Lupta pentru intermediere pare câştigată de site-urile online, de moment

Agenţiile tradiţionale lupta pentru supravieţuire împotriva concurenţei dure din partea site-urilor online. Atât pe pieţele tradiţionale cât şi pe cele emergente se observă o tendinţă de neoprit de închidere a agenţiilor offline, în timp ce portalurile digitale cresc odată cu creşterea dispozitivelor mobile.

Pieţele tradiţionale, cum ar fi Marea Britanie sau Germania nu sunt scutite de această tendinţă, deşi în piaţa germană s-a observat o schimbare semnificativă în ultimul an. Porivit unui raport recent întocmit de PwC, închiderile agenţiilor offline în Marea Britanie vor continua în următorii ani. Numărul lor a scăzut cu 4,85% în 2014, ceea ce înseamnă că au fost închise un total de 53 de agenţii, iar firma de consultanţă se aşteaptă ca această situaţie să continue în 2015.

Studiul afirmă că “canalele de vânzare tradiţionale sunt şterse şi noi canale sunt create, de cele mai multe ori în mediul online decât în lumea reală”. Expertul PwC, Mark Hudson, afirmă că “observăm din nou efectul continuu al revoluţiei digitale şi schimbarea în consecinţă a comportamentului consumatorului care are loc în afacerea prezenţială.

 Din ce în ce mai mulţi consumatori acceseaza Internetul la nivel mondial. Imagine Shutterstock. #shu#

Din ce în ce mai mulţi consumatori acceseaza Internetul la nivel mondial. Imagine Shutterstock.

Ei afirmă că aceste tendinţe erau deja prezente de destul de mult timp şi “ne aşteptăm ca rata de închidere să continue”. Cu toate acestea, piaţa germană, care până acum evolua în mod similar, arată recet un alt comportament. Cifrele DRV semnalează că, pentru prima dată din 2004, numărul agenţiilor tradiţionale a crescut în Germania. Concret, cu peste 100, ajungând la 9.829 de agenţii, ceea ce reprezintă o creştere de 1% faţă de anul precedent.

De fapt, cele mai recente date arată că creşterea cotei de piaţă a OTA germane a încetinit şi au lăsat în urmă creşterea de două cifre din ultimii ani.

În Spania, cea mai mare parte a închiderilor au avut loc între 2007 şi 2013, de la an la an, şi în perioada sfârşitului vânzărilor de vară, la începutul toamnei. Până în 2007, numărul agenţiilor în Spania creştea la rate procentuale de două cifre cu un total de 12.000 de agenţii de turism, puncte de vânzare centralizate, în acel an înainte de începerea crizei. Dar, de atunci, în fiecare an, mai ales toamna, sectorul a suferit valuri succesive de închideri, care totalizează circa 5.000 în şase ani, dimensiunea sectorului reducându-se cu 40%, la puţin peste 7.000 de agenţii existente.

 

Aceeaşi tendinţă pe pieţele emergente

Pe pieţele de călătorii în creştere, cum ar fi cele asiatice, există de asemenea această luptă pentru supravieţuire. Un exemplu este cazul Singaporelui, unde numărul închiderile îl depăşeşte pe cel al deschiderilor. Un total de 86 de agenţii au fost închise în ţara asiatică în primele luni ale anului 2015, depăşind cele 80 de noi deschideri, conform datelor publicate de Singapore Tourism Board. Din 2012 a avut loc o creştere a numărului de închideri, dar au fost întotdeauna sub numărul deschiderilor, tendinţă care s-a schimbat pentru prima dată în acest an.

Cele mai multe închideri apar deoarece agenţiile rămân fără numerar. În cazul segmentului corporate, acest lucru este provocat în mare parte de faptul că firmele care rezervă servicii turistice nu plătesc. Închiderile de agenţii în Singapore au afectat atât companiile mici cât şi pe cele mari.

Un alt caz similar este cel al Indiei, unde, conform unui raport recent întocmit de  PhoCusWright, 54% dintre consumatori caută si rezervă deja online. În plus, protagonismul rezervărilor mobile este în mod progresiv mai mare, cu influenţa unei prezenţe crescute a site-urilor mobile şi a aplicatiilor, astfel încât acestea reprezintă 40%, o creştere exponenţiala care apare pe toate pieţele.

Între timp, în Rusia turoperatorii tradţtionali observă o scădere a vânzărilor în 2015, în timp ce agenţiile şi site-urile online experimentează o creştere.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply