Japonia investighează un scandal al meniurilor falsificate în hotelurile de lux

Guvernul Japoniei a început investigarea unui scandal dezvăluit în ultimele săptămâni, care afectează zeci de hoteluri şi localuri de prestigiu din ţară care au recunoscut că au minţit cu privire la originea produselor în meniurile lor. 

Controversa a izbucnit pe 25 octombrie când hotelul Ritz-Carlton din Osaka a recunoscut că a înlocuit ingredientele din meniurile restaurantelor sale şi ale room service-ului sau cu altele mai ieftine cu intenţia de a reduce costurile.

În următoarele zile, mai multe lanţuri hoteliere care operează restaurante prestigioase din Japonia au recunoscut că au efectuat aceeaşi practică, ceea ce a stârnit un scandal imens în ţară.

În cazul hotelului Ritz-Carlton din Osaka, managerii săi au recunoscut că serveau clienţilor sucuri de fructe descongelate drept “proaspăt făcute” şi că ofereau prăjituri, pâine sau sosuri produse în mod industrial ca produse elaborate în hotel, minţând de asemenea în legătură cu locul de cultivare al legumelor incluse în diferite feluri de mâncare.

Restaurante Splendido del hotel Ritz-Carlton, de Osaka, donde el escándalo comenzó.

Restaurantul Spendido al hotelului Ritz-Carlton, din Osaka, unde a început scandalul.

Câteva zile mai târziu, hotelul New Hankyu din acelaşi oraş a recunoscut practici similare şi în cele din urmă compania s-a angajat să ramburseze cel puţin 20 de milioane de yeni la aproximativ 10.000 de clienti pentru falsificarea unui total de 47 de produse în meniurile sale.

Pe parcursul săptămânilor ce au urmat, lanţuri hoteliere că Tokyu, Keihan, Okura sau divizia de cazare a companiei aeriene Japan Airlines (JAL) au recunoscut practici similare în locaurile din întreaga Japonie, inclusiv Tokyo.

Printre greşelile lor se alfă cea de a vinde friptura ceea ce în realitate era carne procesată sau creveţi whiteleg, creveţi obişnuiţi şi creveti jumbo ca şi cum ar fi creveţi kuruma, al cărui preţ pe piaţă este mai scump.

Acestor hoteluri li s-au alăturat operatorii a trei mai mari centre comerciale prestigioase din Japonia, Matsuzakaya, Takashimaya şi Isetan, cunoscute pentru exclusivitatea produselor lor.

Cele trei companii au afirmat că au vândut drept produse mai scumpe alte produse care erau mai ieftine, atât în restaurantele centrurilor comerciale, cât şi în meniurile takeout rafinate pe care le prepară.

 

Inspecţii

Primele inspecţii anuntate de guvern le-a făcut Agenţia de Protecţie a Consumatorului în două hoteluri operate de lanţul Hankyu Hanshin din oraşul Osaka: Ritz-Carlton şi New Hankyu.

Conducerea agenţiei a decis să compileze rezultatele acestei anchete la sfârsitul lunii noiembrie.

Intenţia sa este de a elabora reguli stricte, care probabil vor fi gata până la sfârşitul anului, pentru a reglementa descrierea produselor care sunt oferite în meniurile restaurantelor şi alte localuri, au explicat reprezentanţii guvernului.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply