Shadow

Locurile de muncă vor crește foarte mult în aviație, potrivit IATA

48% dintre cei responsabili din domeniul Resurselor Umane din sectorul aviației – companii aeriene, aeroporturi  și servicii terestre – declară că găsirea unui talent nou este o provocare, atât datorită lipsei de disponibilitate a candidaților cu niveluri de calificare adecvate, cât și calificări ca, în unele cazuri, de cerințele salariale ale noilor solicitanți. Concluzia generală este că ocuparea forței de muncă va crește în aviație în următorul an, având în vedere previziunile de creștere a transportului aerian. Se estimează că, în două decenii industria transportului aerian va transporta 7.800 de milioane de pasageri comparativ cu cei 4.000 de milioane de astăzi. 

Acesta este unul dintre rezultatele sondajului realizat de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a profesioniștilor din domeniul resurselor umane din industria aviației privind principalele provocări în achiziția, formarea și păstrarea talentelor. Sondajul nu a abordat prognoza de penurie a piloților și a tehnicienilor de întreținere, ci mai degrabă a cerințelor industriei din personalul de zbor.

Rezultatele principale

  • Peste 73% dintre respondenți se așteaptă ca principalele domenii ale creșterii locurilor de muncă să fie operațiunile la sol, serviciul pentru clienți și echipajul de cabină.
  • Pe lângă salariu și beneficiile fiecărui angajat, profesioniștii în resurse umane au identificat oportunitățile de progresie în carieră (49%) și dezvoltare și formare profesională (33%) ca prioriăți în ceea ce privește satisfacția și păstrarea locului de muncă.
  • Doar 28% dintre respondenți au raportat că formarea actuală este eficientă și multe organizații încearcă să-și completeze pregătirea internă cu parteneri externi pentru a îmbunătăți eficiența instruirii.

Pe de altă parte abilitățile de securitate și servicii pentru clienți sunt prioritățile pentru angajarea managerilor în întreaga industrie. În timp ce tehnologia schimbă în mod eficient funcția de servicii pentru clienți, aceasta nu o înlocuiește.

Aproximativ 75% dintre respondenți se așteaptă la o creștere a serviciilor pentru clienți, a oportunităților la sol și a locurilor de muncă ale echipajului de cabină în următorii doi ani.

Acestea depășesc 65% dintre respondenți care se așteaptă la creșterea locurilor de muncă în securitate și 63% care se așteaptă la creșterea pozițiilor de reglementare.

Mai multe companii aeriene și grupuri de transport aerian au contribuit la raport, inclusiv Qatar Airways Group, a cărui vicepreședinte de Talent Development, Brendan Noonan, a declarat că, „ca și companie aeriană trebuie să descoperim unde sunt noile puncte de contact pentru a putea oferi servicii clienților și a completa tehnologia pentru a face experiența generală a clienților mai rapidă și mai plăcută„.

Locurile de muncă vor crește foarte mult in aviație, potrivit IATA

Guy Brazeau, director de Instruire și consultanță al IATA, a declarat că obiectivul acestui sondaj industrial este să fie util în îndrumarea profesioniștilor în resurse umane în deciziile lor privind planificarea personalului, oportunitățile de formare și domeniile în care să se concentreze pe măsură ce industria noastră crește la niveluri fără precedent.

„Creșterea preconizată a traficului de pasageri va necesita o planificare atentă a nivelurilor corespunzătoare de personal din multe categorii de activități din industrie.”

IATA a angajat  experți în sondajele de piață ale Circle Research pentru a afla mai multe despre modul în care factorii de decizie în domeniul resurselor umane gestionau păstrarea, pregătirea și angajarea de profesioniști instruiți pentru a umple lacunele de locuri de muncă anticipate. Respondenții au venit de la companiile aeriene, aeroporturi și furnizori de servicii terestre, care acoperă toate regiunile geografice și reprezintă o gamă organizațională.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.