De ce nu ar trebui ignorat Snapchat în planul de marketing

Alimentată de publicul adolescent, Snapchat, aplicaţia mobilă pentru trimiterea de imagini şi video care dispar de pe dispozitivul receptor după vizualizeaza, aceasta a ajuns deja la 8.000 milioane de videouri consumate pe zi, aşa cum a informat săptâmâna aceasta Evan Spiegel, CEO-ul companiei.

Nu e de mirare că creatorii săi studiază noi modalităţi de finanţare cu condiţia de a scoate profit din cei 100 de milioane de utilizatori zilnici.

 

Publicul tânăr migrează spre aplicaţii de mesagerie instantanee

Potrivit declaraţiilor recente ale Spiegel pentru Bloomberg, utilizatorii Snapchat rămân între 25 şi 30 de minute pe zi conectaţi la aplicaţie, o cifră deloc neglijabilă. Dar marele atu al Snapchat, şi cu care îşi propune să convingă clienţii de publicitate, este publicul său tânăr.

Popularitatea în creştere a serviciilor de mesagerie instantanee, în special în rândul publicului tânăr, provoacă migrarea utilizatorilor de pe reţelele sociale generaliste pe noile aplicaţii, cum ar fi Snapchat.

Snapchat. Imagen de AdamPrzezdziek

Snapchat. Imagine de AdamPrzezdziek

În loc de a publica conţinut generic pentru un public larg pe Facebook sau Twitter, cei mai tineri preferă să publice mesaje personale direcţionate exclusiv reţelei lor de contacte. Aceasta este o comunicare mai directă personală şi privată.

Aşa cum am publicat în ştirea Îl vreau acum şi pe telefonul mobil, strategia de marketing pentru 2016, succesul Snapchat, Instagram, Telegram sau Periscope dovedesc că utilizatorul preferă aplicaţiile mobile şi nu soluţiile pentru desktop.

Mai precis, un studiu realizat de Pew Research Center, Mobile messanging and social media 2015 a evidenţiat faptul că 49% dintre utilizatorii de smartphone cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani utilizează aplicaţii de mesagerie, cum ar fi Kik, Whatsapp, sau iMessage şi 41% utilizează aplicaţii care şterg în mod automat mesajele, precum Snapchat.

În schimb, potrivit raportului The Demographics of Social Media, doar 37% dintre persoanele cu această vârstă utilizează Pinterest, doar 22% LinkedIn şi doar 32% Twitter.

 

Snapchat consolidează modelul său de publicitate

Cu toate acestea, mesageria instant depăşeşte alte medii de comunicare socială. Cu toate acestea, în cazul Snapchat, deşi masa sa de utilizatori este atractivă pentru agenţii de publicitate, aplicaţia încă nu dispune de capacităţile de segmentare şi monitorizare a celor care au Facebook sau Twitter.

Din acest motiv, după ce au primit o investiţie de 16 milioane de dolari în 2015, Snapchat consolidează modelul sau de afacere prin publicitate şi a ajuns la un acord cu Nielsen Holding Plc pentru ca acesta să furnizeze datos ale audienţei de publicitate a Snapchat.

Astfel, Snapchat îşi propune să ofere o credibilitate mai mare modelului sau de publicitate, care intenţionează să extindă cu noi instrumente care să ajute agenţii de publicitate să desfăşoare campanii mai eficiente.

În această linie, Snapchat a extins acordul său cu Viacom, un conglomerat important de companii americane, astfel încât acesta să distribuie anunţurile sale prin intermediul aplicaţiei.

 

Sursă imagine: AdamPrzezdziek

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply