Shadow

Progresele majore ale companiilor de croazieră în drumul lor către zero emisii

35% din flota de croaziere în serviciu, cu 2,3% mai mult decât în 2020, dispune deja de tehnologia necesară pentru a se conecta la rețeaua electrică în cele 14 porturi din lume în care este oferită această opțiune. De asemenea, gazul natural lichefiat (GNL) va fi principala sursă de propulsie pentru 52% dintre navele aflate în construcție, cu 3% mai mult decât în urmă cu un an, potrivit „Raportului privind practicile și tehnologiile de mediu în 2021” elaborat de Oxford Economics pentru Asociația Internațională a Liniilor de Croazieră (CLIA). Membrii acestei organizații s-au angajat să reducă emisiile de CO2 cu 40% (față de 2008) până în 2030, în conformitate cu obiectivul stabilit de Organizația Maritimă Internațională (IMO) care vizează reducerea nivelului de carbon. 

 

Studiul concluzionează că partenerii CLIA demonstrează un angajament mare față de turismul responsabil și că în acest an au continuat să avanseze cu implementarea noilor tehnologii de mediu, în scopul stabilit de a fi neutri în carbon până în 2050. 

 

„În timp ce industria de croazieră a fost una dintre cele mai puternic afectată de pandemia global. companiile de croazieră continuă să fie în prim-plan, confruntându-se cu provocarea de a dezvolta noi tehnologii de mediu care să beneficieze întreaga industrie maritimă”, a spus Kelly Craighead, Președinte și CEO al CLIA

 

„CLIA și partenerii săi investesc deja în noi tehnologii și combustibili mai curați pentru a atinge acest obiectiv”, a adăugat el. 

 

Principalele progrese

– Conexiune electrică cu solul. În scopul ca motoarele să poată fi oprite atunci când sunt în port, companiile de transport maritim fac invesțiile pentru ca navele lor să se poată conecta la rețeaua electrică atunci când sunt andocate. 

 

Pentru a realiza acest lucru este, de asemenea, necesar ca infrastructurile portuare să facă progrese. Din acest motiv, potrivit raportului, există numeroase colaborări între companiile de transport maritim, porturi și autorități locale pentru creșterea disponibilității acestora. 

 

82% dintre navele din portofoliu vor fi pregătite să folosească conexiune electrică cu solul său vor fi configurate pentru a putea adăuga pe viitor acest tip de energie. 

 

În prezent, 35% din flota în serviciu, cu 2,3% mai mult decât în 2020, dispune deja de tehnologia necesară pentru a se conecta în cele 14 porturi din diferite țări care oferă această opțiune. 

 

– Gazul Natural Lichid (GNL) va fi principala sursă de propulsie pentru 52% dintre navele aflate în construcție, cu 3% mai mult decât anul precedent. 

 

În plus, 76% din flotă utilizează deja sisteme de epurare a gazelor de eșapament (EGCS), încă 7% pentru a respecta reglementările privind emisiile atmosferice. În plus 94% dintre navele noi care nu utilizează GNL vor incorpora EGCS. 

 

– 100% dintre noile nave vor avea sisteme avansate de tratare a apelor uzate (AWTS, pentru acronimul său în engleză). În prezent, 74% din flota sa în serviciu este echipată cu aceste sisteme, cu 4% mai mult decât în 2020. 

 

Mai multe informații despre reducerea emisiilor de croazieră 

Principalele provocări ale companiilor de croazieră în reluarea activității lor

COVID nu oprește angajamentul cu mediul al croazierelor

 

Combustibil alternativ

Raportul Oxford Economics abordează, pentru prima dată, provocarea necesității de combustibili noi și alternativi, precum și pașii pe care îi face industria pentru a sprijini progresul. 

 

Concret, și pe lângă GNL, mai mult de trei sferturi din flota actuală (din punct de vedere al capacității) este dotată cu sisteme care permit utilizarea altor combustibili. Ca alternativă la păcurele grele, se dezvoltă alternative precum biodiselul, metanolul, amoniacul, hidrogenul și bateriile electrice. 

 

Pe de altă parte, studiul indică faptul că există încă obstacole tehnologice, logistice și de distribuție și de reglementare care trebuie depășite înainte ca noii combustibili să poată fie utilizați într-un mod generalizat. 

 

Raportul poate fi descărcat aici.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.