Noile El Dorado ale turismului

Anul 2016 se prezintă deosebit de interesant pentru trei ţări care reuşesc să lase în urmă ani de conflicte sau de izolare internaţională, ceea ce le transformă în destinaţii emergente în creştere. BirmaniaIran şi Columbia sunt noile El Dorado ale turismului, deşi fiecare avansează în ritmul său propiu.

Birmania (Myanmar)

Această ţară, în care o mare parte din populaţie nu are acces la electricitate, a trecut de la a fi un Stat pustnic comparat cu Coreea de Nord la a fi “El Dorado” investitorilor străini, având în vedere clima de deschidere politică şi economică.

În timpul dicataturii (1962-2011), Birmania era închisă politic la exterior, cu sancţiuni  economice din partea Uniunii Europene (UE) şi a Statelor Unite, şi trăia în cea mai mare parte din exporturile de gaze naturale, petrol şi pietre preţioase în China şi Thailanda.

Ultimul comitet militar a cedat puterea în martie 2011 unui Guvern civil format din foşti generali care au iniţiat un proces de reformă, cum ar fi deschiderea pieţelor, inclusiv relaxarea cenzurii şi liberarea a mii de prizonieri politici, aşa cum informa agenţia de ştiri  Efe.

Scania, Volvo, Hitachi, Telenor… sunt unele dintre marile companii care au ajuns în ţară atrase de o economie în creştere şi o piramidă a populaţiei voluminoasă în mare măsură în baza mai tânără.

În anul 2010, ţara a primit doar 792.000 de turişti, conform statisticilor OMT. În 2014, Birmania primea deja trei milioane de vizitatori.

 

Iran

Persia antică primeşte cinci milioane de turişti internaţionali, majoritatea legaţi de turismul religios şi cultural.

Dar turismul de aventură şi schi sunt alte atracţii ale Iranului, necunoscute în afara graniţelor sale.

Ridicarea progresivă a sancţiunilor economice ale Iranului din partea ţărilor occidentale pot transforma această ţară într-o destinaţie în creştere în 2016, potrivit celui mai recent raport de tendinţe al Euromonitor.

De fapt, guvernul iranian ia deja mai multe măsuri pentru a stimula turismul, cum ar fi a permite călătorilor din diferite ţări europene să obţină viza turistică la aterizarea pe aeroportul din Teheran.

Până în prezent, principalele pieţe emitente ai celor mai importanţi turişti pentru Iran sunt Irak (1,65 de milioane de turişti pe an, majoritatea pelerini religioşi) şi Azerbaidjan (1,14 milioane).

Cu toate acestea, brandurile occidentale nu operează încă în această ţară de 77 de milioane de locuitori.

Aşa cum recunoaşte firma de consultanţă Euromonitor, “ani de izolare internaţională au lăsat infrastructura turistică în nevoia de mari investitori, în special în hoteluri, servicii şi transporturi”. În plus, plăţile online sau cu cardul de credit sunt “practic imposibile” încă.

 

Columbia

Columbia este chemată să fie una dintre marile destinaţii din America Latină dacă, în cele din urmă, în 2016, vor fi semnate şi recunoscute acordurile de pace între Guvern şi gherilele FARC, confruntaţi de o jumătate de secol.

Dacă aceste negocieri vor avea succes, turismul va fi sectorul economic care va beneficia cel mai mult, reuşind creşteri anuale şi de două cifre, aşa cum a declarat preşedintele ţării Juan Manuel Santos, la deschiderea Adunării Generale de la Medellin în septembrie anul trecut.

Columbia a primit 4,2 milioane de turişti anul trecut, iar sosirile de turişti străini au acumulat o creştere de 13% în 2015.

În plus, economia ţării creşte la o rată de 3,5%, una dintre cele mai mari rate din America Latină.

Având în vedere acestă creştere turistică şi economică în Columbia, “imaginaţi-vă  potenţialul acestei ţări dacă putem semna şi consolida acordul de pace“, a spus Juan Manuel Santos.

Şi, aşa cum a recunoscut preşedintele Columbiei, “există încă mulţi oameni care renunţă să vină în ţara noastră din cauza conflictului”. Aşa cum aminteşte Santos, în “Sri Lanka, atunci când s-a terminat conflictul, turismul a crescut cu 34% în doar un an. Sunt sigur că ceva asemănător s-ar întâmpla cu Columbia”, a declarat el.

Un excursionist în pădurile tropicale amazonice din Columbia.

Un excursionist în pădurile tropicale amazonice din Columbia.

Cartagena, arhipelagul San Andres, Santa Marta, zona de cafea, Medellin, Bogota sau Baranquilla sunt unele dintre cele mai populare destinaţii turistice din Columbia şi aşa cum a explicat Santos “în fiecare zi vin mai multe lanţuri hoteliere”.

De fapt, din anul 2010 până acum s-au construit 175 de hoteluri noi, care adaugă în total 20.000 de camere. Şi sunt estimate alte 50 de proiecte de investiţii hoteliere în următorii ani.

În ultimii ani, au ajuns în ţară proiecte ale unor mari lanţuri internaţionale, cum ar fi Hilton, Marriott, Pestana, Meliá, Starwood, City Express, Atton, Four Seasons, Hyatt, Accor, Movich, NH, Sonesta, Holiday Inn, Sheraton si Wyndham.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply