Roboţii se vor mişca liber prin hoteluri în următorii cinci ani

Utilizarea roboţilor pentru a îndeplini sarcini, cum ar fi distribuirea anumitor produse clienţilor sau curăţarea camerelor va fi ceva obişnuit în hoteluri în decurs de cinci ani. 

Creşterea utilizării roboţilor în hoteluri va fi posibilă datorită scăderii costurilor tehnologice şi a adaptării în continuă creştere a clienţilor la concept. Hotelurile care îi deţin deja câştigă favorul clientelei, datorită eficienţei lor atât în distribuirea obiectelor de igienă sau apă îmbuteliată în camere, cât şi în curăţirea lor, pe lânga faptul că este o noutate pentru familii.

Acesta este cazul a celor 12 care lucrează deja cu robotul Relay al Savioke, care a debutat ca Botlr pentru Aloft Hotels în 2014; sau cei ai lui Maidbot, care curăţă podeaua şi fac paturi (A se vedea de asemenea ştirile ‘A fost deschis pimul hotel gestionat de roboţi‘ şi ‘Un robort intră în echipa hotelului Aloft Copertino‘).

Executivi ai unor lanţuri mari, cum ar fi Host Hotels şi, de asemenea, companii mai mici, cum ar fi Seaview Investors, cu sediul în California, şi-au exprimat satisfacţia la Summit cu primele sale teste cu roboţi.

În acest sens, preşedintele Seaview Investors, Robert Atler, consideră implementarea sa “profitabilă”, mai mult pentru satisfacerea oaspetului decât pentru economisirea forţei de muncă“. Compania a utilizat robotul Relay la hotelul său Residence Inn Los Angeles LAX în ultimele 18 luni.

La rândul său, directorul general al Host Hotels, Michael Lentz, a recunoscut că, deşi testează Maidbots pentru a face curăţenie în camere, abia în câţiva ani utilizarea lor va permite reducerea costurilor operative”.

Robotul Relay al Savioke este deja utilizat în 12 hoteluri din Statele Unite pentru a duce lucruri de mici dimensiuni în camera clientului.

Robotul Relay al Savioke este deja utilizat în 12 hoteluri din Statele Unite pentru a duce lucruri de mici dimensiuni în camera clientului.

Savioke nu vinde roboţii săi hotelurilor, ci îi închiriază pentru aproximativ 2.000 de dolari (1.880 de euro) pe lună şi recomandă să fie utilizaţi pentru a duce produse mici în cameră, cum ar fi pasta de dinţi sau o sticlă de apă, ceea ce poate fi realizat în mai puţin de patru minute. De asemenea, familiile îl “folosesc” pentru a-şi face selfie-uri cu el, o faţetă pe care creatorii săi nu au luat-o în considerare, aşa cum a declarat “şefa roboţilor şoptitori” la Savioke, Tessa Lau.

 

Al doilea val de inovaţie hotelieră

Roboţii, împreună cu servicii cum ar fi vizitele de realitate virtuală prin hotel, reprezintă potrivit experţilor al doilea val de inovaţie hotelieră, după primul din care fac parte Wi-Fi-ul gratuit sau utilizarea smartphone-ului drept cheie a camerei de hotel.

Pentru a profita de acest al doilea val, Marriott International a creat primul său laborator pop-up in care testează ultimele inovaţii.

Nu este suprinzător faptul că utilizarea tehnologiei este din ce în ce mai importantă  pentru a oferi un serviciu cât mai eficient posibil, aşa cum se reflectă în studiul realizat de Oracle Hospitality şi  Phocuswright asupra modului în care clienţii doresc ca operatorii hotelieri să aplice tehnologia, bazat pe un sondaj realizat pe un eşantion de 2.700 de turişti din Statele Unite şi Europa.

 

Amprenta umană

Cu toate acestea, aşa cum recunoaşte Niki Leokandis, CEO-ul hotelurilor şi resort-urilor ce aparţin de Two Roads Hospitality, responsabil de Destination Hotels şi grupurile  Thompson Hotels şi Joie de Vivre, “simţim că oamenii suferă de saturaţie digitală, aşa că vrem să revenim la ospitalitatea cu amprentă umană“.

De aceea, responsbailul de Marketing al Hilton WorldwideGeraldine Calpin, asigură că “nu trebuie neaparat să înlocuim personalul cu roboţi, deoarece suntem în afacerea ospitalităţii“, afirmaţie în care coincide cu Tessa Lau, care subliniază că piatra de temelie a serviciilor hotelieră va continua să se bazeze pe interacţiunea umană, dar a avertizat asupra riscului de uzură în cazul în care hotelurile ignoră progresele în domenii precum roboticamonitorizarea datelor şi comunicaţiile.

Şi, aceasta concluzionează, “mi-ar plăcea să vorbesc cu o persoană atunci când este necesar, dar există multe aspecte ale serviciilor hoteliere care pot fi automatizate“.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Travel Weekly.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply