Revenue management: cinci erori care trebuie evitate

De la cui îi revine această responsabilitate şi teme legate de strategia în sine, la a acorda prioritate canalele de revenue, Jesper Johansen, directorul Michel’s & Taylor Managed Hotel, dezvăluie cele mai comune cinci erori pe care le comit chiar şi cei mai buni revenue manageri şi, cel mai important, cum să le eviţi.

Prima eroare: Există conceptul greşit că doar revenue managerii trebuie să fie instruiţi în această metodă. Această idee vine de obicei de la echipa de management a hotelului, dar poate avea consecinţe negative pentru rezultatele întregii afaceri.

Sfat: Pentru cei care se simt în acest caz, revenue managerii nu sunt insule. De fapt, ei au nevoie de sprijinul întregii companii să pună în aplicare în mod eficient strategiile necesare. Cu cât înţeleg mai bine această linie strategică toţi membrii echipei, de la cele mai înalte funcţii din organizaţie, cu atât mai mult şi-o vor asuma şi o vor sprijini pentru a stimula afacerea.

Eroarea 2: A te baza pe una sau două conturi sau canale de distribuţie poate lăsa hotelul expus excesiv la variable care nu se află sub controlul revenue managerului şi a menţine echipele de vânzare angajate în negocierile de tarife.

Sfat: Ori de câte ori este posibil, volumul fiecărui cont şi al fiecărui canal de distribuţtie ar trebui să fie controlat atât retroactiv cât şi în viitor. Astfel, se permite hotelului să menţină cel mai bun echilibru între numărul de conturi şi de canale şi dotează revenue managerul cu un control mai mare.

O legătură mai mare între toate departamentele, mai multă diversificare a canalelor şi a avea încredere în intuitia umană sunt unele dintre sfaturile expertului. Imagine Shutterstock. #shu#

O legătură mai mare între toate departamentele, mai multă diversificare a canalelor şi a avea încredere în intuitia umană sunt unele dintre sfaturile expertului. Imagine Shutterstock.

Eroare 3: O schimbare de strategie este întotdeauna esenţială, dar o schimbare drastică şi dacă este o perioadă scurtă de timp ar putea fi fatală. De exemplu, schimbarea de la o strategie bazată pe gradul de ocupare la alta pe tarife poate provoca o scădere abruptă a gradului de ocupare şi, ca urmare, o scădere a RevPar-ului (venituri pe cameră disponibilă) pe termen mediu şi scurt.

Sfat: Este imperativ să nu se aplice prea multe acţiuni în acelaşi timp, pentru că face dificilă şi evaluarea succesului fiecărei schimbări individuale.

Eroare 4: Progresele tehnologice continue în revenue management au făcut să fie uşor să devii dependent de sistemele sale. Deşi acest tip de sistem analizează tendinţe şi tipărele de rezervare într-o măsură mai mare decât majoritatea liderilor în revenue, în mod evident nu au intuiţie umană nicio inteligenţă generală a pieţei. De exemplu, un singur eveniment atunci când este programat poate schimba substanţial modelul cererii pentru o perioadă de timp.

Sfat: În prezent, un lider de revenue ar trebui să fie la zi cu ştirile locale şi, de fapt, a te relaţiona în interiorul şi în afara industriei pentru a achiziţiona o viziune a modificărilor locale ale cereri, folosind-o pentru a aplica strategii de yeld şi de preţuri.

Eroare 5: În general, camerele contribuie cu între 60% şi 70% la venitul unui hotel, aşa că acest flux este principala prioritate de revenue managerului. Cu toate acestea, o eroare comună este a crede că maximizarea camerelor va soluţiona orice problemă cu alte surse de venituri, cum ar fi alimente şi băuturi.

 

Pe aceeaşi temă, am publicat pe evisionturism articolul “Dificultăţi pentru un revenue manager“.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Hotelsmag.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply