Internetul Tuturor Lucrurilor şi impactul său asupra sectorului hotelier

În 2013 există un dispozitiv electronic conectat la Internet pe persoană, potrivit HOSPA (Hospitality Finance, Revenue and IT Professionals), care estimează că până în 2020 acest număr va creşte la nouă. În prezent 80 de “lucruri” sunt conectate la reţea în fiecare secundă, dar în următorii ani acest număr va creşte, de asemenea, depăşind 250. Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT) va avea deci un impact major asupra industriei hoteliere, şi a turismului, în general, care sunt deja principalii beneficiari ai noilor şi viitoarelor inovaţii “conectate”.

Inovaţiile poate cele mai vizibile ale IoT care afectează sectorul sunt dispozitivele inteligente, care au explodat pe piaţă în ultimii ani. Potrivit studiului SMA, două din trei persoane intenţionează să cumpere un dispozitiv smart pentru casa lor în următorul an. Aceste inovaţii stimulează utilizarea asemănătoare a tehnologiilor IoT în hoteluri şi călătorii, cum ar fi minibarurile conectate care au senzori de mişcare pentru a încărca în mod automat consumul clientului atunci când retrage băutura, sau valizele inteligente care pot fi controlate şi monitorizate.

Tabel care arată creşterea exponenţială a “lucrurilor” conectate, ceea ce amplifică posibilităţile IoT.

Tabel care arată creşterea exponenţială a “lucrurilor” conectate, ceea ce amplifică posibilităţile IoT.

Mobilitatea şi comoditatea sunt două componente de bază a călătoriei şi a Internetului Tuturor Lucrurilor, ceea ce face ca ambele să se potrivească perfect în mod natural. Prin urmare, dacă hotelurile şi restul companiilor de turism profită de soluţiile oferite în prezent de IoT pe piaţă, pot creşte eficienţa operaţională şi să ofere clientului o experienţă mai personalizată.

 

Instalaţii şi operaţiuni

Senzorii inteligenţi de pe dispozitivele conectate ca termostate inteligente, camere de supraveghere, cafetiere, oglinzi conectate, roboţi majordomi (Un robot intră în echipa hotelului Aloft, publicat de evisionturism) şi becurile inteligente pot lucra împreună pentru a personaliza în mod automat condiţiile mediului înconjurator pentru clienţi în funcţie de proximitatea lor şi de modelele de mişcare.

Mai multe exemple puteţi găsi în articolul ‘Aplicaţiile Internetului lucrurilor în hoteluri‘.

Lumina şi temperatura pot fi reglate în mod automat pe baza datelor obţinute de la senzorii dsipozitivelor IoT, crescând eficienţa energetică şi eliminând risipirea. În industria transportului aerian, personalul de la poarta de îmbarcare poate localiza pasagerii care ajung târziu utilizând beacons, pentru a accelera plecarea avionului.

 

Personalizarea prestării serviciului

Clienţii pot experimenta îmbunătăţiri dramatice în seriviciu cu cele mai recente inovaţii inteligente. Hotelurile, de exemplu, pot trimite automat cheia electronică a camerei de hotel pe telefonul mobil al oaspetelui, oferindu-le astfel posibilitatea de a face auto check-inLacăte inteligente cu cititoare NFC (Near Field Communication) pot permite clienţilor accesul restrâns la instalaţii la cererea pentru a îmbunătăţi siguranţa. De asemenea, pentru clienţii care revin, hotelurile pot salva preferinţele lor în ceea ce priveşte camera şi să le descarce în mod automat pentru sejururile lor ulterioare, asigurându-se că se bucura astfel de o experienţă adaptată cerinţelor lor.

 

Logistica şi securitatea

În cele din urmă, functiile zilnice ale afacerii hoteliere şi turistice în general pot fi , de asemenea, îmbunătăţite prin automatizarea oferită de inovaţiile IoT. Hotelurile pot realiza o monitorizare mai eficientă a lanţurilor de aprovizionare, permiţându-le astfel să planifice pentru orice contigenţă şi să evite întreruperile în serviciul pentru clienţi.

Hotelurile şi companiile aeriene pot, de asemenea, uşor şi mai rentabil să dezvolte mecanisme de siguranţă în structurii şi instalaţii, cu un management centralizat al camerelor compatibile cu IoT şi senzorii de proximitate, posibil de pe orice computer sau dispozitiv mobil.

Toate aceste soluţii IoT sunt deja disponibile pe piaţă. Produsele şi inovaţiile viitoare cu această tehnologie vor aduce cu siguranţă mai multe schimbări fundamentale în sector, astfel încât companiile ar trebui să fie pregătite pentru a le adăuga la iniţiativele actuale pentru a profita de cele viitoare atunci când vor veni.

Internetul Tuturor Lucrurilor, conchide Alan Young în Next Big Thing, “este aici pentru a rămâne şi acest scenariu va deveni şi mai interesant… şi complex. Modul în care sectorul va aplica această ‘tehnologie’ va centra în cele din urmă generarea de venituri şi/sau menţinerea cererii“.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply