Shadow

Italia negociază cu Lufthansa vânzarea a 40% din compania aeriană ITA

Ministerul italian al Economiei si Finantelor (MEF) a început negocierile pentru ca grupul german Lufthansa să acționeze un pachet de acțiuni la ITA Airways, compania aeriană italiana născută în 2021 din lichidarea vechii Alitalia și al cărui proprietar este guvernul. 

„MEF a semnat în această după-amiază scrisoarea de intenție a Deutsche Lufthansa AG de a achiziționa un pachet minoritar de acțiuni la ITA Airways. Documentul este pregătitor pentru începerea negocierilor private între părți. Nu vor fi dezvăluite alte detalii despre discuția în curs”, a declarat Ministerul într-un comunicat.

Lufthansa a depus săptămâna trecută o ofertă de achiziție a unui pachet minoritar la ITA Airways.

În scrisoarea sa, grupul german a asigurat că Italia „reprezintă cea mai importantă piață după piața internă și cea a Statelor Unite”, dar nu a detaliat procentul ITA Airways pentru care ar fi interesat, deși presa italiană afirmă că este vorba despre 40% din compania aeriană.

„Voința de a integra ITA Airways constă în schimbul puternic al țării la nivel mondial, prin călătorii de business și private; în economia sa puternic orientată spre export și în a fi unul dintre cele mai atractive locuri pentru turismul european”, compania aeriană germană, considerată a treia a cea mai mai importante din lume de către Asociația Internațională a Transporturilor Aeriene (IATA), se arată într-o notă.

Odată cu semnarea memorandului, compania începe o perioadă de negocieri exclusive cu Guvernul în care va conveni asupra „posibila investiție de capital, integrarea comercială și operațională a ITA în Grupul Lufthansa și sinergiile la care vor decurge din aceasta”, a indicat compania.

Un avion model Airbus A319 al companiei aeriene ITA Airways, vechea Alitalia. Fotografie: Adobe Stock.

Guvernul italian este acum unicul acționar al ITA

Ita Airways, cu Ministerul italian al Economiei ca unic acționar, a fost înființată în octombrie 2021 ca o companie aeriană independentă față de predecesoarea sa, Alitalia, dar cu o dimensiune mai mică, iar guvernul digital a căutat de atunci un cumpărător pentru aceasta.

În această lună, grupul Air France-KLM a refuzat să depună o ofertă după ce s-a gândit timp de cateva luni la posibila achiziție a companiei.

În noiembrie anul trecut, grupul italo-elvețian de transport maritim MSC a dat înapoi și el la propunerea sa de a participa la privatizarea ITA Airways, într-o operațiune care ar prelua 80% din companie și ar lăsa restul de 20% pentru Lufthansa.

Și, înainte de asta, Executivul de extrema dreaptă Giorgia Meloni a întrerupt negocierile exclusive cu un consorțiu format din fondul american Certares și companiile aeriene Delta și Air France.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.