Parlamentul European a adoptat noua directivă privind pachetele de servicii de călătorie

Noua directivă privind pahetele de servicii de călătorie a finalizat deja trecerea sa prin Parlamentul European şi a fost aprobată de acesta, care a subliniat adaptarea acestei legislaţii la “era digitală”.

Într-un comunicat emis de organismul european după sesiunea plenară de marţi, 27 octombrie, afirmă că pachetele de servicii de călătorie, constând din mai multe părţi – cum ar fi zbor, hotel sau închirierea de autoturisme – şi cumpărate de pe Internet la un preţ prestabilit sau prin direcţionarea spre alte site-uri, vor avea aceeaşi protecţie ca şi pachetele cumpărate de la o agenţie de turism, datorită noilor norme aprobate de Parlament marţi. Turiştii vor avea mai multe opţiuni pentru a rezilia contractul şi vor trebui să primească în prealabil informaţii clare despre cine este responsabil, în caz de probleme.

“Având în vedere schimbările în piaţa de turism şi tedinţa în creştere de a rezerva vacanţe pe on-line, este urgentă modernizarea şi adaptarea legislaţiei în vigoare, care datează din 1990”, a declarat raportorul textului, Birgit Collin Langen (PPE, Germania).

Noua legislaţie vizează adaptarea la creşterea ofertei on-line. #shu#.

Noua legislaţie vizează adaptarea la creşterea ofertei on-line. Imagine Shutterstock.

 

Cu această revizuire legislativă, drepturile cosumatorilor sunt consolidate prin acoperirea de noi modele de rezervare şi prin oferirea de informaţii detaliate cu privire la drepturile lor. Am luat, de asemenea, în considerare interesele industriei – operatori, agenţii de turism şi hoteluri-“, a adăugat ea.

 

Mai mulţi călători protejaţi

Legislaţia cu privire la pachetele de servicii de călătorie va fi aplicată la două tipuri de contracte: cele combinate oferite de operatori sau cele personalizate alcătuite în mod liber de către călător şi o nouă modalitate de rezervare, aşa numitele călătorii asistate, în care cumpărătorul este ghidat, de exemplu, după rezervarea unui bilet de avion, pentru a achiziţiona un nou serviciu, cum ar fi închirierea unui automovil- printr-un link.

Aceste oferte direcţionate, în care numele clientului, datele sale de plată şi adresa de email sunt transferate de la un furnizor la altul si este încheiat un al doilea contract în mai puţin de 24 de ore de la achiziţionarea primului serviciu , vor fi considerate pachete de servicii de călătorii în legislaţie.

 

Transparenţă

Înainte ca turistul să dobândească vreo răspundere contractuală, vânzătorul trebuie să clarifice că acesta cumpără un pachet şi să informeze utilizatorul cu privire la drepturile sale şi care este compania responsabilă în cazul în care ceva nu merge bine, subliniază textul aprobat de parlamentarii europeni.

Operatorii, de asemenea, trebuie să furnizeze informaţii su privire la orele de plecare şi de întoarcere, precum şi o indicaţie a posibilelor taxe.

Cosumatorii vor putea anula pachetul de servicii de călătorii şi să primească banii înapoi dacă preţul total creşte cu mai mult de 8% (Comisia propusese 10%) sau în circumstanţe extraordinare şi inevitabile în locul de destinaţie, cum ar fi catastrofe naturale sau atacuri teroriste.

Votul Parlamentului pune capăt procesului legislativ. Statele membre au acum doi ani pentru a incorpora modificările în legislaţia naţională, şi şase luni suplimentare pentru a începe să le pună în aplicare.

Aşa cum am informat în ştirea Parlamentul European sprijină directiva privind pachetele de călătorie, plenul a aprobat revizuirea directivei privind pachetele de servicii de călătorie în martie 2014, dar a trebuit ulterior să fie negociată de cele 28 de state membre în actuala legislatură.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply