Refugii pentru scriitori, fuziunea perfectă între artă şi turism

În căutarea de nişe de piaţă interesante pentru companiile de turism, am întâlnit o tendinţă care în Statele Unite este o realitate. Ca un catalizator pentru turismul ruralagenţiile de turism sau pentru persoanele neliniştite iubitoare de scris care doresc să intreprindă şi să realizeze pasiunea lor pentru literatură ca un produs turistic, acest lucru poate fi o bună oportunitate. În rest, încă un exemplu că nu este totul inventat şi că este posibil să adaugi valoare pentru client din sensibilitate şi afecţiune.

În acest moment nu există nici o dezbatere cu privire la linia de lucru care se dezvoltă in jurul valorii de specializare a anumitor pieţe. Probabilitatea de succes a unui proiect turistic creşte exponential atunci când concentrăm produsul nostru turistic pe nevoile faimoaselor nişe.

O parte din conceptul de călător sau turist trece printr-o abordare proactivă a ceea ce utilizatorul caută şi ceea ce le oferă. Vrem sa fim protagonişti şi ca în plus să se înţeleagă unde este scopul care ne face să plecăm de acasă şi să ne bucurăm de o activitate unicaă şi specială. Da, pe lângă faptul de a petrece câteva zile putem potenţa o parte din noi înşine care ne pasionează, atunci călătoria poate deveni o experienţă de neuitat.

Pe de altă parte, explozia tehnologică şi suprasaturaţia impacturilor în care suntem scufundaţi obligă anumiţi utilizatori să efectueze un exerciţiu de abstracţie şi să implementeze în vieţile lor mecanisme de evadare pentru a asculta mai clar ideile lor şi cele mai profunde gânduri. Acest lucru în anumite profesii sau pentru anumite activităţi este cheie.

 

Literatura ca motor al experienţei turistice

Ceea ce mi-a atras atenţia este o tendinţă care se dezvoltă în Statele Unite cu privire la un client ciudat, acei iubitori de scris care doresc să socializeze şi să se încojoare de oameni cu preocupări similare. Cu o experienţa organizată şi în spaţii adecvate pentru a fomenta creativitatea şi concentrarea, acesta ar putea fi considerat “turism literar”, care nu rămâne în estetică, ci aprofundează în formă şi compoziţie şi care găseşte prin activitatea turistică, un mod de a potenţa o parte foarte intimă a unui tip concret de călător.

Refugii pentru scriitori, fuziunea perfectă între artă şi turism

Avem multe exemple pe tema refugiilor legate de literatură. Un caz faimos este cel al scriitoarei Virginia Wolf, care se retrăgea pentru a petrece verile într-o casă din East Sussex (Anglia) sau de asemenea filozoful austriac Ludwig Wittgenstein care din dorinţa sa de a se îndeparta radical de civilizaţie a construit o cabană cu vedere la lacul Skjolden, în Norvegia. Scriitorul Dylan Thomas a scris unele dintre cele mai faimoase poeme într-o cabană pe care a construit-o ridicată pe piloni pe un deal abrupt cu vedere la mare şi filozoful Martin Heidegger a dat naştere unora dintre cele mai faimoase opere ale sale într-o cabană mică din Munţii Pădurea Neagră, în sudul Germaniei. Prin urmare, ceva ne spune că locul în relaţie cu scriitorul este foarte important şi misiunea turismului este de a te face să te simţi mai bine decât acasă, astfel că relatia este perfectă.

 

Cum trebuie adaptat produsul tău la nevoile călătorului?

Ar fi interesant ca unele afaceri de turism să analizeze cât de interesantă poate fi adaptarea ofertei lor la acest tip de public. Ar trebui ţinut cont de posibilităţile oferite înainte de a face o analiză a nevoilor clientului. Agenţii de turism, unităţi de cazare, companii de catering, destinaţii turistice…, a combina diferiţi agenţi pentru a asambla un produs turistic ar trebui să fie obiectivul. Iată câteva reguli simple cu privire la planificarea unui refugiu pentru scriitori:

– Adaptarea spaţiului într-un context care să transmită. Este esenţial pentru a dezvolta activitatea. Aspecte cum ar fi produsele alimentare, spaţiile de lucru individuale sau accesibilitatea locului sunt aspecte esenţiale.

