OTA europene califică drept ilegală taxa pentru GDS a Lufthansa

Principalele agenţii de turism online (OTA) şi-au exprimat “îngrijorarea” cu privire la taxa anunţată de grupul Lufthansa pe care o va aplica din septembrie la vânzarea de bilete prin intermediul sistemelor globale de distribuţie (GDS), măsură pe care o consideră “un atac direct” la modelul lor de afacere şi “un nou supliment vădit ilegal”.

Grupul de transport aerian german va percepe o taxă de 16 euro pe bilet pentru cele cumpărate prin GDS, incluzând companiile Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines şi Swiss, de la 1 septembrie.

Săptămâna trecută, compania a decis să nu aplice taxa în Brazilia, dar a specificat că această măsură nu doar că nu va fi aplicată în alte pieţe, dar şi că aceasta este temporară în această piaţă.

Acum, Lastminute.com Group, eDreams Odigeo, Unister Travel Group, e-Travel, Etraveli, Travelgenio şi Travelplanet au trimis o scrisoare CEO-ului Lufthansa, Carsten Spohr, pentru a-şi exprima opoziţia faţă de măsura anunţată. La rândul său, GBTA a anunţat ca se opune taxei pe GDS anunţată de Lufthansa.

Măsura este respinsă de tot sectorul de intermediere.  #shu#

Măsura este respinsă de tot sectorul de intermediere. Imagine Shutterstock.

Agenţiile online consideră că această decizie va însemna “o creştere a costurilor şi va crea ineficienţe care vor avea un impact asupra consumatorilor şi în industria companiilor aeriene în general”, afirmă ele într-un comunicat.

Poziţia OTA este că noul supliment al Lufthansa este în mod clar ilegal. În primul rând, taxa încalcă regulile de nediscriminare care se aplică unei societăţi-mamă în cadrul CRS Code of Conduct adoptat de Uniunea Europeană (Regulamentul 80/2009). Suplimentul şi taxa constituie, de asemenea, o încălcare clară a legii de concurenţă a Uniunii Europene în temeiul articolelor 101 şi 102 TFEU şi dispoziţiile echivalente în conformitate cu legislaţiile naţionale de concurenţă. În afară de caracterul abuziv al acestei practici arată, de asemenea, în mod evident, conspiraţia pentru fixare a preţurilor între companiile aeriene pentru a impune un cost suplimentar pentru OTA.

În cele din urmă, ele spun că taxele acestui supliment constituie, de asemenea, o încălcare a legilor naţionale a agenţiilor comerciale şi a legilor de practici comerciale neloiale.

Lufthansa Airlines este cea mai mare companie aeriană din Europa, atât în termeni de pasageri transportaţi cât şi în dimensiune a flotei atunci când cifra este combinată cu filialele sale. Acesta este motivul pentru care acţiunile Lufthansa au un impact semnificativ în industrie şi consumatori. OTA care participă la această iniţiativă, vând online împreună cel puţin 25 de milioane de bilete pe an, din care, se estimează că aproximativ 4 milioane de bilete sunt ale Lufthansa Group.

Daca Lufthansa nu abandonează suplimentul, OTA iau considerare câte actiuni viitoare sunt necesare pentru a preveni punerea sa în aplicare.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply