Internetul tuturor lucrurilor un factor de competitivitate în companiile turistice

Diferenţierea se caută prin excelenţă, iar Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT) este astăzi o valoare diferenţiată între acele întreprinderi de turism care caută să se diferenţieze îmbunătăţindu-şi serviciul. Este important să se ştie dacă clientul nostru este sensibil la utilizarea acestui tip de tehnologii, astfel încât să nu pierdem oportunitatea de a fi mai competitivi şi, în acelaşi timp, mai eficienţi.

Conectivitatea pe care ne-o oferă Internetul prin inter-comunicarea dispozitivelor duce la apariţia de noi posibilităţi pentru a interacţiona cu elemente care în mod tradiţional erau aparate şi obiecte total opace comunicării. Obiecte cotidioane care vin la viaţă pentru a interacţiona cu dispozitivele noastre de uz comun, cum ar putea laptop-ul nostru sau smartphone-ul nostru.

Ca valoare adăugată atât de cunoştinţe cât şi de îmbunătăţire a experienţei clientului, apare Internetul tuturor lucrurilor, un termen care defineşte interconectarea digitală a obiectelor de zi cu zi cu Internet. Acest concept est însoţit de un context bazat pe proliferarea de proiecte şi tehnologii aliniate cu IoT. Potrivit unei cercetări efectuate de International Data Corporation (IDC), se estimează ca IoT va creşte de la 655,8 milioane de dolari în 2014 la 1,7 miliarde de dolari în 2020, cu o rată de creştere anuală compusă de 16,9%.

El internet de las cosas un factor de competitividad en empresas turísticas

Potenţialul IoT ne permite ca fiecare obiect, fără modificări aparente, să fie le fel de personal ca utilizatorul şi modul în care acesta doreşte să îl folosească. Posibilităţile sunt infinite, atât dacă doreşte să urmeze o estetică a obiectului aparentă sau dacă doreşte să fie perturbator proiectând elemente pentru utilităţi complet diferite a cea ce poate părea. În acelaşi timp cu IoT se produc fenomene, cum ar fi importantele îmbunătăţiri în reţeaua 4G sau fibra optică. Pe de altă parte, potrivit unui studiu al companiei AbiResearch se estimează că în 2020 vor exista 8 dispozitive conectate la Internet per persoană, ceea ce favorizează ecosistemul conectivităţii, care îmbunătăţeşte IoT, şi prin urmare aplicarea zilnică a instrumentelor asociate acestei tehnologii.

Pe măsură ce tehnologia devine mai ieftină şi mai puternică, o mare parte din inovaţie a mers spre a permite ca aceste dispozitive şi sisteme inteligente să comunice. Multe branduri de travel şi unităţi de cazare au deja unele funcţionalităţi implementate în back-end şi experimentează modalităţi pentru a pune această tehnologie la serviciul clienţilor. Obiectivul este de a integra o mare cantitate de date obţinute în fiecare zi şi a personaliza la maxim experienţa călătorului. Aşa cum afirmă Boo Keun Yoon, CEO-ul Samsung: “Internetul tuturor lucrurilor are potenţialul de a transforma societatea noastră, economia şi modul în care ne trăim viaţa”.

În industria hotelieră apariţia acestei tehnologii a apărut ca o oportunitate de diferenţiere în propiul sector sau a altor forme de cazare care nu sunt la fel de profesionale. Trebuie să ne dăm seama că aceasta nu apare doar ca o formă de exclusivitate, ci ca o îmbunătăţire a experienţei clienţilor săi, personalizarea serviciului şi a cunoaşte mai mult serviciul. Este important de remarcat faptul că atunci când un hotel conctează dispozitivele, senzorii, software-ul, servicii, etc. Aceasta nu beneficiază doar oaspetele, mizează pe o competitivitate spre o îmbunătăţire a serviciului, ceea ce poate avea un impact în avantaje atât de importante, cum ar fi reducerea costurilor.

 

Factorii care fac important Internetul tuturor lucrurilor

Asociată cu această tehnologie ridică o serie de avantaje care trebuie ştiute şi asupra cărora se va roti din ce în ce mai mult strategia noastră de dezvoltare a produsului şi comercial:

  • Personalizarea produsului/serviciului. Atât utilizarea cunoştintelor obţinute prin intermediul inteligenţei obţinute prin utilizarea dispozitivului, cum ar fi versalitatea inerentă consumului produsului/serviciului, provoacă o experienţă mai personalizată.
  • Comunicare individualizată. Identificarea dispozitivului facilitează o comunicarea bidirecţională între partea care distribuie produsul/serviciul cu consumatorul prin propriile sisteme.
  • Diferenţierea prin intermediul de noi produse. Sistemele şi dispozitivele proprii sunt deja o cerere pentru client. Prin urmare, în cazul în care utilizarea acestei tehnologii ne poziţionează pe piaţă ca avansate tehnologic, vor fi potenţial mai interesante pentru un anumit tip de public în căutarea de experienţe.
  • Colectarea datelor în timp real. Utilizarea acestui tip de dispozitive inteligente facilitează direcţionarea utilizării sistemelor de procesare de date unde se pot trage concluzii interesante.
  • Optimizarea recursurilor. Automatizarea serviciilor sau utilizarea structurată pe baza unor modele facilitează eficienţă factorilor, cum ar fi energia, astfel economisim costurile şi devenim interesanţi pentru clienţii care caută companii sensibilizate cu mediul, prin eficienţa energetică.

Plecând de la analiza de piaţă şi a posibilităţii de a fi parte a unei strategii de poziţionare legată de sistemele de inteligente, este important să analizăm ce rol poate avea această tehnologie în afacerea noastră. Poata ca clienţii noştri potenţiali nici nu sunt sensisbili la aceste avansuri, poate că sunt şi că în acelaşi timp putem sa fim mai eficienţi şi interesanţi pentru a determina segmente de piaţă. Motivele le găseşti mereu în contul de profit şi pierdere.

Leave a Reply