– Determinarea grupului ţintă al proiectului. Trebuie sincronizată oferta cu aşteptările cererii. A şti dacă interesează un produs generalist sau trebuie să te concentrezi pe un anumit aspect al clientului, care poate fi mai interesant.

– Propune un preţ corect. Pune un preţ activităţii în funcţie de cheltuielile realizate şi de puterea de cumpărare a clientului. În cazul în care acestea sunt activităţi exclusive pentru grupuri mici, este normal ca produsul să fie mai scump.

– Marketing şi comercializare directă. Pentru a optimiza investiţiile în publicitate ar fi recomendabilă concentrarea pe mesaj în locurile online şi offline care ajung la clientul potenţial în mod imediat. Librării, editoriale, grupuri private de scriitori pe Facebook…, ar fi locuri minunate pentru a propune acest tip de activităţi.

– Munca individualizată cu clientul. Având în vedere că se doreşte realizarea unei activităţi exclusive cu clientul, trebuie avut grijă de cel mai mic detaliu, a desglosa perfect toate activităţile care urmează a fi realizate şi a avea clare condiţiile generale şi cele contractuale care vor fi puse în comun între compania în cauză şi client.

– A colecta activitatea de feedback. Învăţarea despre analiza activităţii plecând de la percepţia clientului este esenţială pentru o acţiune viitoare.

 

Exemple practice pentru a le putea aplica în crearea unui refugiu pentru scriitori  

  • Refugiu în Hedgebrook

                   Locaţie: Whidbey Island, WA. 

Filantropul Nancy Nordhoff a transormat o fermă într-un refugiu de cabane pentru scriitori. Aceast refugiu se concentrează mai mult pe scriitori lipsiţi de experienţă şi experimentaţi, şi include reuniuni cu o singură persoană sau cursuri date de profesionişti. Fiecare scriitor se află într-o casă la ţară particulară cu unele zone publice. Whidbey Island este un loc magic care are trasee, plaje şi vederi fantastice.

 Refugiu în Hedgebrook situat în Whidbey Island, WA.

Refugiu în Hedgebrook situat în Whidbey Island, WA.

 

  • Yaddo

Locaţie: Saratoga Springs, New York.

Yaddo este o comunitate istorică şi creativă situată pe o propietate privată mare. Aceasta se dedică stimulării creativităţii, oferind un spaţiu care să stimuleze scriitorii într-un mediu înconjurat de natură. Solicitanţii se pot bucura de servicii în mod individual sau ca membrii ai echipelor de două sau trei persoane.

Refugiu Yaddo situat în Saratoga Springs, New York

Refugiu Yaddo situat în Saratoga Springs, New York

 

  • Colonia MacDowell

                    Locaţie: Peterborough, New Hampshire

Colonia MacDowell Fellowship situată în Peterborough, New Hampshire.

Colonia MacDowell Fellowship situată în Peterborough, New Hampshire.

Colonia MacDowell oferă artiştilor şi scriitorilor un spaţiu pentru a crea atât în mod izolat cât şi în medii sociale. Spaţiul de studio, cazare şi mancare într-un echilibru pentru a dezvolta creativitatea. Se oferă, de asemenea acces la Biblioteca Savidge, care găzduieşte colecţii minunate.

Acest articol nu are drept scop a vă convinge să vă concetraţi pe acest tip de client, dar da să rămâneţi atenţi la evoluţia pieţei şi cum voi cu resursele voastre limitate puteţi oferi clientului un produs diferenţiat şi de calitate, care să acopere nevoi atât de profunde, cum este în acest caz a scrie într-un mediu optim. Acest lucru poate fi atribuit oricărui tip de artă, pasiune sau activitate care poate fi asamblat perfect într-o călătorie şi care să ofere la rândul său clientului o caracteristică diferenţiată.

 

Sursă: Un articol de Andres Romero Hosteltur.com

Leave a Reply