Niciun pasager nu va rămâne blocat din cauza falimentului unei companii aeriene

Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) a anunţat la Bruxelles, Comisia Europeană, un nou acord voluntar în numele membrilor săi, aproximativ 240 de companii, care concentrează 84% din traficul aerian mondial, pentru a ajuta pasagerii transportului aerian afectaţi de falimentele din industrie. Acordul stabileşte “tarife de salvare”.

Companiile s-au angajat să zboare spre, din şi în interiorul Europei pentru a acoperi repatrierea pasagerilor care nu se pot întoarce la locurile lor de origine deoarece compania cu care au zburat şi-a încetat activitatea ca urmare a falimentului financiar.

“Sunt încantat să anunţ faptul că pasagerilor care au ramas blocaţi din cauza falimentului companiilor aeriene li se vor oferi ‘tarife de salvare’ ale companiilor aeriene pentru a se aasigura că aceştia se pot întoarce acasă“, a afirmat CEO-ul IATA, Tony Tyler, care a adăugat că acordul formalizează o practică internaţională a multor companii de mai mulţi ani.

Niciun pasager nu va rămâne blocat din cauza falimentului unei companii aeriene

“Tarifele de salvare” pentru o sumă nominală vor fi disponibile pentru achiziţionare până la o perioadă maximă de două săptămâni dupa eveniment pentru cei care zboară din sau în Europa şi care nu au o asigurare care să acopere această eventualitate, fără a afecta capacitatea disponibilă. “Statele responsabile de acordarea de licenţe pentru companiile aeriene solvente vor avea, de asemenea, un rol important în informarea cu privire la posibilitatea acestui serviciu de salvare a pasagerilor afectaţi”, spune IATA într-un comunicat.

“Acest acord privind tarifele de salvare arată că industria transportului aerian este mai hotărâtă ca oricând să asigure un serviciu de încredere şi excelent pentru client. Companiile aeriene au formalizat acest acord de cooperare unic care pune pe primul loc nevoile pasagerului”, a declarat Tyler.

Comisia Europeană a estimat că, între 2011 şi 2020, doar 0,07% din totalul pasagerilor ar putea fi afectaţi de falimentul unei companii aeriene şi, dintre aceştia, doar 12% ar avea nevoie de asistenţa pentru a ajunge acasă.

De cate ori a existat un caz de faliment cu un număr mare de persoane afectate, crearea unui fond legal permanent pentru a ajuta pasagerii în acest tip de situaţii a generat o mare discuţie. Concret, industria transportului aerian s-a opus acestor fonduri, care ar subvenţiona companiile aeriene cu un risc ridicat. Şi mai important este că industria estimează ca birocraţia necesară pentru funcţionarea unui fond de aceste caracteristici, pana la 85% din bani ar fi consumaţi în administrarea acestuia.

“O contribuţie obligatorie pentru companiile aeriene în scopul de a face faţă repatrierilor nu ar servi intereselor nimănui”, a reiterat Tyler, menţionând că acordul se va concentra asupra pasagerului.

 

Sursă: hosteltur.com

 

 

Leave a Reply