Ospitalitatea viitorului străluceşte la ITB

Analiză/ ITB Berlin s-a consolidat ca unul dintre cele mai bune forumuri pentru a cunoaşte, de la marii experţi din sector, care sunt tendinţele pe deplin implementate care au devenit deja “mainstream”, cum ar fi atât de des repetata economie de colaborare; care sunt cele care aceştia estimează că vor fi actorii principali ai unei mari dezvoltări pe termen lung, cum ar fi mai puţin celebrul Big Data; şi care apar la orizont, cum ar fi ce în ce mai omniprezentele hoteluri lifestyle.

În primul rând, aşa cum a subliniat Darren Huston, preşedintele şi CEO-ul Priceline Group, “cel mai important este să ai un produs bun, să îi aloci timp şi bani la proiectarea sa, adaptându-te la gusturile şi nevoile clienţilor pentru ca aceştia să îl adore şi atunci nici nu va mai trebui să investeşti în publicitate”. Cu această sentinţă ca bază, vom analiza care sunt tendinţele care au sosit pentru a rămâne.

 

Mobilul

Mobilul a transformat în mod clar vieţile noastre şi joacă un rol important în ele ca parte integrantă a stilului nostru de viaţă multiscreen. De fapt, aşa cum a indicat Houston “în anumite segmente ale cererii, mobilul este întotdeauna prima opţiune“. Atât de mult încât, adaugă el, care “a creat noi comportamente, cum ar fi rezervarea spontană sau de ultimul minut, un fenomen în creştere în toate sectoarele, de la închirierea de maşini la hoteluri şi restaurante.

De fapt, escapadele last minute sunt călătoria perfectă pentru 2015, potrivit unui studiu realizat de Priceline pe piaţa din SUA, tendinţă care este exarcebată în cazul turiştilor millennials, din care 73% afirmă că ar alege această opţiune în următoarele luni, comparativ cu o medie a studiului de 58%. Mai mult decât atât, tinerii spun că un s-ar uita prea mult la bani pentru a face o astfel de călătorie.

 Darren Huston, preşedintele şi CEO-ul Pricelin Group, este sigur că “in cinci ani mobilul va provoca noi comportamente în utilizator pe care acum nici nu ni le imaginam”.

Darren Huston, preşedintele şi CEO-ul Pricelin Group, este sigur că “in cinci ani mobilul va provoca noi comportamente în utilizator pe care acum nici nu ni le imaginam”. În imagine este intervievat de Philip C. Wolf, fondator al PhoCusWright.

 

Acest rol important mobil înseamna, de asemenea, că “călătorii vor fi mereu conectaţi, o tendinţă mai importantă chiar decât cea anterioară pentru că va trebui să creăm produse care ne vor permite să evoluăm de la tranzacţii la scară la experienţe ‘end-to-end’, de la a vedea la a rezerva, de la a fi la a plăti şi tot ceea ce există între aceste faze. Luăm în considerare modul în care putem fi relevanţi pentru nişte consmatori care au mereu un calculator în buzunar şi care sunt permanent conectaţi”.

Houston este sigur că “în cinci ani mobilul va provoca noi comportamente în utilizator pe care acum nici măcar nu le imaginăm”.

 

Economia de colaborare

Afacerile P2P susţin, de asemenea, o desreglementare eficace “pentru toată lumea”, aşa cum a subliniat April Rinne, consultant a economiei de colaborare.

Nu este surprinzător că, şi tocmai din cauza naturii sale perturbatoare, a schimbat ceea ce înţelegeam până acum prin turism şi ospitalitate care, potrivit lui Rinne, “este deja aproape ca o atitudine, ceva care aproape toată lumea poate face: să se cazeze la necunoscuţi în casele lor”. Prin urmare, ea afirmă că acesta “contribuie ca tortul împărtăşit să fie mai mare, pentru ca adăuga pieţei mai mulţi clienţi, care altfel nu ar călători”.

Ceea ce este clar este faptul că “a schimbat modul în care trăim şi vedem lumea şi, deşi este încă devreme, sunt convinsă că va aduce multe oportunităţi pentru turism“.

 

Big Data

Heather Leisman, vicepreşedinta de Industry Marketing la TripAdvisor, şi-a arătat convingerea că “2015 va fi anul în care Big Data se va lansa, contribuind astfel la personalizarea de produse şi servicii”. Privind în perspectivă pe termen mediu, observă “o consolidare mai mare a OTA şi a experienţelor de călătorie în destinaţie ca un câmp mai mare care urmează să fie dezvoltat, deoarece cheia rămâne fidelizarea clienţilor”.

 

Hoteluri lifestyle

Personalizarea şi a şti să fii relevant, emoţional, experimental şi autentic marchează succesul sau eşecul unui hotel lifestyle, fie de lux sau budget, aşa cum au convenit participanţii la discuţie cu privire la tema dezbătută în cadrul ITB Hospitality Day, la care au participat reprezentanţi ai InterContinental Hotels Group, hotelul Aldon Kempinski Berlin şi Ruby Hotels.

Deoarece fiecare persoană este o lume, cu gusturile şi nevoile sale diferite, hotelurile trebuie să-şi cunoască în profunzime clienţii (uneori folosind pentru aceasta profilurile lor pe reţelele sociale, deşi cu limitări; este întotdeauna mai bine să îi intrebi personal), pentru a răspunde şi chiar a depăşi aşteptările sale.

Şi acest lucru este din ce în ce mai multe ori în mâinile personalului, pe care acest tip de hoteluri trebuie să ştie să îl aleagă pentru atitudinea şi abilităţile sale, formarea nu este totul.

De exemplu, experţii semnalează că formalităţile de check-in şi check-out aşa cum le cunoaştem în prezent vor deveni în curând învechite, deoarece acestea vor fi realizate în mod automat de către clienţi înaintea de sosirea şi plecarea lor, ceea ce va permite că personalul să poată să se concentreze în a-i servi şi a le oferi valoare.

Şi, în primul rând, industria ospitalităţii este o industrie între oameni. Totul se schimbă dar esenţa rămâne.

 

O analiză de Vivi Hinojosa hosteltur.com

Leave a Reply