Robotels: cum vor schimba roboţii viitorul hotelurilor

Trăim vremuri noi pentru ospitalitate şi potenţialul său enorm ca şi camp de aplicaţii pentru tehnologiile emergente. Tehnologia wearable ne va permite să facem check-in-ul cu o simplă mişcare a încheieturii mâinii. Soluţiile metasearch-urilor sunt din ce în ce mai accesibile pentru hotelierii mici şi independenţi, permiţându-le să concureze pe acelaşi teren de joc cu OTA. Hotelurile încep să utilizeze Google Glass pentru a îmbunătăţi experienţa pe care o oferă serviciile sale de concierge. Tehnologiile evoluează rapid şi în acest moment, afirmă Sam Weston, apar roboţii.

Un nou studiu realizat de compania americană de analiză a managementului hotelier Software Advice,  indică faptul că 31% dintre respondenţi manifestă interes pentru potenţialul room service-ului oferit de un robot şi chiar ar putea alege un hotel în funcţie de faptul dacă a adoptat aceasta tehnologie sau nu.

În luna august, compania de roboţi Savioke a prezentat un robort-majordom pentru a oferi clienţilor obiecte mici, cum ar fi pasta de dinţi sau aparate de ras. Cu numele de SaviOne, acesta este conceput pentru a elibera angajaţii hotelului de aceste sarcini, dar întrebarea era dacă clienţii ar accepta angajatul robot în locul celor de carne şi oase.

Pentru a cunoaşte mai bine valoarea potenţială pe care o oferă acest tip de tehnologie hotelierilor, compania a realizat un sondaj pe un eşantion de 2000 de persoane, în scopul de a cunoaşte reacţia clienţilor potenţiali faţă de acest tip de inovaţie. Iată principalele rezultate ale acestui studiu:

  1. 56% din respondenţi este interesat de utilizarea unuiserviciu de camere robotizat.
  2. Funcţia preferată deţinută de aceşti roboţi ar fi livrarea de obiecte în cameră, citat de 51%.
  3. Jumătate dintre respondenţi cu vârste cuprinseîntre 25 si 34 de anispune că e dispus să aleagă un hotel cu robot decât fără el.

 

O tehnologie din ce în ce mai utilizată

Aceasta tehnologie inovatoare este doar la început şi pioneri, că ‘Botlr’ lansat de Aloft Hotels, participă la evoluţia industriei cu exemple vii. (A se vedea ştirea: Un robot intră în echipa hotelului Aloft Copertino).

Weston este convins că utilizarea tot mai frecventă a roboţilor în industria hotelieră va fi o adevărată realitate în următorii ani. Şi, aşa cum a subliniat Brian McGuiness, prim-vicepreşedinte al brandurilor celor mai exclusiviste ale Starwood Hotels & Resorts Worldwide, “este o îmbunătăţire a customer service-ului nostru”.

Informaţia de referinţă este disponibilă pe HotelSpeek.

 

Sursă: hosteltur.com

 

One comment

  1. […] cum am informat în articolul Robots: cum vor schimba roboţii viitorul hotelului, industria hotelieră este foarte interesată de utilizarea acestei […]

Leave a Reply