Robotul Spencer va ajuta pasagerii KLM

După doi ani de construcţie, programare şi testare, compania aeriană olandeză KML a început faza de testare cu Spencer în Aeroportul Amsterdam Schiphol, hub-ul companiei aeriene, de unde realizează zborurile cu escală.

Compania subliniază că în fiecare zi şi pentru diferite motive, unii călători îşi pierd zborul de legătură din cauza întârzierilor, timpurile de conectare, pierderile de bagaje şi barierele lingvistice. “Obiectivul KLM este de a utiliza robotul pentru a ajuta pasagerii aflaţi în tranzit într-un aeroport atât de activ să găsească drumul de la o poartă de îmbarcare următoare cât mai repede şi eficient posibil”.

Robotul Spencer va ghida călătorii prin Aeroportul Amsterdam-Schiphol, hub-ul companiei aeriene.

Robotul Spencer va ghida călătorii prin Aeroportul Amsterdam-Schiphol, hub-ul companiei aeriene.

Ei adaugă că “apariţia roboticii este, strategic, o dezvoltare importantă, pentru care ne-am pregătit şi dorim să experimentăm. KLM consideră că robotica va avea un impact din ce în ce mai mare asupra transportului aerian în următorii ani.

În prezent, efectuăm studii pentru a testa modul în care robotica poate îmbunătăţi procesele noastre. Aceste evoluţii coincid pe deplin cu obiectivele KLM la care se referă inovarea, ca principiu fundamental în strategia noastră. Obiectivul principal de robotică al KLM va oferi angajaţilor şi clienţilor noştri mai multă asistenţă, folosind tehnologie inovatoare”, a afirmat Michel Pozas, Vicepreşedinte de Inovare pentru pasagerul şi atenţia clientului Air France KLM.

Acest proiect, care are sprijinul Comisiei Europene, depăşeşte cu mult actuala generaţie de robotică. În cele din urmă, Spencer trebuie să fie capabil să recunoască grupuri şi emoţiile. În plus Spencer poate răspunde în mod proactiv la neprevăzute. Testele vor fi făcute în această săptămâna în zona Schengen a aeroportului.

Robotul va ajuta pasagerii KLM în orice gestione în aeroport.

Robotul va ajuta pasagerii KLM în orice gestione în aeroport.

 

Parteneri strategici

Pentru acest proiect, KLM s-a asociat cu SME Bluebotics, mai multe universităţi (Freiburg, München, Twente şi Orebo), “Hogeschool Aachen”, “Centre National de la Recherche Scientifique” (CNRS) şi Aeroportul din Amsterdam – Schiphol.

Pasagerii nu vor participa în această fază de testare şi este de aşteptat ca prezentarea finală să fie făcută în martie 2016.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply