Marketing hotelier: 15 tendinţe pentru 2015

2015 va fi un an important pentru marketingul online în hoteluri, datorită apariţiei de instrumente noi şi interesante în această disciplină într-un mediu în continuă schimbare şi tot mai rapid.

Echipa Net Affinity a identificat 15 tendinţe în marketing hotelier, care cred ei ca vor ieşi în evidenţă în 2015, si pe care le-a prezentat în acest infographic.

1. Personalizare 

2015 va fi martorul unei creşteri rapide a experienţelor web personalizate. Hotelurile vor începe să utilizeze Big Data într-un mod mai sofisticat pentru a dezvoltata conţinuturi personalizate şi a se adresa clienţilor bazându-se pe preferinţele lor şi pe comportamentul lor online.

2. Mobilul nu va mai fi o tendinţă

Rezervările prin telefonul mobil vor continua să crească rapid în 2015, cu estimarea ca vor ajunge la 39.500 milioane de dolari (32.424 milioane de euro), contribuind astfel la 25% din piaţa de turism online.

3. Abandonarea procesului de rezervare

Cu aproximativ 98% din vizitatorii site-urilor hotelurilor care părăsesc canalul înainte de finalizarea rezervării lor, instrumentele de abandonare a procesului sunt răspunsul în 2015 pentru a atrage din nou clientul potenţial prin intermediul canalului de conversie.

4. Metasearch-uri

Rămâne încă un drum lung de parcurs pentru ca metasearch-urile să se consolideze ca un canal eficient pentru hotelieri. Provocarea pentru anul viitor este de a se asigura că aceste canale redirecţioneaza rezervări către un CPA (Cost per Action) rentabil.

5. Plăţile prin intermediul telefonului mobil

În 2015 vom vedea cum plata prin intermediul telefonului mobil devine tendinţa principală pentru rezervările hoteliere realizate cu dispozitivele mobile. Anul trecut industria vânzărilor on-line a asistat la consolidarea metodelor alternative de plată, cum ar fi PayPal, astfel că una din patru tranzacţii mobile se face prin aceste canale.

6. Fii stăpânul imaginii tale

Traseul de la începutul căutării până când se realizează rezervarea durează în medie 24 de zile şi include vizite la 21,6 site-uri web. În 2015, acesta va fi un accent tot mai mare.

7. A plăti pentru a juca pe reţelele sociale 

Reţelele sociale vor face în continuare schimbări semnificative în algoritmii lor, care vor afecta la câţi utilizatori va ajunge conţinutul care vizează promovarea şi vânzările pe aceste platforme. Hotelurile vor trebui să plătească din ce în ce mai mult astfel încât conţinutul lor să poată fi văzut.

8. Conţinut care vizează persoanele

Hotelurile trebuie să pună clientul în centrul a tot şi să observe hotelul său prin ochii oaspetului mai mult decât prin cei ai marketingului hotelier. Hotelurile trebuie să înceapă să înţeleagă ceea ce clienţii îşi doresc şi au nevoie de la un hotel şi să adapteze experienţele lor în jurul acestuia.

9. Noul SEO

Cu Google valorificând acum 100% primele poziţii din rezultatele căutărilor de hoteluri, cel puţin în Statele Unite, eforturile trebuie să se concentreze asupra traficului organic. 2015 devine astfel anul noului SEO, în care optimizarea trebuie să se bazeze pe tactici tradiţionale pentru a se concentra mai mult pe experienţa completă a clientului pe toate canalele.

10. Marketing programat

În 2015 vom asista la o explozie a ofertei de programe. În prezent, 35% din cheltuielile pe publicitate sunt destinate anunţurilor grafice cumparate prin acest tip de tecnologie.

11. Conţinut audiovizual

Studiile arată că oamenii amintesc de 10% din ceea ce ascultă, 20% din ceea ce citesc şi 80% din ceea ce văd şi fac, astfel că în 2015 vom asista la creşterea storytelling-ului vizual, permiţând hotelurilor să crească comunitatea lor vibrantă şi să o fidelizeze.

12. Strategii concentrate pe experienţă

Anul acesta vom asista, de asemenea, la creşterea strategiilor de marketing experienţial. Clienţii de astăzi doresc sa se cazeze în hoteluri care să le cunoască preferinţele şi dorinţele, să le câştige loialitatea prin imersia lor în brand şi cu poveşti despre produse care să le creeze entuziasm şi să le agite emoţiile.

13. Tehnologia de proximitate

91% din utilizatorii de smartphone-uri au dispozitivul lor la îndemână 24 de ore pe zi şapte zile pe săptămână. Specialiştii de marketing hotelier pot profita de acest lucru utilizând strategii de proximitate trimiţând mesaje clienţilor lor, pe baza geolocalizării lor.

14. Babyboomers

Babyboomers sunt generaţia cu cea mai mare putere de achiziţie şi devin tot mai mult experţi în tehnologie. Nu este surprinzător că din aceasta fac parte 33% din utilizatorii de Internet. Prin urmare, este imperativ că hotelurile să includă aceata generaţie în strategiile lor de marketing digital pentru 2015.

15. O abordare holistică al revenue managementului

Având în vedere schimbările rapide în comportamentul consumatorului, hotelurile vor trebui să adopte o abordare integrată a revenue managementului, care să implice într-un mod din ce în ce mai strâns vânzările şi marketingul în procesul de luare a deciziilor. Convergenţa acestor funcţii va fi crucială pentru gestionarea eficienţă a canalelor de distribuţie în 2015.

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Net Affinity. Puteţi consulta, de asemenea, previziunile în 2014 in “Infographic: 14 tendinţe de marketing hotelier online pentru 2014“.

Infographic realizat de Net Affinity.

Infographic realizat de Net Affinity.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply