Momente promiţătoare pentru agenţiile şi operatorii de turism din Germania

Stâlpii distribuţiei turistice tradiţionale, agenţiile offline şi operatorii de turism, menţin o afacere solidă înregistrând o nouă creştere a veniturilor în Germania în 2014. Dovezi evidente că aceştia ştiu să se adapteze la schimbările pieţei.

Sectorul agenţiilor se bucură de o sănătate bună în Germania. Conform datelor gestionate de Deutscher ReiseVerband (DRV), agenţiile tradiţionale au facturat cu între 1% şi 2% mai mult în anul 2014, o creştere a vânzărilor care are loc pentru al doilea an consecutiv. Asociaţia estimează acelaşi nivel de îmbunătăţire a rezultatelor pentru agenţiile online, ceea ce în acest caz înseamnă ca au slăbit uşor, deoarece în 2013 creşterea a fost cu o cifră mai mare şi arată faptul că în Germania modelul tradiţional rămâne stabilă faţă de concurenţii săi.

În total, vânzările agenţiilor au ajuns la aproximativ 23.000 de milioane de euro anul trecut, în lipsa datelor confirmate pe care asociaţia le-ar putea furniza cu ocazia celebrării ITB 2015 în luna martie. Potrivit preşedintelui DRV, Norbert Fiebig, canalul de distribuţie al agenţiilor îşi îmbunătăţesc performanţa pentru al doilea an consecutiv după câteva exerciţii anterioare care nu au fost atât de bune.

Momente promiţătoare pentru agenţiile şi operatorii de turism din Germania

În ceea ce priveşte bilanţul sezonului de vârf, perioada cuprinsă în această piaţă între mai şi octombrie, agenţiile au facturat cu 1,9% mai mult, după ce a trecut prin mai multe suişuri şi coborâşuri, aşa cum reflectă cel mai recent raport al Panelului de Agenţii al Gfk. Potrivit firmei de consultanţă poate fi considerată creşterea de aproape 2% ca moderată, comparativ cu cea de aproape 4% înregistrată în vara anului 2013, dar nu este un rezultat rău având în vedere slăbiciunea rezervărilor înregistrată între martie şi iunie. Între timp, cifra de afacere a turoperatorilor germani a crescut cu 2% în 2014, ajungând la 25.800 milioane de euro.

Cererea pentru călătoriile de calitate superioară şi de lux în agenţii a crescut semnificativ. Cele care implicau o cheltuială de 3.000 de euro pe persoană sau mai mult au crescut cu peste 10%. În plus, un număr tot mai mare de călători a optat pentru early bookings.

De fapt, cea mai mare creştere în agenţii a avut loc în vacanţele rezervate cu şase luni în avans, care au crescut cu 13% procentul său din veniturile agenţilor. În general, rezervarea în avans a reprezentat 30% din veniturile totale, comparativ cu 26% de anul trecut.

Pe de altă parte, cifrele DRV indică faptul că, pentru prima dată din 2004, numărul agenţiilor offline a crescut în Germania. Concret, cu peste 100, ajungând la 9.829 de agenţii, reprezentând o creştere de 1% faţă de anul precedent.

 

Destinaţiile lider

Spania şi-a consolidat poziţia ca cea mai populară destinaţie străină pentru agenţiile şi operatorii de turism germani în 2014, în timp ce învinşii anului au fost Egiptul şi Thailanda, printre cele a căror număr de clienţi s-a redus semnificativ. Printre destinaţiile care au crescut cel mai mult în 2014 ies în evidenţă Grecia, Tunisia şi Insulele Canare, în timp ce dintre destinaţiile de distanţă lungă au ieşit în evidenţă Cuba, Republica Dominicană şi Mexic. Preşedintele DRV remarcă faptul că rezultatul bun al anului care tocmai a trecut este un triumf în ceea ce priveşte multitudinea de factori pe care turismul le-a avut turismul în timpul anului, aşa cum criză din Ucraina, Egipt, Israel, Siria şi Irak, urgenţa cauzată de Ebola în Africa, la care s-au adăugat grevele piloţilor şi operatori de tren în Germania.

Afacerea de turoperare în Germania este concentrată în patru mari grupuri, care acaparează peste 50% din vânzare, fiind TUI Germania liderul incontestabil cu o cotă de piaţă de 17,7. Grupul TUI AG a câştigat cu 70% mai mult în 2014, ajungând la 283 milioane de euro de profit, în timp ce a egalat rezervările de anul trecut.

În cazul Thomas Cook, în Germania, EBITDA a crescut cu 2,6% şi rezervările au crescut cu 2% în Europa Centrală, a cărei piaţă principală este cea germană. La rândul său, DER Touristik şi-a crescut vânzările cu 1,5% în 2014, în timp ce Alltours a obţinut o creştere de 5,1% şi FTI Group se mândreşte cu creşterea de 15%.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply