Radiografia impactului croazierelor asupra coastelor lumii

Industria croazierelor a manifestat un interes crescut pentru exploatarea durabilă. Practicile şi impactul asupra mediului al croazierelor progresează mult datorită dezvoltării tehnologice, a combustibililor alternativi şi eficienţi, şi a politicilor de mediu care sunt obligatorii, potrivit unui raport comandat de Asociaţia Internaţională de Linii de Croazieră (CLIA)

Potrivit acestui studiu, 12,5% din activitatea de croazieră se află în regiunea Mării Baltice şi a Mării Nordului, 11,2% în America de Nord şi în zona euro (cu excepţia zonei nordice) se concentrează 40,8%.

În total, 64,5% din activitatea de croazieră este concentrată în America de Nord, Caraibe, Marea Baltică şi Marea Nordului şi Europa, care sunt supuse exact unor reglementări de mediu mai restrictive decât alte zone ale planetei, ceea ce a contribuit, de asemenea, la conştientizarea companiilor de croazieră.

Radiografia impactului croazierelor asupra coastelor lumii

Raportul, realizat de Energy and Environmental Research Associates LLC (EEARA), analizează practicile flotei companiilor de croazieră CLIA (formata din aproape 300 de croziere maritime) în materie de mediu, precum şi investiţiile secctorului în inovaţii tehnologice la bordul bărcilor recent construite.

“Sunt mândru de performanţa ecologică a liniilor de croazieră membre CLIA şi de angajamentul lor faţă de îngrijirea naturii. Pe lângă o obligaţie, conservarea resurselor naturale ale planetei este, de asemenea, un progres esenţial pentru generaţiile viitoare şi pentru experienţa de croazieră în sine”, a declarat Preşedintele şi directorul executiv al CLIA, Cindy D’Aoust. La rândul său, profesorul facultăţii de ştiinţe politice şi maritime din cadrul universităţii din Delaware, James Corbett, a adăugat că “studiul arată că liniile de croazieră maritimă ale CLIA depăşesc adesea cerinţele de mediu impuse de legislaţie”.

 

Emisii în atmosferă

Studiul a concluzionat, de asemenea, că liniile de croazierăale CLIA conduc sectorul maritim în ceea ce priveşte adoptarea combustibililor curaţi, controlul emisiilor în atmosferă şi pregătirea navelor pentru conexiunea electrică pe uscat. Unele dintre tehnologii şi bune practici identificate de EERA sunt:

– Sistemele de reducere a emisiilor în atmosferă, cum ar fi avangardistele Sisteme de Curăţare a Gazelor de Evacuare (EGCS), care reduc oxizii de sulf (SOx) şi particulele suspendate.

– Investiţii în combustibili alternative, cum ar fi gazul natural lichefiat (GNL), cu tot mai multe proiecte de construcţie de bărci care utilizează acest combustibil.

– Utilizarea conexiunii electrice la sol ori de câte ori este disponibilă. În plus, datorită utilizării combustibilor alternativi (cum ar fi gazul natural lichefiat) va fi din ce în ce mai puţin necesar să se investească în conexiunea la sol.

– Utilizarea de combustibili cu conţinut scăzut de sulf înainte de intrarea în Zonele de Control a Emisiilor (ECA), în cazurile în care nu există alte metode de reducere a emisiilor disponibile pe o croazieră.

– Politica de a nu elimina apa netrată.

– Dezvoltarea şi implementarea Sistemelor Avansate de Tratare a Apelor Reziduale (AWTS) pe un număr considerabil de nave de croazieră noi.

– Îndeplinirea tuturor legislaţiilor care reglementează apele reziduale la nivel naţional şi internaţional, depăşind în multe cazuri rezultatele comunităţii maritme comerciale generale.

– Adoptarea, înainte de a deveni cu caracter obligatoriu a Măsurilor din zona specială pentru apele reziduale din Marea Baltică.

 

Apele reziduale

Deşi reglementărilor permit navelor comerciale să expulseze în mare apele reziduale atât timp cât nava se află la 12 mile marine de coastă şi se deplasează cu o anumită viteză, politică de vărsare a acestor ape a CLIA merge mult mai departe. Datorită desfăşurării Sistemelor Avansate de Tratare a Apelor Reziuale (AWTS), apele reziduale a flotei maritime CLIA primesc un tratament care se află la acelaşi nivel cu cel aplicat apei pe uscat.

După stabilirea unei comparaţii între flota maritimă mondială, din care navele de croazieră reprezintă mai puţin de 1%, EERA a concluzionat că liniile de croazieră partenere ale CLIA sunt în mod clar lideri în gestionarea apelor reziduale în mai multe zone.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply