Mesaj exploziv la WTM: influenţa miniştrilor europeni ai turismului este zero

Influenţa miniştrilor europeni ai turismului în a reuşi ca guvernele lor să modifice sistemele de vize turistice este “zero”, s-a plâns Pedro Ortún, directorul turismului al Comisiei Europene. Această modificare ar permite stimularea sosirilor de turişti din pieţele emergente, aşa cum apără Bruxelles şi asociaţia europeană a turoperatorilor ETOA.

Mesajul exploziv al Comisiei Europene a fost lansat săptămână trecută la târgul World Travel Market, care a avut loc la Londra.

Acolo a avut loc o întâlnire la care a participat Pedro Ortún împreună cu Eduardo Santander, directorul European Travel Commission (asociaţia care integrează birourile naţionale de turism), Tom Jenkins, directorul ETOA, şi Martin Craigs, preşedintele Pacific Asia Travel Association.

Aşa cum a amintit Pedro Ortún, Comisia Europeană a prezentat în luna aprilie o propunere pentru a modifica sistemul de eliberare a vizelor turistice, astfel încât procedurile pentru a le obţinute vor fi mult mai agile decât în prezent.

“Şi în pofida faptului că miniştrii europeni ai turismului declară în mod clar că propunerea Comisia Europeană ar fi foarte pozitivă pentru stimularea sectorului, în cele din urmă influenţa lor este zero pentru a reuşi ca lucrurile să se schimbe“, a explicat Pedro Ortún.

Pe fondul problemei, există o teamă a ministerelor de interne şi de externe din fiecare ţară europeană ca o liberalizare a vizelor turistice ar putea favoriza imigraţia ilegală sau ar fi folosită de gruparile teroriste.

Cu toate acestea, a amintit Pedro Ortún, “există mijloace tehnologice pentru a controla imigraţia sau pentru a face faţă riscurilor teroriste, fără a obstrucţiona eliberarea vizelor turistice”.

A se vedea, de asemenea, Turoperatorii europeni cer măsuri urgente pentru simplifcarea vizelor.

  De la stânga la dreapta: Eduardo Santander, Tom Jenkins şi Pedro Ortún, la WTM.

De la stânga la dreapta: Eduardo Santander, Tom Jenkins şi Pedro Ortún, la WTM.

 

O concurenţă mai globală

La rândul său, Eduardo Santander a amintit că Europa, ca destinaţie numărul unu în lume, se confruntă cu o concurenţă din ce în ce mai globală datorită creşterii de destinaţii turistice din întreaga lume.

“Trebuie să protejăm industria turismului cu scopul de a păstra veniturile, companiile şi locurile de muncă. Turismul reprezintă 9% din totalul PIB-ului european şi 10% din locurile de muncă este legat de acest sector”, a explicat Santander.

“Cercetările noastre în China şi Brazilia arată că percepţia despre Europa merită un alt tip de produse. Prin urmare, birourile naţionale de turism trebuie să consolideze colaborarea lor. Este nevoie de o abordare mai transnaţională şi mai puţin individuală pe ţări”.

A se vedea, de asemenea, Promovarea Europei ca o destinaţie unică necesită accelerarea vizelor şi a conectivităţii.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply