RTT a lansat studiul de piaţă privind salariile în industria turismului din România

Agentia de recrutare în domeniul turismului, Recrutare Turism & Training (RTT), a lansat în luna februarie primul studiu de piaţă privind salariile în industria turismului. Studiul este reprezentativ pentru pentru piaţa agenţiilor de turism din România.

S-au luat în calcul factori precum profilul companiei, cursurile de specializare absolvite de către angajaţi, funcţia deţinută în companie sau departamentul în care persoana este încadrată.

Pe lângă salariul fix au fost incluse şi analizate informaţiile referitoare la beneficiile suplimentare precum tichete de masă, bonusuri de vânzări sau alte beneficii.

Rezultatele studiului arată că cea mai echilibrată distribuţie a salariilor este în departamentul corporate. În zona corporate se regăsesc cele mai mari valori ale bonusurilor de vânzări, urmată de zona de business development şi zona comercială.

Cei care beneficiază de abonamente medicale de sănătate plătite de firmă se regăsesc în proporţie de 90% în Bucuresti şi 8% în Ardeal. Acesta este singurul tip de bonus care este influenţat puternic de regiune, restul fiind distribuite uniform în toate regiunile.

Oana Diaconu Țigău, unul dintre fondatorii RTT, a declarat într-un interviu pentru  evisionturism, că pe piaţa muncii în turism “Vor apărea poziţii noi (ca denumiri responsabilităţi, etc.) se va dezvolta zona de middle management care acum este deficitară în domeniul nostru, se va lucra mai puţin pe recomandări şi mai mult pe angajări obiective, cu garanţii – pentru cine poate oferi (portaluri de joburi, firme de recrutare specializate)”. A se vedea, interviul complet, în articolul Despre piaţa muncii din turismul românesc cu Oana Diaconu Țigău, recruiter RTT.

Sondajul s-a efectuat prin email în perioada 7-32 ianuarie pe un eşantion de angajati în turism, aflaţi în baza RTT şi care au interacţionat cu RTT în ultimele 12 luni.  Respondenţii sunt din toate regiunile ţării, din 35 de localităţi din România, angajaţi în agenţiile de turism (touroperatoare sau revânzătoare), agenţiile online sau în call centere specializate pe servicii turistice. Funcţiile deţinute variază de la agenţi de turism/ticketing, specialişti pe zona de corporate sau evenimente şi până la funcţii de conducere precum Director Comercial sau Director de Agenţie. Majoritatea respondenţilor se situează între 25-34 de ani (cel mai activ segment pe piaţa muncii), sunt absolvenţi de studiii superioare şi peste 55% au studii de specializare în domeniul turismului.

Infographic cu informaţii despre studiu realizat de RTT.

Infographic cu informaţii despre studiu realizat de RTT.

 

Leave a Reply