Iranul se reinventează pentru a se poziţiona ca destinaţie turistică

După ani de izolare, Iranul încearcă să devină o destinaţie turistică de referinţă cu planuri şi evenimente ambiţioase pentru a creşte numărul vizitatorilor şi a îmbunătăţi infrastructura. Guvernul iranian intenţionează să ajungă la 20 de milioane de turişti anual până în 2025, ceea ce ar aduce venituri de 30.000 de milioane de dolari, potrivit estimărilor Organizaţiei de Patrimoniu şi Cultură a ţării

Numărul vizitatorilor străini a crescut treptat de la numirea preşedintelui moderat Hassan Rohani în 2013, depăşind cinci milioane în 2015, comparativ cu puţin peste un milion cu un deceniu mai devreme.

Acordul nuclear încheiat de Iran şi cele şase mari puteri în iulie 2015 a reprezentat, de asemenea, o schimbare a ciclului pentru industrie, prin diluarea legăturilor diplomatice şi comerciale, şi permiţând arătarea a unei imagini mai bune a ţării.

Şeful relaiilor publice al Coporaţiei de Dezvoltare a Turismului din Iran, Reza Salehi, a declarat pentru Efe că pactul nuclear “a ajutat mult în creşterea turismului“, dar nu este suficient.

“Pentru a avea o creştere mai mare trebuie dezvoltată atât infrastructura ţării cât şi legăturile internaţionale“, a adăugat el, invocând construcţia de noi hoteluri şi zone de odihnă pe drumuri.

De asemenea, el a pledat pentru aface “mai multă promovare” în străinătate pentru a contracara “imaginea negativă dată de unele ţări care au legături un pic ostile” cu Republica Islamică.

 

Mari provocări

Atracţiile nu lipsesc în Iran. Are 21 de situri declarate Patrimoniu Mondial Unesco, inclusiv faimoasa Persepolis, şi o natură diversă, atât pentru iubitorii de munte, cât şi pentru cei aflaţi în desert. Dar există şi multe provocări.

Printre acestea, obinerea de standarde internaţionale şi mai multe hoteluri, este una dintre provocările autorităţilor iraniene, care caută investitori şi oferă stimulente, cum ar fi reducerea impozitelor.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply