Revenue management post-criză: vânzare încrucișată pentru a crește ADR-ul

Chema Herrero, CEO al Bedsrevenue.com, avertizează că „având în vedere gradul de incertitudine a locurilor de muncă și criza economică, nu putem crede că prețurile de vânzare sunt similare cu prețurile noastre istorice din 2019, așa că este necesar să facem proiecții cu un preț de achiziție sub media ADR-ului (tariful mediu zilnic) din ultimii ani„. Din acest motiv, el propune „o consolidare clară a strategiilor de upselling și cross-selling în hoteluri, care sunt principalul motor pentru creșterea ADR-ului final”.

Optimizarea prețului de achiziție a clientului, așa cum a explicat Chema Herrero, „nu înseamnă să menții o strategie permanentă de reducere a prețurilor și bazată pe poziții competitive, ci mai degrabă să fim în concordanță cu scenariul actual și cu produsul pe care îl avem„.

Și, așa cum a recunoscut Chema Herrero, „curbele de recuperare ale fiecărei piețe sunt asimetrice, astfel încât stabilirea oricărui plan de acțiune bazat pe ele ca fiind ceva general este o greșeală. Nu vom ieși din toate acestea în același timp, sau în același mod. Există țări și piețe care vor fi puternic lovite, iar altele, că recuperarea lor posibilă odată ce vom putea ieși afară va fi mai rapidă„.

Nu se poate stabili un plan de acțiune general, avertizează Chema Herrero, pentru că „curbele de recuperare ale fiecărei piețe sunt asimetrice”.

În acest sens, el recunoaște că „pentru departamentele de Revenue Management și pentru companiile de externalizare, există o provocare importantă: incorporarea unor variable de origine macroeconomică care, deși înainte se puteau pondera, acum vor deveni o parte fundamentală a noilor proiecții cu care lucrăm”.

La acestea, adaugă el, „trebuie să adăugăm un grad foarte ridicat de incertitudine prezența și viitoare cu privire la capacitățile de miscare ale fiecărui individ, care vor afecta toate piețele ți toate tipurile de clienți”.

În plus, după cum a subliniat el, „ne jucăm cu variabila frică în „două sensuri”: pe de o parte, frica turistului însuși de a călători, iar pe de altă parte, a locuitorilor destinației față de acești turiști, ceea ce va fi important de luat în considerare”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.