Realitatea virtuală, o tehnologie foarte profitabilă pentru companiile de turism

Realitatea virtuală poate părea o tehnologie futuristă, dar există deja companii de turism care experimentează cu succes acest nou canal pentru a stârni interesul consumatorilor, după cum a descoperit EyeforTravel în raportul său „Does Virtuality Have a Place in Travel?” (Există un loc pentru realitatea virtuală în turism?). 

În prezent, cea mai mare utilizare a acestei tehnologii este produsă în magazine, unde consumatorii o pot încerca gratuit, potrivit raportului. Branduri precum Thomas Cook, Flight Center și Virgin Holidays îl fac deja, punând în valoare principalul potențial al acestora în sector: a inspira călătorii. De asemenea, evită consumatorul costurile asociate în prezent cu majoritarea ochelarilor de realitate virtuală si cu sistemele de asistență ale acestora, care pot fi foarte scumpe, cu excepția Google Cardboard și a acelor care îi implică.

Flight Centre și Virgin Holidays au avut atât de mult succes cu testele pilot, încât au extins numărul de dispozitive disponibile în magazinele lor. Ambele companii, împreună cu Thomas Cook, folosesc dispozitive de realitate virtuală pentru a oferi potențialilor clienți tururi în destinațiile lor cheie.

De fapt, Thomas Cook în primele trei luni, cu aceste dispozitive în agenții s-au generat rezervări de zboruri și de hoteluri în valoare de 12.000 de lire sterline (13.650 de euro) în Regatul Unit și Germania reprezentând un randament al investiției de 40%. De asemenea, s-a înregistrat o creștere de 180% a veniturilor din excursii în New York, care demonstrează că realitatea virtuală poate juca cel mai puternic rol în turism în vizualizarea tururilor și activităților.

 Marriott a fost prima companie din sector care a anunțat că aplică realitatea virtuală.
Marriott a fost prima companie din sector care a anunțat că aplică realitatea virtuală.

Dar nu doar operatorii de turism inovează cu această tehnologie, deoarece hotelurile și companiile aeriene apar și în raportul menționat mai sus pentru a fi utilizate în scopuri inovatoare de marketing. În 2015, Marriott International și Shangri-La Hotels și-au anunțat serviciile de realitate virtuală oferite de Samsung Gear, ceea ce le-a permis oaspeților să împrumute căștile și să experimenteze mediul virtual. Best Western a făcut un pas mai departe prin crearea experienței Best Western Virtual Reality, astfel încât utilizatorii să se poată bucura de un tur de realitate virtuală în aproape 2.000 din hotelurile lor.

Lufthansa a aplicat realitatea virtuală la mai multe campanii de marketing premiate și le folosește, de asemenea, pentru a oferi clienților săi upgrade-uri la clasa economy premium la porțile de îmbărcare în New York și Frankfurt. În acest sens, din compania aeriană afirmă în studiul EyeforTravel că „ne-am dat seama că timpul și relevanța sunt importante, că am fost pe drumul cel bun cu „Istoria noastră de vară a fotbalului în 360 de grade în timpul Cupei Europene din Franța”. Cu toate acestea, utilizatorii ar trebui să fie conștienți că „pregătirea unui videoclip 360 necesită mai mult timp și energie decât un videoclip tradițional”.

 

Acum este momentul

În acest context, Alex Hadwick, șeful de cercetare la EyeforTravel, sfătuiește companiile de turism că „pot vedea cum pot folosi realitatea virtuală față în față cu consumatorul fără costuri pentru ei, pentru a paria pe aceasta imediat, deoarece demonstrează deja randamentul investițiilor. De asemenea, dacă văd un mod rentabil de creare a conținutului realității virtuale, ar trebui să experimenteze și ele, deoarece la acest prim nivel ar trebui să ajunge atunci când această tehnologie este mai larg adoptată în termen de trei sau patru ani”.

În special, Hadwick recomandă „experimentarea conținutului virtual pentru activitățile de la destinație și realizarea de upselling, ceea ce ar putea oferi recompense reale, deoarece permite consumatorilor să încerce experiențe pe care nici nu le-au considerat ar putea stimula mulți la acțiuneVideoclipurile au arătat deja că cresc rata de conversie a clienților turistici, astfel încât nu există niciun motiv să nu o proiectăm în realitate virtuală și să așteptăm cel puțin același efect și chiar unul mai pronunțat.

Raportul intră în detaliu în cazul afacerilor cu realitate virtuală, studii de caz ale unor branduri de turism de top care o utilizează deja și multe altele. Studiul poate fi descărcat de la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.