Shadow

Qantas și Southwest își verifică avioanele B 737 NG

Qantas și Southwest Airlines își trimit flotele Boeing 737 NG și intensifică controalele după ce au descoperit fisuri structurale pe două planuri ale acestui model. Compania aeriană australiana a dispus revizuirea a 33 de aeronave. Acest nou eveniment are loc chiar în mijlocul preocupărilor la nivel mondial cu privire la siguranța în călătoriile aeriene din cauza accidentelor a două Boeing 737 MAX și a problemelor cu care se confruntă compania aeronautică americană care le produce. 

 

Fisurile sunt în partea care unește fuselajul sau corpul planului cu structura aripii. Repararea fisurilor necesită lăsarea la sol a avionului, cu o lucrare de reparație care necesită 400.000 de dolari (359.000 €) pe avion, potrivit firmei de consultanță a aviației IBA. 

 

Aeronava Boeing 737 a companiei Qantas, cu mai mult de 22.600 de cicluri, care în mod normal corespund zborurilor, au trecut săptămâna trecută printr-o revizuire tehnică, mai devreme decât a fost programată, potrivit companiei aeriene. 

 

Qantas a descoperit fisuri într-un avion cu aproximativ 26.700 de cicluri care au suferit o întreținere importantă, în timp ce Southwest a găsit fisuri într-unul cu aproximativ 28.500 de cicluri, potrivit unor surse apropiate de Reuters. 

 

Pe 2 octombrie, Administrația Aviaiției Federale (FAA) din Statele Unite a comandat controale la avioanele 737 NG cu peste 30.000 de cicluri de decolare și de aterizare în următoarele șapte zile. Aceasta a spus că avioanele cu 22.600 până la 29.999 de cicluri ar trebui inspectate în 1000 de cicluri, ceea ce corespunde în general cu numărul de zboruri. 

Qantas lasă la sol avioanele sale Boeing 737 NG (Fotografie de arhivă a lui Daniel Muñoz/Reuters).
Qantas lasă la sol avioanele sale Boeing 737 NG (Fotografie de arhivă a lui Daniel Muñoz/Reuters).

 

Un purtător de cuvânt al Qantas a declarat că compania aeriană a găsit fisuri într-un avion cu puțin sub 27.000 de cicluri care au fost scoase din service pentru reparații. 

 

Asociația Australiaăa a Ingenierilor Aeronautici Autorizați (ALAE) a denunțat joi, într-o declarație, că a apărut o a doua fisură în structura primară a unui alt dispozitiv, fără a specifica ce model este

 

Aceste avioane ar trebui să fie în siguranță pe sol până când se va finaliza o inspecție urgentă și va fi emisă o recomandare privind natura fisurilor aeronavei de către Boeing și Administrația Aviației Federale a SUA”, a declarat secretarul federal al ALAEA, Steve Purvinas. 

 

Inginerul șef al Qantas, Chris Snook, a răspuns că aceste comentarii „sunt complet iresponsabile”, adăugând că „un avion nu ar funcționa niciodată decât dacă este complet sigur” și a explicat că, chiar dacă există o fisură, aceasta nu compromite imediat siguranța dispozitivului„. 

 

Între timp, purtătorul de cuvânt al Autorității Aviației Civile Australiene, Peter Gibson, a declarat rețelei de televiziune locală ABC că „nu există nicio dovadă care să sugereze că întreaga flotă” Boeing 737 a Qantas, care are 75 de avioane ale acestui model pentru zboruri interne și rute apropiate în Oceania si Asia. 

 

El a adăugat că compania aeriană Virgin Australia a finalizat deja inspecțiile și s-a stabilit că „nicio aeronavă nu a avut fisuri„. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.