Recenzii online: practici înşelătoare descoperite

Cheltuielile consumatorilor britanici pe călătorii şi hoteluri după ce au citit recenzii şi recomendări pe internet cu privire la aceste produse şi servicii ajung la 14.400 milioane de lire sterline pe an (20.200 milioane de euro). Dar poti avea încredere în aceste recenii online? O anchetă realizată de autorităţile de Concurenţă în Marea Britanie ridică îndoieli serioase.

Potrivit cercetărilor efectuate de agenţia Competition and Markets Authority (CMA), 54% a adulţilor din Marea Britanie citesc de obicei recenzii online cu privire la toate produsele şi serviciile, în timp ce 6% consultă bloguri şi videobloguri înainte de a face orice achiziţie.

Potrivit CMA, majoritatea consumatorilor care au consultat Internetul consideră că produsul său serviciu achiziţionat îndeplinea aşteptările lor.

Cu toate acestea, autorităţile de Concurenţă au descoperit, de asemenea, cu “practici potenţiale frauduloase”, în principal de trei tipuri:

  • comentarii false care sunt postate pe site-uri de recenzii, despre propia companie sau despre rivali.
  • Comentarii negative, adevărate, care nu sunt publicate, deoarece site-ul de recenzii avertizează înainte compania pentru a rezolva problema. Potrivit CMA, acest proces poate favoriza clientul afectat care a scris plângerea, dar restul utilizatorilor pot avea o imagine mai puţin completa despre ceea ce spun consumatorii despre această afacere.
  • Companii care plătesc pentru recenzii pozitive pe bloguri fără ca acest fapt să fie comunicat în mod clar consumatorilor.

A face rău rivalului său şantajuri 

În ceea ce priveşte recenziile false, cercetarea a dezvăluit existenţa de afaceri care încearcă să facă rău rivalilor cu recenzii false precum şi clienţi care ameninţă companiile cu publicarea de recenzii online negative dacă nu obţin în schimb o reducere. Acest fenomen afectează de la hoteluri la instituţii financiare.

În plus, reporterii BBC au descoperit companii sau persoane fizice care se oferă (din ţări precum Bangladesh) pentru a evalua favorabil produse şi/sau a scrie comentarii pozitive despre companii pe site-uri de recenzii, la cinci dolari bucată. A se vedea, de asemenea, articolul Online reviews ‘used as blackmail’.

Recenzii false online cercetare în UK

Recenzii false online cercetare în UK

Raportul complet al CMA poate fi descărcat în format PDF mai jos.

 

pdf_image  Studiu comentarii false online în Marea Britanie

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply