Interviu: Toura, o aplicaţie românească care îsi propune să revoluţioneze turismul

De la apariţia telefoanelor inteligente, aşa numitele smarphone-uri, conceptul de turism a evoluţionat mult şi este greu de imaginat o lume fără aplicaţii dedicate călătoriilor. Cu o simplă căutare pe Google Play putem vedea marea varietate de aplicaţii turistice, de la ghiduri, la hărţi, aplicaţii pentru zboruri, şi chiar aplicaţii pentru fiecare destinaţie. Iar aplicaţiile româneşti nu lipsesc.

Acum doar câteva sâptamani s-a lansat Toura, o aplicaţie creată de doi antreprenori români, Alexandru Paraschiv- programator şi arhitect IT şi Alina Ovesea-manager de proiect şi specialist marketing, în colaborare cu doi programatori, Bogdan Zurac şi Mădălin Bălănescu. Cum doream să cunoaştem mai bine această aplicaţie i-am rugat să ne acorde un interviu, pe care vi-l prezentăm în acest articol.

Cum a luat naştere ideea de a crea această aplicaţie?

Toura este în primul rând o aplicaţie pentru noi, răspunde unor nevoi şi dorinţe personale, respectiv documentarea şi împărtăşirea călătoriilor noastre. Am dezvoltat o aplicaţie aşa cum ne imaginam noi că e utilă pentru călători: poţi înregistra traseul pe unde ai fost, poţi adăuga puncte de interes, îţi calculează statistici şi apoi poţi să publici aceste tururi pentru a fi sursa de inspiraţie şi pentru alţii.

Aplicaţia a pornit de la o idee pe care am avut-o şi apoi am ţesut în jurul ei multe alte functionalităţi. Ideea ne-a venit în una din călătoriile noastre. Eram la Pompeii şi ascultam un audio ghid care ne direcţiona vocal printre ruinele orasului şi atunci a venit întrebarea: de ce nu există o hartă ataşată acestui ghid. Şi ăla a fost punctul 0 al proiectului. Apoi au venit alte idei şi direcţii pe care le-am integrat cu scopul de a face turismul mai personal şi mai specific pentru fiecare nişă.

 

De ce credeţi că persoanele vor alege să utilizeze Toura şi nu alte aplicaţii, cum ar fi Google Trips sau Sygic Travel? Ce oferă aplicaţia în plus faţă de concurenţi?

Spre deosebire de aplicaţii de tip trip planner, aplicaţia noastră e un trip recorder, este reprezentarea digitală a unei calatorii realizate. Înregistrarea unui traseu e posibilă doar în timpul călătoriei, în timp ce utilizatorul este în teren cu aplicaţia şi se plimbă. Apoi acest traseu este folosit ca un self-guided tur de altţ utilizatori.

În plus, faţă de site-urile care oferă informaţii turistice, în aplicaţia noastră sunt agregate toate informaţiile de care cineva are nevoie pentru a pleca într-o călătorie. Unele informaii sunt generate de creator: de exemplu traseul pe care alege să meargă şi care va fi înregistrat întocmai în aplicaţie, ce puncte alege să integreze în tur, descrierea acestora, iar alte informaţii sunt generate de inteligenţa creată de noi care foloseşte informaţiile furnizate de aplicaţie pentru a calcula date de genul: numărul de zile, distanţa, durata, elevaţie, numărul de obiective, elevaţie, costuri, mijloacele de transport folosite, etc.

Un alt aspect unic este colectarea informaţiei – la noi informaţia este generată de utilizatorii aplicaţiei, nu există o entitate supremă care selectează conţinut turistic, ci oricine care are un telefon şi călătoreste poate crea astfel de tururi. Iar creatorul de tururi îşi poate construi un brand în platforma. Şi e simplu, chiar oricine poate crea tururi astfel: descarcă aplicaţia de pe  Google Play, îşi crează cont şi poate începe înregistrarea unui tur. După ce un tur e gata îl pot urca şi va fi disponibil şi pe varianta web: www.toura.eu

Ne-am propus să construim o platformă care să ofere informaţiile turistice complete: traseul pe hartă, obiective, informaţii despre cazare, transport şi alte servicii, informaţii de orientare în teren, sfaturi utile oferite când ajungi într-un anumit punct.

 

Afirmaţi că aplicaţia revoluţionează modul în care oamenii călătoresc. În ce fel?

Aplicaţia revoluţionează prin mai multe direcţii pe care le integrează. Conţinutul este generat de utilizatori, aşa cum spuneam şi mai devreme oricine poate crea astfel de tururi. Însa doar anumite tururi vor fi de calitate şi acestea vor beneficia de atenţia turiştilor şi acolo unde sunt turişti vor veni sponsori, vor veni companii hoteliere, de transport, restaurante, şi alte tipuri de business-uri. Astfel vrem să construim un model de business prin care să vinem servicii cu ajutorul tururilor, iar creatorii vor câştiga procent din aceste venituri. Cu alte cuvinte călătoreşti şi câştigi. Desigur că procesul e puţin mai complex, dar ideea cea mai revoluţionară e că e un instrument disponibil tuturor care va putea genera venituri şi va putea susţine viitoarele călătorii.

Pentru cei care nu vor să creeze tururi, platforma le pune la dispoziţie tururi deja create din care se pot inspira. Utilizatorii pot alege să parcurgă un tur aşa cum este el, sau doar să caute informaţii punctuale: cum e drumul, cu ce se poate parcurge, ce e de vizitat într-o zonă, cate obiective încap într-o zi, etc.

Pentru că aplicaţia este foarte scalabilă permite crearea unor tururi foarte diversificate, de exemplu turul unui oraş într-o zi atât cu autobuz, metrou şi mers pe jos, un traseu montan de weekend, o regiune cu maşina într-o săptămână, un drum accidentat făcut cu maşina de teren, turul Europei cu trenul, traseul Dunării din Pădurea Neagră până la vărsare cu bicicleta, trasee sportive de alergare, înconjorul pământului sau orice combinaţie de durată, mijloace de transport şi tipuri de obiective urmărite. Îşi propune să devină o enciclopedie care conţine câte ceva pentru fiecare.

În plus aplicaţia permite crearea de tururi şi parcurgerea offline, ceea ce oferă o libertate de mişcare călătorilor atât celor care creeza tururi cât şi a celor care le parcurg.

Ca o concluzie, aplicaţia revoluţionează prin modul în care colectează informaţiile şi cum le distribuie, prin modelul de business propus şi prin abordarea personală şi descentralizată a turismului.

Leave a Reply