Predominanţa lumii online şi noii ei protagonişti

Rezervările online s-au impus în cele din urmă în pieţele mature, cum ar fi Europa, în timp ce pieţele emergente conduc creşterea imparabilă care se va menţine în următorii ani cu rolul principal al marilor giganţi asiatici şi latino-americani, precum China şi Brazilia. 

Piaţa online a rezervărilor turistice mondiale ajuns la 1,3 trilioane de dolari, adică 1,2 trilioane de euro, în 2017, potrivit calculelor realizate de firma de consultanţă PhoCusWright. Creşterea este exponenţiala având în vedere ca cu doi ani înainte, în 2015, volumul global a ajuns la 464 miliarde de dolari (441 miliarde de euro), cu o creştere de 3% faţă de anul precedent. Momentul puternic al pieţelor emergente va fi esenţial în creşterea imensă care a apărut de atunci.

Şi, deşi pieţele mature continuă să crească, cu o estimare de 15% între 2014 şi 2017, tinerii, conduşi de Asia-Pacific, vor înregistra 61%. Liderul acestei creşteri este China, urmată de Emiratele Arabe, India, Brazilia şi Mexic.

Potrivit firmei de consultanţă, anul 2016 a marcat un precedent în cazul Europei. Acesta a fost cu siguranţă ultimul an de dominiul offline în Vechiul Continent, reprezentând 51% din totalul rezervărilor. De acum înainte, şi datorită creşterii utilizării dispozitivelor mobile, predominantă să vă scădea în favoarea onlinelui.

Europenii folosesc din ce în ce mai mult canalele Internetului, chiar dacă în unele ţări a existat o renaştere a agenţiilor tradiţionale, unde, potrivit asociaiei agenţiilor de turism ABTA, agenţiile tradiţionale recuperează clienţi în Regatul Unit.

Predominanţa lumii online şi noii ei protagonişti

Predominanţa lumii online şi noii ei protagonişti

În 2020, canalele online vor fi pierdut putere, ajungând să reprezinte doar 42%, în timp ce atât OTA cât şi furnizorii online vor câştiga cuota de piaţă. Rezervarea directa va avansa puternic; deoarece furnizorii din toate segmentele îşi intensifică eforturile pentru a atragerea directă a consumatorilor, prin programe de loialitate, disponibilitate mare orientată spre dispozitivele mobile, oferte şi alte stimulente.

“Nu există nici o îndoială că agenţii de turism tradiţionali şi operatorii de turism reprezintă încă un canal cheie de distribuţie în Europa, în special în pieţe precum Italia sau Spania“, asigură directorul de cercetare al PhoCusWright, David Juman. “Dar devine dificil pentru ei să concureze, în timp ce platformele online oferite de furnizori şi intermediari puternici, cum ar fi Booking.com sau Expedia, devin şi mai sofisticaţi, iar consumatorii cultivă un gust pentru căutări şi cumpărături mai comode de produse de călătorie cu smartphone-urile lor”.

Cu toate acestea, canalele offline sunt în mod reticente în a abandona turismul. Conform unui raport elaborat de Dealroom.co, majoritatea segmentelor de turism, inclusiv hoteluri, operatori de turism, companii aeriene tradiţionale, vehicule şi tren, continuă să aibă o dependenţă puternică de canalele offline, ceea ce reprezintă peste 60% din vânzări. Singura excepţie sunt companiile aeriene low cost, pentru care rezervările online reprezintă 90%.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply