Metodologia Lean Thinking aplicată industriei turismului

Un nou studiu îndeamnă companiile din industria turismului să adopte şi aplice principiile Lean Thinking în tehnologia şi operaţiunile lor, în scopul de a crea un sector care poate detecta, înţelege şi răspunde mai bine nevoilor clienţilor, din ce în mai complexe şi în schimbare. 

Cleared for take-off (“gata de decolare”), elaborat de expertul în inovare James Woudhuysen şi comandat de Amadeus, susţine că industria, dacă aplică filosofia Lean şi elimină activităţile care nu crează valoare pentru client, va putea avea un control mai mare asupra complexităţii şi costurile sistemele.

Studiul susţine că este crucial pentru companii să adopte cât mai repede metodologia Lean pentru a ţine pasul cu schimbare preferinţelor consumatorilor, proliferarea noilor opţiuni de căutare, rezervare şi inventar, noile tehnologii şi cicluri de inovare mai scurte ca niciodată.

În sensul său cel mai strict, această filozofie susţine eliminarea exceselor şi a ineficienţei pentru a creşte valoarea oferită clientului. În aceeaşi ordine de idei, potrivit studiului, aplicarea acestor principii tehnologiei pe care o utilizează industria de turism, companiile pot oferi caracteristci mai variate şi intuitive clienţilor şi a satisface mai bine nevoile lor şi a îmbunătăţi lor experienţa lor de călătorie.

În acelaşi timp, şi potrivit studiului Lean are potenţialul de a oferi companiilor resurse care să le permită să implementeze inovaţii mai repede. Adoptarea sa facilitează, de asemenea, utilizarea eficientă a datelor obiective; înţelegerea cauzelor problemelor; capacitatea de decizie a persoanelor care execută procese tehnologice şi interpretarea proactivă a datelor clienţilor pentru a îmbunătăţi valoarea pe care o oferă. În cele din urmă, obiectivele de management în conformitate cu metodologia Lean reflectă preferinţele clienţilor şi nu practicile stabilite ale organizaţiei.

Studiul, care urmează studiile recente despre tehnologie şi inovare pe care Amadeus le-a publicat cu privire la software-ul open source şi Big Data, de asemenea, dezvoltă mai în detaliu:

– Ce stimulează Lean Thinking-ul şi cum să îl aplici industriei turismului

– Cum poate industria turismului să beneficieze în mod specific de adoptarea metodologiei Lean în tehnologia sa

– Potenţialul amplu al metodologiei Lean pentru a transforma industria turismului prin incorporarea, de exemplu, de conţinut netradiţional la experienţa utilizatorului

– Aşa cum Amadeus a adoptat deja această filozofie în operatiunile sale tehnologie la nivel mondial

James Woodhuysen, autorul studiului, comentează: “Principiile Lean Thinking, promovate în primul rând de sectorul producţiei industriale în anii 1980, se aplică acum tehnologiei şi activităţilor sectoarelor de servicii. Ideea este de nu numai de a reduce cheltuielile excesive şi a creşte eficienţa, ci şi de a îmbunătăţi eficacitatea şi a crea valoarea maximă pentru utilizatori, ceea ce este mai important. Pasagerii, furnizorii şi distribuitorii călătoriilor se aşteaptă ca tehnologia pentru industrie să se îmbunătăţească continuu. Ei sunt obişnuiţi cu stabilitatea sistemului online, dar se aşteaptă de asemenea că vor fi utilizate platforme îmbunătăţite care anticipează cererea sa de tipuri de călătorie specifice. Ei doresc să le fie oferite soluţii rapide, şi se aşteaptă de asemenea să apară noi aplicaţii la preţuri rezonabile. Aplicarea metodologiei Lean permite satisfacerea unei bune părţi din aceste cereri şi transformarea industriei în acest proces”.

Şi continuă el: “Prin filozofia Lean Thinking, companiile de turism pot crea noi servicii şi dezvoltă aplicaţii mai rapid. Vor putea obţine mai multe beneficii prin intermediul detectării inteligente de nişe de piaţă şi să-şi personalizeze mai bine ofertele, în funcţile de nevoile fiecărui client”.

Wolfgang Krips, EVP, Global Operations al Amadeus, a declarat: “În cadrul operaţiunilor globale ale Amadeus, ne-am dat seama că Lean Thinking implică o schimbare în stilul de management: nu mai este vorba de a conduce persoanele în funcţie de modelul clasic de producţie de comandă şi control, ci de alimentarea proactivităţii şi a sensibilităţii pentru a valorifica potenţialul intelectual al organizaţiei. Acest lucru înseamnă că noi putem să avansăm rapid pe măsură ce noi lucrăm cu clienţii şi partenerii noştri pentru a transforma viitorul călătoriilor. La Amadeus, folosim de mult timp o abordare de acest tip în operatiunile noastre tehnologice globale pentru a întări poziţia noastră de conducere în furnizarea şi utilizarea soluţiilor inovatoare, pe care le utilizează unele dintre cele mai importante companii din lume”.

 

Infographic Lean Thinking

Raport Lean Thinking

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply