Pinterest, canal de bază în strategia de marketing hotelier online

Pinterest este chemat să joace un rol important în strategia de marketing online a hotelurilor, alături de alte reţele sociale mai importante. Aşa consideră compania de tehnologie Leonardo, care o defineşte ca şi “artileria ascunsă de care au nevoie hotelurile pentru a-şi completa planurile din 2015”.

Pinterest are 70 de milioane de utilizatori, din care 92% sunt femei, care au marcat peste 30.000 de milioane de pin-uri şi creat 750 de milioane de panele (boards).

Dar ceea ce diferenţiază această reţea de restul se află în motivaţia de a o utiliza pentru a planifica viitorul, ca o platformă de lansare pentru inspiraţie, fie pentru a pregăti o reţetă cool pentru o petrecere, renovarea unei camere sau planificarea unei călători. De fapt, ‘Vacanţe şi evenimente’ este în prezent a patra categorie cea mai partajată (pined) de femei pe această reţea, cu cea de ‘Călătorii” pe locul al unsprezecelea, potrivit analizei RJ Metrics.

“Vacanţe şi evenimente” este a patra categorie cu cele mai multe pin-uri de femei, şi “Călătoriile” a unsprezecea. Sursă: RJMetrics.

“Vacanţe şi evenimente” este a patra categorie cu cele mai multe pin-uri de femei, şi “Călătoriile” a unsprezecea. Sursă: RJMetrics.

 

Maşina perfectă de marketing

Din punct de vedere strict al marketingului digital, funcţionarea Pinterest este aliniat cu comercializarea prin modul în care companiile utilizează reţeaua lor pentru a ajunge la clienţi si cum fiecare pin face legătura cu un site. Pinterest canalizează 7,1% din traficul pe care îl primeşte o pagină, depăşit doar de Facebook (21,25%) în domeniul reţelelor sociale.

Oemnii utilizează Pinterest pentru idei şi inspiraţie pentru cea mai largă gamă de activităţi şi aventuri care trezesc interesul lor. Acest tip unic de conţinut comercial stimulează schimbul masiv pe reţea, provocând o lipsă de definire între pin-urile generate de utilizatori şi cele promovate de către cei care fac publicitate, diferenţă pe care într-adevăr nu o percep utilizatorii.

Potrivit Shopify, o companie de e-commerce care dezvoltă software pentru magazinele online, utilizatorii care ajung pe site de pe Pinterest sunt mai predispuşi cu 10% mai mult să cumpere online decât cei care vin de pe alte reţele. De asemenea, ei cheltuiesc dublu decât cei care folosesc Facebook. Se confirmă astfel că această creativă şi subapreciată deţine un potenţial enorm pentru e-commerce şi este în plină expansiune pentru căutarea de produse.

Utilizatorii Pinterest sunt cu 10% mai predispusi să cumpere online şi cheltuiesc dublu decât cei care utilizează Facebook. Paul Stringer / #shu#

Utilizatorii Pinterest sunt cu 10% mai predispusi să cumpere online şi cheltuiesc dublu decât cei care utilizează Facebook. Paul Stringer/Imagine Shutterstock.

 

Astfel, Pinterest se dezvoltă ca unul dintre site-urile cu cea mai mare influenţă aspiraţională, ceea ce conectează direct cu sectorul turismului, şi mai precis cu cel hotelier. Prin urmare, Leonardo afirmă că “marea întrebare pentru responsabilii de marketing hotelier a oricărei destinaţii din lume de ce acesta încă nu face parte din strategia lor de marketing digital“.

 

Factorul feminin

Pinterest este evaluat la 5.000 milioane de dolari (4.250 milioane de euro) pentru că cele 70 de milioane de utilizatori sunt femei bogate şi cărora le place să cheltuiască. Leonardo oferă nişte cifre pentru a sprijini această afirmaţie: femeile sunt responsabile de 85% din achiziţiile oricărui produs, de la maşini la sănătate; cele mai mari de 50 de ani controlează un patrimoniu net de 19 miliarde de dolari (16 miliarde de euro); femeile americane cheltuiesc aproximativ şapte miliarde de dolari (şase miliarde de euro) pe an, mai mult de jumătate din PIB-ul ţării; iar segmentul de consumatori cu cea mai rapidă crşstere din America de Nord este cel între 19 şi 39 de ani.

Aceste cifre reflectă aşa-numita ‘SHE-Conomy’, împreună cu interesul pe care îl trezeşte Pinterest, ar trebui să ajute la completarea strategiei de marketing hotelier pentru că “numerele şi tendinţele în creştere nu mint”, asigură Leornardo.

Nu este surprinzător, conchid aceleaşi surse, “pare ca şi cum această platformă de partajare socială ar fi zburat sub radar în tot acest timp fără ca responsabilii de marketing ai hotelurilor să fi înţeles într-adevăr potenţialul sau copleşitor. Nu-l lasă să continue ascuns pentru mult timp în strategia ta de marketing şi dezlănţuie puterea Pinterest în arsenalul tău tactic.

A se vedea, de asemenea, Cum Instagram şi Pinterest schimbă industria hotelieră.

Informaţia de referinţă este disponibilă pe blogul Leonardo.

 

Sursă: hosteltur.com

One comment

  1. […] Şi o a şasea reţea, pentru că Pinterest este un canal de bază în strategia de marketing online. […]

Leave a Reply