Un program pilot de monitorizare a avioanelor începe în Australia, Malaezia şi Indonezia

Australia, Malaezia şi Indonezia vor testa o metodă îmbunătătire de monitorizare a aeronavelor peste oaceane îndepărtate, care va permite ca avioanele să fie mai uşor de găsit dacă dispar aşa cum s-a întamplat cu avionul Malaysia Airlines. Programul va creşte frecvenţa cu care avioanele vor informa în mod automat poziţia lor chiar şi la mai puţin de cinci minute.

Acest lucru a fost anunţat de către ministrul Transporturilor din Australia la doar câteva zile înainte de prima aniversare a dispariţiei zborului 370 în timp ce acoperea ruta între capitala maleziei Kuala Lumpur şi cea chineză Beijing, cu 239 la bord, fără să fi găsit încă nici o urmă a aeronavei, un Boeing 777; aşa cum a informat agenţia de ştiri Associated Press.

Airservices Australia, o agenţie deţinută a guvernului care gestionează spaţiul aerian al ţării, va lucra cu omologii săi din Malaezia şi Indonezia pentru a testa noua metodă, care ar permite avioanelor să fie monitorizate la fiecare 15 minute, în loc de rata anterioară de între 30 şi 40 de minute, a spus ministrul Transporturilor din Australia, Warren Truss. Monitorizarea ar creşte la fiecare 5 minute sau mai puţin, dacă există o deviere pe ruta avionului.

Este de aşteptat ca testul să utilizeze tehnologia de poziţionare prin satelit deja la bord în 90% din avioanele de lung curier care transmite poziţia curentă a avionului şi cele două poziţii planificate, a spus preşedintele Airservices din Australia, Angus Houston, care a ajutat la conducerea căutării zborului MH370.

Un program pilot de monitorizare a avioanelor începe în Australia, Malaezia şi Indonezia

Un program pilot de monitorizare a avioanelor începe în Australia, Malaezia şi Indonezia

 

Programul pilot va creşte frecvenţa cu care avioanele raportează în mod automat poziţia sa, permiţând controlorilor aerieni îmbunătăţirea monitorizarea aeronavelor, a spus Houston.

“Acesta nu este un glonţ de argint”, Houston a spus ziariştilor în capitala ţării, Canberra. “Dar este un pas important în contribuţia la îmbunătăţirea imediată la modul în care se face în prezent monitorizarea traiectoriei avioanelor în timp ce sunt dezvoltate soluţii mai complete”.

Nu există nici o cerinţă pentru monitorizarea avioanelor comerciale în timp real şi de când zborul MH370 a dispărut, autorităţile de reglementare a siguranţei aeriene şi companiile aeriene au încercat să ajungă la un acord asupra a cât de mult avioanele trebuie să fie monitorizate. Boeing 777 a virat brusc în afara traseului său şi a dispărut de pe radar imediat la data de 8 martie.

O echipă de experţi internaţionali care au analizat o serie de transmisii la fiecare oră între avion şi satelit a determinat mai târziu că avionul a călătorit timp de şase ore înainte de a se prăbuşi într-un loc îndepărtat într-o zonă de 60.000 metri pătraţi (23.000 de mile pătrate) din Oceanul Indian. O căutare extinsă de mai multe luni în această zonă este încă în curs de desfăşurare, dar încă nu a fost găsită.

Houston a avertizat că noua metodă care este testată nu ar fi permis neapărat controlorilor aerian să monitorizeze zborul MH370, a cărui transponder şi alte echipamente de monitorizare s-au oprit în timpul zborului, până la punctul în care s-a prăbuşit.

“Eu cred că trebuie să fim foarte, foarte atenţi pentru că acest sistem se poate opri”, a spus el. Ce s-ar fi întâmplat în timp ce sistemul operează? Ştiam exact unde era avionul. Dacă cineva ar fi oprit sistemul, suntem în acelaşi set de circumstanţe pe care le-am experimentat în ultima parte a zborului MH370.

 

Leave a Reply