate în țări care susțin sancțiuni împotriva Rusiei. 

 

Blocarea cardurilor și interdicția de a exporta peste 10.000 de dolari în numerar din Rusia reduc lista destinațiilor turistice disponibile rușilor la minimum„. Potrivit experților Asociației Turoperatorilor Ruși (ATOR), majoritatea restrictiilor vor afecta rușii care sunt obișnuiți să călătorească fără pachet turistic, deoarece din cauza blocării cardurilor, acești turiști nu vor putea cumpăra bilete de avion, rezerva hoteluri, închirieri de mașini, etc. 

 

În acest nou scenariu, cele mai populare destinații vor fi cele care operează cu cardurile sistemului de plată rusesc „Mir”: Armenia Tadjikistan, Belarus, Kazahstan, Kargazstan, Uzbekistan, Osetia de Sud și Abhazia. 

 

Cardurile „Mir” sunt acceptate și de băncile din Turcia, Vietnam și Emiratele Arabe Unite. Guvernul rus lucrează și la introducerea cardurilor din sistemul chinez de plată UnionPay, care operează în 180 de țări din întreaga lume. 

 

Destinațiile all-inclusive, inclusiv Turcia, Egiptul, Tunisia și Maldive, sunt, de asemenea, de așteptat să devină mai importante. 

 

Rezistența operatorului de turism rus

„Pentru a face față acestei situații dificile, turoperatorii ruși au fost nevoiți să-și redirecționeze vânzările către destinații naționale, deși este de așteptat o scădere a cererii din cauza impactului sancțiunilor asupra veniturilor potențialilor turiști„. Acest lucru împreună cu închiderea temporară a 11 aeroporturi din sudul Rusiei, a redus între 30 și 50% vânzările operatorilor de turism către destinații naționale. 

Călători ruși revenind în țară într-un zbor de repatriere. Fotografie ATOR.

 

„Ieșirea Booking.com și Airbnb de pe piața este văzută ca o oportunitate de creștere a vânzărilor pentru operatori de turism și agenții de turism, deși, în același timp, există îngrijorări ca platforma rusă Yandex va umple golul rămas”, subliniază Ambasada Spaniei de la Moscova. 

 

În călătoriile internaționale, astăzi vânzările sunt scădere cu 70% Turcia, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Tunisia, Azerbaidjan, Georgia, Armenia, Israel, Qatar, Maldive, Thailanda, Vietnam sunt cele mai căutate destinații internaționale de către turiștii ruși. 

 

Uniunea Rusă a Industriei Turistice (RST) recomandă turiștilor ruși să călătorească în străinătate ca parte a unor grupuri organizate sau cu pachet turistic, să își încheie o asigurare de călătorie și să călătorească numai în acele țări care nu au închis spațiul aerian. 

 

Mai multe informații în știrea: Cum fac față operatorii de turism ruși acestei crize.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.