Profitul Amadeus creşte cu 9,9% în 2014, la 684 mil. €

Amadeus IT Holding a obtinut un profit ajustat de 681,1 milioane de euro în 2014, reprezentând o creştere de 9,9% mai mult faţă de 2013, a informat furnizorul de servicii turistice Comisia Naţională a Pieţei de Valori Mobiliare (CNMV) din Spania.

La această creştere a contribuit creşterea veniturilor, care au crescut cu 10,1% ajungând la 3.417,7 milioane de euro, şi al EBITDA, care a crescut cu 9,9% la 1.306 milioane de euro.

Luis Maroto, CEO-ul Amadeus, a declarat că “rezultatele şi abordarea Amadeus arată clar că rămânem un partener de încredere în industria turismului. Afacerile noastre centrale îşi vor arăta puterea. Distribuţia a înregistrat o creştere a cotei de piaţă, în special în America de Nord şi Asia-Pacific. Angajamentul nostru pe termen lung cu companiile aeriene low cost şi hibride a devenit mai evidentă după creşterea de 16% a rezervărilor prelucrate de aceste companii şi acordul istoric cu Ryanair.

Asia-Pacific a continuat să fie principalul contribuitor la creşterea afacerii de soluţii tehnologice, susţinută de migrarea făcută de Korean Air la platforma Altéa la sfârşitul anului. Importanţa acestei regiuni va fi întărită şi mai mult cu migrarea programată a mai multor companii asiatice în următorii ani, cum ar fi Japan Airlines şi afacerea de zboruri internaţionale ale All Nippon Airways. Atenţia noastră constantă şi efortul în America de Nord  dus la formalizarea unui acord de pionerat pentru gestionarea zborurilor interne ale Southwest Airlines. În prezent, ne aşteptăm ca volumul anual de pasageri îmbarcaţi prin intermediul platformei noastre Altéa va fi de aproximativ de un miliard pentru 2017, adică cu 44% mai mult decât în 2014.

Profitul Amadeus creşte cu 9,9% în 2014, la 684 mil. €

De asemenea, recentele noastre achiziţii strategice (Newmarket International în segmentul de tehnologie pentru hoteluri, UFIS în domeniul tehnologiei pentru aeroporturi şi i:FAO în segmentul de tehnologie pentru călătoriile corporate) înregistrează deja o contribuţie pozitivă.

Sunt convins că, în 2015, capitalul nostru uman, tehnologia noastră şi rezistenţa modelului nostru de afacere ne va permite să avansăm în continuare şi sperăm ca afacerile noastre centrale să crească în continuare”.

 

Afacerea de distribuţie

În 2014, Amadeus a înregistrat din nou o performantă mai mare decât cea a sectorului, a căror rezervări aeriene realizate prin intermediul agenţiilor de turism au crescut cu 3,2% pe an. Cu toate acestea, volumul de rezervări aeriene făcute de agenţiile de turism prin intermediul sistemului Amadeus a crescut cu 5,2%, ceea ce a dus la o creştere a cotei de piaţă: la 31 decembrie 2014, cota de piaţă la nivel mondial a Amadeus era de 40,7%, adică cu 0,7 puncte procentuale mai mult faţă de cota înregistrată în 2013. Regiunile Asia-Pacific şi America de Nord au înregistrat cele mai mari creşteri ale volumelor de rezervări procesate de companie, impulsate atât de creşterea sectorului, cât şi de creşterea cotei de piaţă. Trebuie evidenţiat ca motor al acestei creşteri a rezervărilor, migrarea agenţiilor de turism conectate la Topas la platforma de vânzare a Amadeus, care a avut loc la sfârşitul celui de-al treilea trimestru al anului 2014.

În ceea ce priveşte afacerea de soluţii tehnologice, veniturile au crescut cu 22,5% la 962,6 milioane de euro (inclusiv achiziţiile). Fără achiziţii, veniturile au crescut cu 12,9% la 695,4 milioane de euro.

Creşterea a fost determinată de migrarea noilor companii aeriene la platforma Altéa în timpul anului şi de impactul anual complet de cele realizate în 2013 (cum ar fi Asiana, Thai Airways şi Garuda Indonezia), precum şi creşterea organică (de 3,5%).

 

Date financiare

La 31 decembrie 2014, datoria financieră netă consolidată a ajuns la 1.738,5 milioane de euro, reprezentând o datorie neta/EBITDA a ultimilor douăsprezece luni, de 1,32 ori.

În cadrul reuniunii sale din 11 decembrie 2014, Consiliul de Administraţie al Amadeus a fost de acord să efectueze un program de recumpărare de acţiuni, în conformitate cu cu autorizaţia acordată de Adunarea Generală a Acţionarilor, care a avut loc la 20 iunie 2013, pentru a reduce capitalul social al companiei (sub rezerva aprobării de către Consiliul General Ordinar al Acţionarilor în iunie 2015). Acest program de răscumparare va fi în vigoare până la 29 mai 2015 şi investiţia maximă va fi de 320 milioane de euro, care în nici un caz nu va trebui să depăşească 2,79% capitalul social al companiei (sau 12.500.000 de acţiuni).

În aceeaşi şedinţă, Consiliul de Administraţie a propus, de asemenea, ca procentul obiectiv de distribuire a beneficiilor 2014 să fie 50%. Prin urmare, Consiliul de Administrare va propune distribuirea unui dividend brut total de 0,70 euro pe acţiune din beneficiul anului 2014 la Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor din iunie 2015 pentru aprobare. Acest dividend reprezintă o creştere de 12% faţă de 2013. În ianuarie 2015, s-a plătit deja un dividend de 0,32 euro (brute) pe acţiune.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply