Orientări ICAO pentru decolarea industriei globale de transport aerian

Consiliul Organizației Internaționale a Aviației Civile (ICAO) a adoptat noi orientări de decolare și recomandări destinate repornirii sistemului internațional de transport aerian și alinierea recuperării sale globale la impactul pandemiei de Covid-19. Aceste orientări vor facilita, în loc să înlocuiască, convergența propusă, recunoașterea reciprocă și armonizarea măsurilor de aviație mondială propuse legate de coronavirus, cu scopul de a recupera călătoriile aeriene globale într-un mod sigur și durabil. 

„Lumea s-a îndreptat către Consiliul ICAO pentru a oferi îndrumările la nivel înalt de care guvernele și industria au avut nevoie pentru recuperarea aviației comerciale din criza fără precedent cauzată de apariția coronavirusului”, a declarat Salvatore Sciacchitanno, președintele Consiliului ICAO.

Raportul și liniile directoare COVID-19 au fost elaborate de grupul de lucru pentru recuperarea aviației (CART) al consiliului, prin consultări ample cu țările și organizațiile regionale, legate de criteriile Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și grupurii cheie din industria aviației, inclusiv Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI World), Organizația Serviciilor Civile de Naviagație Aeriană (CANSO) și Consiliul Internațional pentru Coordonarea Asociațiilor din Industriile Aerospațiale (ICCAIA).

„Am răspuns astăzi la acest apel cu livrarea acestui raport și cu recomandările și liniile directoare de decolare care vor alinia acum acțiunile și atenuările sectoarelor publice și private, pe măsură ce vom face ca lumea să zboare din nou, în conformitate cu ultimele actualizări și cel mai important cu sfaturi medicale și de sănătate pentru călătorii prudenți pe care le avem la dispoziție”. 

Philippe Bertoux, președintele ambasador al CART și reprezentantul Franței la ICAO, a remarcat că liniile directoare au drept scop informarea, alinierea și progresul cu privire la foile de parcurs naționale, regionale și industriale pentru recuperarea lor din Covid-19 care sunt implementate acum, dar nu le înlocuiesc.

 

Aviație sigură și durabilă

El a explicat că pentru a fi eficient trebuie adoptată o abordare stratificată și, în special, bazate pe riscuri. „Măsurile vor fi puse în aplicare sau eliminate, după caz, pe baza unei varietăți mari de factori medicali și alți factori care vor fi în joc”, a adăugat el.

„Țările și operatorii au nevoie de autonomie și certitudine, deoarece iau măsuri pentru ca lumea să zboare din nou„, a continuat Bertoux, iar orientările CART sunt astfel concepute pentru a servi drept referință comună, rămânând în același timp adaptabile. Acesta ar trebui înțeles ca un tip de ghid care va fi actualizat continuu pe baza ultimelor evaluări de risc, pe măsură ce monitorizăm progresul și ne reconectăm cu lumea”.

Raportul CART conține o analiză situațională detaliată și principii cheie susținute de o serie de recomandări axate pe obiectivele de sănătate publică, siguranță și securitate a aviației și redresarea economică a acestuia. 

Acest conținut este completat de documentul special „Take-off” (Decolare) al raportului care conține linii directoare pentru măsurile de atenuare a riscurilor pentru sănătatea publică și patru module separate legate de aeroporturi, aeronave, echipaj și marfă. În ceea ce privește controversata problemă a distanței sociale la bord, ICAO recomandă păstrarea unui loc gol între pasageri „ori de câte ori gradul de ocupare al zborului permite acest lucru”.

Secretarul general al ICAO, Fang Liu, a sublinicat că ICAO va continua să dezvolte pachete de implementare pentru a ajuta statele membre să repornească operațiunile și recuperarea. „Restabilirea încrederii publicului în călătoriile aeriene are avantaje vaste. Nu este vorba doar de viabilitate operaționala și economică a sectorului transportului aerian.

 

Cele 10 principii cheie

Acest restart și recuperarea este cel mai bine susținut de o abordare internațională care se bazează pe 10 principii cheie:

  1. Protejarea persoanelor: măsuri armonizate, dar flexibile
  2. A lucra ca o echipă de aviație unică și a manifesta solidaritate
  3. Asigurarea conectivității esențiale
  4. Gestionarea activă a riscurilor legate de siguranță și sănătate
  5. A face ca măsurile de sănătate publică și de aviație să funcționeze cu sisteme de securitate a aviației
  6. Consolidarea încrederii publicului
  7. Distingerea dintre restart și recuperare
  8. Sprijinim strategiile de ajutor financiar pentru a ajuta industria aviației
  9. Asigurarea durabilității
  10. Învățarea de lecții pentru îmbunătățirea rezistenței

Măsurile armonizate la nivel global și regional, acceptate reciproc, sunt esențiale„, spune organizația, considerând că, în plus, „trebuie să fie compatibile cu cerințele de securitate și protecție; proporționale cu îmbunătățirea sănătății publice; flexibile atunci când este necesar pentru a permite o redresare economică viabilă și protejată pentru a nu denatura piețele”.

De asemenea, a avertizat că măsurile care impun costuri sau sarcini industriei trebuie să fie luate în considerare cu atenție și justificate de siguranță, sănătate publică și încrederea pasagerilor și membrilor echipajului. 

Cele două documente pot fi descărcate de pe site-ul ICAO.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.