Lufthansa Group a finalizat 2015 cu un record de 107,6 mil. de pasageri

Grupul Lufthansa -format din companiile aeriene Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss şi Lufthansa Cargo- a ajuns în 2015 la un trafic de record de 107,6 milioane de pasageri (+1,6%) cu mai mult de un milion de zboruri operate (+0,2%), în ciuda faptului că s-a confruntat în luna noiembrie cu cea mai lungă grevă realizată de echipajul de cabină, care a obligat compania aeriană să anuleze 4.700 de zboruri afectând 550.000 de călători, cu un cost zilnic pentru companie de 10 mil. €.

Anul trecut, primul grup de transport aerian german a crescut capacitatea oferită cu 2,2%, în timp ce cererea pasagerilor a crescut cu 2,7%, ceea ce a impulsionat factorul său de încărcare cu 0,3 puncte procentuale până la 80,4%.

În decembrie, Grupul Lufthansa a transportat 7,35 milioane de pasageri (+2%). În luna aceasta capacitatea sa a crescut cu 5,3%, iar cererea a înregistrat o creştere inferioară de 3,8%, ceea ce a redus factorul de încărcare cu 1,1 puncte procentuale, la 76,4%.

Lufthansa Group a finalizat în 2015 cu un record de 107,6 mil. de pasageri

Lufthansa Group a finalizat în 2015 cu un record de 107,6 mil. de pasageri

Doar Lufthansa a transportat 79,3 milioane de pasageri în 2015 (+2,3%) în 701.404 zboruri, un număr care a rămas stabil în raport cu 2014. Capacitatea a crescut cu 2,4% depăşită de creşterea cererii, care a fost de 3,4%, ridicând nivelul său de ocupare cu 0,8 puncte procentuale, la 80,2%.

În luna decembrie, compania aeriană germană a înregistrat un trafic de 5,3 milioane de pasageri (+4%) în 51.360 de zboruri (+3,4%).  Compania a crescut capacitatea oferită cu 7,5%, în timp ce cererea a crescut cu 7%, reducându-se cu 0,4 puncte procentuale factorul său de încărcare, la 76,2%.

Austrian Airlines a încheiat 2015 cu o scădere de 3% a pasagerilor, rămânând cu 10,8 milioane de pasageri, după ce a redus uşor oferta (-0,1%) şi a înregistrat o scădere de 1,3% a traficului de pasageri. Factorul de încărcare a fost de 78%, ceea ce reprezintă cu 0,9 puncte procentuale mai puţin, şi a rămas cu 126.827 de manevre.

În decembrie Austrian Airlines a pierdut 4,5 milioane de pasageri, rămânând cu 721.000, cu o ofertă mai mică cu 1,8% şi un trafic cu 6,4% mai mic. Factorul de încărcare a fost de 78%, ceea ce reprezintă cu 0,9 puncte procentuale mai puţin.

Swiss a transportat 17,5 milioane de pasageri în 2015, ceea ce reprezintă cu 1,5% faţă de anul precedent, cu o creştere de 2,2% a ofertei şi de 1,6% a traficului de transport aerian. Factorul de încărcare a fost de 82,8%, reprezentând cu 0,5 puncte procentuale mai puţin. Acesta a operat 166.038 zboruri, în creştere cu 1,4%.

În decembrie, Swiss a adăugat 1,2 milioane de pasageri, cu 1,9% mai puţin decât în aceeaşi lună a anului 2014, cu o creştere de 7,5% a ofertei şi de 7% a traficului de pasageri. Factorul de încărcare a fost de 76,2%, cu 0,4% puncte procentuale mai puţin.

Transportul de marfă al Lufthansa de Cargo a scăzut cu 2,4%, cu o ofertă în creştere cu 2%, şi o scădere de 2,9% a traficului. Rata de ocupare a ajuns la 66,3%, cu 3,4 puncte procentuale mai puţin. Numărul de zboruri operate a ajuns la 9.391 de zboruri, cu 3,8% mai puţin.

 

O creştere mai mare în Asia Pacific

În anul 2015, regiunea în care a crescut cel mai mult tot grupul a fost Asia Pacific, după ce oferta sa a crescut cu 3,4%, iar cererea sa cu 4,2%. Factorul de încărcare a fost de 82,6%, cu 0,6 puncte procentuale mai mult.

Aceasta este urmată de America, cu o creştere de 3,6%, cu mai mult de 10,4 milioane de pasageri, cu o oferta cu 4,2% mai mare şi o creştere de 4% a traficului. Factorul de încărcare a fost de 83,9%, cu 0,2 puncte procentuale mai puţin.

În Orientul Mijlociu şi Africa, compania a transportat 4,5 milioane de pasageri (-0,1%), cu o ofertă redusă cu 0,3% şi o scădere de 0,9% a traficului. Factorul de încărcare a ajuns la 76,1%, cu 0,4 puncte procentual mai puţin.

În ceea ce priveşte Lufthansa, aceasta a reuşit să crească numărul de pasageri pe toate pieţele în care operează în 2015: Asia-Pacific (+6,5%), Africa-Orientul Mijlociu (+2,9%) şi America (+3%), în faţa Europei (+1,8%).

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply