Pasagerii europeni, cu cea mai bună experienţă de zbor mulţumită tehnologiei

Tehnologia are pe zi ce trece un rol tot mai important în experienţa de zbor a călătorilor. Cel mai recent sondaj al firmei de consultanţă internaţională SITA, în Europa, a fost realizat pe un eşantion de 2.300 de pasageri ai transportului aerian din Franţa, Germania, Regatul Unit, Spania şi Rusia, arată că 82% dintre aceştia afirmă că sunt foarte mulţumiti de orele de zbor, mulţumită progreselor tehnologice.

Marea majoritate a pasagerilor europeni (93%) utilizează Internetul pentru cel puţin un aspect al călătoriei lor. Printre pieţele europene chestionate, 71% dintre ruşi atribuie îmbunătăţirea experienţei lor serviciilor online, jumătate smartphone-urilor şi 54%, self-service-ului de la chioşcurile amplasate în aeroporturi. Şi britanicii subliniază Internetul (56%), chioşcurile de self-service (39%) şi smartphone-urile (35%).

În toată Europa, pasagerii integrează diferite tehnologii de self-service în fiecare etapă a zborului lor, Rusia aflându-se în frunte.

Instrumente pentru compararea tarifelor, indormaţii în timp real şi WiFi la bord sunt priorităţile pentru pasagerii europeni.

Instrumente pentru compararea tarifelor, indormaţii în timp real şi WiFi la bord sunt priorităţile pentru pasagerii europeni.

 

În ceea ce priveşte serviciile oferite prin intermediul aplicţtiilor mobile, două treimi din pasagerii ruşi le folosesc, un procent mai mare celui de 59% din Spania şi de 46% din Marea Britanie.

În plus, 77% dintre ruşi folosesc livrarea automatizată a bagajelor (fără personal), comparativ cu 75% în Franţa şi 54% în Germania.

 

Încarcaţi cu trio-ul 

Sondajul a relevat, de asemenea, că un număr recent de pasageri europeni poartă cu ei cel puţin trei dispozitive mobile atunci când călătoresc: smartphone, tablete şi laptop-uri. Lista este condusă de Rusia (17%), urmată de Franţa (15%) şi Spania (13%).

Totuşi, cel mai popular este smartphone-ul, ajungând la o medie europeană la 80%; proporţie care creşte în Spania (90%) şi în Rusia (83) şi scade în Germania (78%).

SITA estimează o creştere semnificativă în toate pieţele europene în procentul de pasageri care va utiliza în mod regulat Internetul, mobilul şi chioşcurile de check-in, în special aplicaţiile mobile pentru aproape 90% din pasagerii ruşi, două treimi din spanioli şi germani.

Locaţia sau cum să ajungi în anumite locuri (50%) şi utilizarea lor ca o carte de îmbarcare (40%) sunt cele mai populare. Francezii preferă chioşcurile de self-service.

 

Nevoi viitoare

Printre cele mai cerute servicii în viitor, în toate pieţele, cu excepţia Spaniei, se afla instrumente mai bune pentru compararea tarifelor (43%) şi informaţiile de zbor în timp real (39%).

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply