Lufthansa a avansat în vânzarea directă de când percepe 16€ pe GDS, decât în ultimii cinci ani

“Am realizat mai multe progrese, cu legături directe B2B în şase luni, decât în ultimii cinci ani”, a declarat Jens Bischof, vicepreşedinte de Vânzări şi CCOO al Hub-ului din Frankfurt al Lufthansa. Trebuie amintit faptul că grupul de transport aerian a început să aplice taxa de 16 euro în septembrie pentru rezervările făcute prin intermediul GDS-urilor.

În conformitate cu Lufthansa, conexiunile directe cu sistemul de rezervări al companiilor aeriene ce fac parte din Grupul Lufthansa (Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines şi Brussels Airlines) “au crescut, poziţionând cu succes actuala strategie de distribuţie a companiei”. Şi adaugă el “ca o alternativă la canalele de rezervări existente, unii parteneri de distribuţie B2B au lansat deja interfeţe pentru vânzarea de bilete, conectând în mod direct cu sistemul de rezervări al grupului, prin Direct Connect“.

Lufthansa enumeră unele cazuri de distribuitori care folosesc sistemul său de rezervări directe: “Lanţul de agenţii Lufthansa City Center, este în prezent în faza de testare. Legătura cu primele agenţii a fost făcută la sfârşitul lunii martie. Se estimează o extindere de aproximativ 300 de agenţii pentru tot sistemul de franciză Lufthansa City Center”.

De asemenea, compania indică faptul că “Hogg Robinson Group lucrează împreună la o soluţie de conectare directă, atât pentru divizia Global Travel Management (HRG), cât si pentru cea de Tehnologie (Fraedom)”.

În segmentul de turoperatori s-au stabilit, de asemenea, noi parteneriate. Atât în afacerea sa locală, cât şi în cea online, L’TUR utilizează propria conexiune directă pentru crearea de pachete turistice cu zboruri ale grupului Lufthansa. Vtours, unul dintre principalii turoperatori din ţările de limba germană, a pus în funcţiune conexiunea directă la grup. Şi asigură că TUI a confirmat planurile sale pentru dezvoltarea canalului de rezervare alternativ, Direct Connect, şi se pregăteşte să achiziţioneze zboruri prin conexiunea directă. Şi există discuţii şi cu alte companii, agenţii de turism şi turoperatori”. “Cu Thomas Cook, de exemplu, se discută posibilitatea unei legături directe”.

NDC-ul IATA

Lufthansa adaugă că la ITB “s-a lansat un proiect pilot cu un turoperator german important, bazat pe noul standard de date al IATA, New Distribution Capability (NDC), fiind pentru prima dată când se aplică”. Şi că “în primul trimestru al anului 2016, SWISS a lansat, de asemenea, un proiect pilot al NDC în cooperare cu furnizorul de tehnologie Datalex“.

“Baza strategiei noastre de distribuţie constă în cooperarea cu partenerii de tehnologie, în dezvoltarea de conexiuni directe cu importanţi parteneri B2B şi în noile date standard NDC”, a confirmat Bischof. “Grupul Lufthansa desfăşoară o serie de proiecte Direct Connect cu parteneri-cheie. În plus, se lucrează la noi soluţii IT şi de a dezvolta noi opţiuni concepute pentru a oferi o legătură directa cu Lufthansa Group. Vom continua pe această cale“.

 

Respingere din partea agenţiilor şi GDS-urilor

În acest sens, trebuie amintită polemica creată în rândul GDS-urilor şi agenţiilor de turism de decizia companiei Lufthansa de a percepe 16€ pentru rezervările făcute prin intermediul GDS-urilor, şi nu prin propriul său sistem. De fapt, Asociaţia Europeană de Asociaţii de Agenţii de Turism (ECTAA) a denunţat taxa şi asigură că reprezintă costuri de 5 euro pentru agenţii. La rândul său, un grup OTA a descris noua taxă ca fiind “ilegală”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply