Royal Caribbean, criza și rezistența unui gigant

Royal Caribbean Cruises a prezentat rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2020 în care, cum nu se putea altfel, raportează pierderi mari, de 1.639 milioane de dolari (1.393 milioane de euro) comparativ cu 437 milioane de dolari din câștiguri pentru aceeași perioadă a anului 2019. Și o scădere bruscă a veniturilor totale, până la doar 175 de milioane de euro (148 milioane de euro) comparativ cu 2.806 milioane de dolari anul trecut. Dat fiind că cifrele nu sunt comparabile, dată fiind situația excepțională, deosebit de gravă pentru companiile de croazieră, aceasta arată impactul puternic pe care îl trăiește sectorul. Cu toate acestea, compania de transport maritim are resurse financiare și perspective bune pentru 2021

Nici principalul său rival, Carnival Corporation, nu se descurcă bine. De fapt, perderile sale în al doilea trimestru, pe care această companie îl încheie pe 31 mai, au fost de 4.400 de milioane de dolari (3.741 de milioane de euro). Carnival este, sau cel puțin a fost până la sfârșitul anului 2019, al doilea cel mai mare operator de turism din lume, cu o cifră de afaceri de 20,8 miliarde de dolari (17,7 miliarde de euro) în întregul an 2019, doar în spatele TUI Group, care ajuns la 18,9 miliarde de euro).

În ciuda faptului că, cifra de afaceri a Royal Caribbean a fost aproape jumătate din cea a anului trecut, profiturile sale în aceeași perioadă a anului 2019 au fost aproape identice, chiar mai mari. Câștigurile menționate anterior de 473 de milioane pentru Royal Caribbean versus 451 ale Carnival.

Companiile de croazieră nu trec prin cel mai bun moment al lor, iar lucrurile pe termen scurt nu arată bine. Cu toate acestea, nu există altă opțiune decât să privim înainte. Ben Cordwell, Travel & Tourism Analyst la GlobalData, a subliniat marți importanța acestor numere roșii pentru Royal Caribbean, indicând că „aceste tipuri de pierderi sunt în mod clar nesustentabile și arată presiunea financiară enormă la care COVID-19 a supus toate companiile de croazieră„.

Modelul de afaceri al Royal Caribbean arată eficiența în comparație cu cel mai mare rival al său; cu jumătate din veniturile Carnival în 2019, profitul a fost de 1.878 milioane de dolari, comparativ cu cei 2.900 de milioane al acestuia, care a scăzut, în timp ce cel al Royal Caribbean a scăzut. 

„Din fericire pentru Royal Caribbean, compania are la dispoziție rezerve mari de numerar, cu 4,1 miliarde de dolari încă disponibili sub forma de numerar și echivalente„. Această cutie îi va permite să supraviețuiască pandemiei adaugă el. „Va permite ca Royal Caribbean să treacă prin pandemie”. Cu toate acestea, viitorul ar putea părea mai sumbru pentru operatorii de croazieră mai mici, cu rezerve de numerar mai mici”.

În ciuda dificultăților prin care trece, cifrele rezervărilor companiei pentru 2021 sunt foarte pozitive, aproximativ 60% din vânzări provenind din rezervări noi, potrivit GlobalData.

 

Ultimul mare obstacol a fost Cuba

Royal Caribbean a avut, de asemenea, ocazia de a arăta anul trecut rezistența modelului său în fața unei provocări cu care s-au confruntat pasagerii de croazieră din SUA cu doar un an în urmă. Decizia din iunie 2019 a Guvernului Statelor Unite de a interzice croazierele către Cuba de la o zi la alta a avut un impact puternic. Compania a estimat că această schimbare ar reduce câștigurile ajustate pe acțiune în 2019 de între 0,25 și 0,35 de dolari pe titlu, și a făcut tot posibilul pentru a ajusta traseele înlocuind escalele.

O altă problemă în așteptarea soluționării este falimentul companiei sale spaniole Pullmantur Cruceros, din care deține 49% împreună cu Cruises Investment Holding, care deține restul de 51%, măsură pe care a solicitat-o în iunie în cadrul condițiilor legislației privind insolvența din Spania.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.