Personalizarea, tendinţa stea pentru liderii din industria turismului

Personalizarea este tendinţa proeminentă care va marca agenda industriei turismului în următorii ani, aşa cum au subliniat companiile lider din industrie în timpul unei dezbateri organizate de World Travel Market săptămâna trecută.

În practică, personalizarea va duce la prestarea de servicii turistice pentru a se potrivi ca o mănuşă în modelele de consum şi nevoile fiecărui client.

Şi acest lucru este posibil datorită noilor tehnologii şi, în special, mulţumită Big Data sau managementul masiv de date, aşa cum au adăugat managerii care au particpat la reuniune.

“Avem o agendă ambiţioasă pentru a digitaliza toată afacerea noastră, acordând o atenţie deosebită smartphone-urilor, care sunt ca telecomanda care mişcă lumea în jurul tău“, a explicat Geraldine Capin, vicepreşedintele şi responsabilul de zona digitală al grupului hotelier Hilton Worldwide.

De fapt, a adăugat directorul Hilton, “clienţii aşteaptă tehnologia ca pe oxigen”, astfel încăt companiile vor trebui să răspundă la această cerere la nivel global “deşi economiile diferitelor ţări se mişcă în cicluri economice diferite”.

În orice caz, a subliniat Geraldine Calpin, cheia va fi oferirea unei tehnologii mai inteligente şi mai rapide, astfel încât “fiecare persoană va putea avea o experienţă diferită în drumul său de la aeroport, la hotel… Ca totul să funcţioneze în jurul său ca şi cum ar fi magie”.

 

Niveluri mai ridicate de satisfacţie

Şi aşa cum au afirmat participanţii la această dezbatere la WTM, în trecut personalizarea serviciilor a fost limitată la servicii de lux.

Cu toate acestea, noile tehnologii vor face ca acest concept să se extindă masiv în piaţa turistică.

Dacă reuşim să creăm o experienţă cât mai flexibil posibilă, putem să creştem mult satisfacţia pasagerului”, a declarat Drew Crawley, directorul comercial al British Airways.

De fapt, şi aşa cum au subliniat sondajele realizate de această companie aeriană, nivelurile de satisfacţie ale pasagerilor atunci când le-au oferit servicii personalizate au depăşit chiar şi punctajul obţinut după reînnoirea fizică a cabinei de avion.

 

Soluţii în timp real

Un domeniu de activitate unde personalizarea serviciilor avansează rapid aparţine segmentului MICE & Business Travel, după cum a indicat Geraldine Valentine, directorul de soluţii al agenţiei Carlson Wagonlit Travel pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

“Acum se întâmplă ceva interesant şi putem să ne concentrăm din ce în ce mai mult pe călătorul de business, prin aplicaţii şi procese digitalizate, astfel încât să aibă toate informaţiile în timp real în funcţie de cum călătoreşte şi pentru a satisface nevoile lor”, a declarat Valentin.

Şi, în orice caz, a adăugat directorul CWT, pe măsură ce inteprinderile de turism au mai multe cunoştinţe despre client, datorită Big Data, “nu numai că putem să-i personalizăm experienţa de călătorie, dar, de asemenea, ajută la reducerea costurilor de călătorie“.

Un moment al dezbaterii cu interprinderi de turism lider organizată la World Travel Market săptămâna trecută la Londra.

Un moment al dezbaterii cu interprinderi de turism lider organizată la World Travel Market săptămâna trecută la Londra.

 

Personalizarea în turismul de masă

Personalizarea este, de asemenea, o tendinţă care soseşte în forţă pe piaţa de vacanţă, aşa cum a declarat Johan Lundgren, director executiv adjunct al turoperatorului TUI Travel.

Pachetele turistice de acum cinci ani seamănă din ce în ce mai puţin cu cum rezervăm în ziua de azi printr-un turoperator”, a spus managerul.

Iar clienţii au mai multe opţiuni pentru a decide prin ce canale finalizează rezervarea, cum zboară, ce excursii fac, camera de hotel pe care şi-o doresc…

“Flexibilitatea va fi din ce în ce mai mare”, a afirmat responsabilul TUI Travel. De fapt, el a adăugat “tehnologia care va face posibilă aceasta personalizare la cerere este deja aici” şi a mentionat cipurile RFID de indetificare pentru radiofrecvenţă, smartphone-uri din ce în ce mai potente, Big Data…

De asemenea, în altă zi la World Travel Market a intervenit Lee MCabe, directorul global al strategiei de turism de la Facebook, care a avansat: smartphone-urile şi personalizarea sunt factori care pun în mişcare turismul. A se vedea, de asemenea, articolul mobilul revoluţionează prestarea serviciilor.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply