Lista neagră a clienţilor de unităţi de cazare turistică se extinde în toată Europa

Compania britanică Guestscan oferă primul serviciu european de listă neagră de clienţi ai unităţilor de cazare în regim hotelier pentru ca antreprenorii sectorului să poată refuza rezervările lor şi să evite astfel deteriorarea instalaţiilor şi propietăţilor lor. Deşi compania a început implementarea sa în Marea Britanie, în prezent are deja parteneri din întreaga Uniune Europeană.

Ei primesc, de asemenea, cereri din afara UE dar, aşa cum explică directoarea sa Neil Campbell, “am fost sfătuiţi să le refuzăm pentru ca a furniza informaţii în afara UE ar însemna să încălcăm legislaţia privind protecţia datelor“.

În orice caz, în strategia sa de creştere caută parteneri din alte ţări ale UE, şi poartă discuţii pentru a încheia un parteneriat cu un operator care deţine peste un milion de propietăţi pe continent. De moment nu se adresează altor tipuri de afaceri, cum ar fi Airbnb.

Nu e de mirare că numărul companiilor partenere “creşte exponenţial”, deşi refuză să ofere date concrete cu privire la volumul de clienţi pe care îl au său numărul de înregistrări de pe lista sa neagră.

Printre cele mai denunţate cazuri se află clienţii care abuzează de alcool, care fumează în cameră sau care fac prea mult zgomot. #shu#

Printre cele mai denunţate cazuri se află clienţii care abuzează de alcool, care fumează în cameră sau care fac prea mult zgomot. Imagine Shutterstock.

Compania, cu sediul în oraşul britanic Bristol, a apărut acum patru ani, inspirate de propiile experienţe negative ale fondatorilor săi ca şi propietari de hotel. “Am decis să creăm un sistem care să protejeze toţi propietarii de hoteluri“, a afirmat Campbell pentru Europa Press.

După o perioadă lungă de pregătire a proiectului pentru a satisface întreaga legislaţie britanică şi europeană de protecţie a datelor, Guestcan a început să funcţioneze oferind propietarilor de case rurale, caravane, bed&breakfast, hoteluri şi chiar croaziere şi diferite servicii.

 

Clienţii nedoriţi

Cel principal este o bază de date pe care asociaţii Guestscan o pot consulta pentru a şti dacă clienţii care solicită o rezervare au avut probleme în alte unităţi înainte.

Campbell indică faptul că pentru aceştia asociaţii trebuie să includă în condiţiile lor de rezervare nişte clauze suplimentare, informând potenţialii lor clienţi că dacă provoacă pagube sau costuri economice în hotel, datele lor vor fi incluse în baza de date pentru o perioadă de între doi şi patru ani, în funcţie de problema pe care au provocat-o.

Atunci când întâlnesc un client nedorit, companiile au un formular “faţă echivoc” în care detaliază cauza plângerii lor, care poate fi de mai multe tipuri: pot pleca fără să plătească, pentru pagube materiale, pentru comportament abuziv faţă de angajaţii hotelului sau faţă de alţi clienţi, pentru zgomotul excesiv, pentru un număr de persoane mai mare decât cel permis în cameră, pentru furt, pentru fraudă şi chiar pentru ameninţări şi şantaj în formă de comentarii negative pe Internet pentru a obţine preţuri sau condiţii mai bune.

De fapt, cele mai multe plângeri până acum se datorează zgomotului, persoane care fac abuz de alcool sau care fumează în camere, sau pagube de diferite proporţii. Cu toate acestea, există şi cazuri în care sunt furate obiecte din cameră (cum ar fi televizoare) sau ruperea detectoarelor de incendiu, sau chiar parcarea motocicletei în cameră, lăsând pete de grăsime şi urme pe podea şi covoare.

 

Pentru o liră sterlină pe săptămână

Pentru a accesa această listă neagră companiile partenere ale Guestscan au două modalităţi. Pe de o parte, companiile mici pot verifica manual şi gratuit informaţiile cu privire la un anumit client, pentru a şti dacă au existat rapoarte negative despre acesta.

La rândul lor, cele mai mari companii pot conecta sistemul lor de rezervări cu baza de date, astfel încât fiecare cerere de cameră să fie verificată automat. Pentru aceasta ei trebuie să plătească aproximativ o liră sterlină pe săptămână (1,36 de euro) pe cameră sau hotel. Guestcan oferă, de asemenea, poliţe de asigurări şi suport tehnic pentru rezervări.

În niciun caz nu se oferă detalii concrete cu privire la când şi unde au avut loc incidentele şi nici care a fost motivul “plângerii”, dar se indică dacă aceştia sunt recidivişti. În plus, înainte de a adăuga plângerea în sistem echipa Guestscan verifică plângerea, şi în orice moment cetăţenii pot verifica informaţiile care există despre ei şi să exercite dreptul lor de rectificare.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply