Inteligenţa artificială în serviciul personalizării serviciului

Zilele în care vizitai o agenţie de turism şi te aşezai în faţa agentului pentru a rezerva o şedere practic au dispărut, în special pentru anumite segmente ale cererii, dar tehnologia facilitează din ce în ce mai mult acel nivel de personalizare a serviciului

Un număr tot mai mare de aplicaţii turistice au început să incorporeze inteligenţa artificială, tehnologia care permite maşinilor să analize o cantitate mare de date şi să “înveţe” pe cont propriu, a subliniat Greg Oates, editorul Skift. Tehnologia poate ajuta maşinile să depăşească tradiţionalele motoare de căutare şi persoanele, inclusiv agenţii de turism în viteză şi eficienă. Dar, afirmă el, “Graalul sfânt pentru companiile de turism din ziua de azi este personalizarea experienţei clientului, la care poate ajuta într-adevăr ineligenţa arificială deoarece poate interconecta datele şi informaţiile despre utilizatori mult mai rapid decât un motor de căutare tradiţional”.

Aceste aplicaţii funcţionează prin captarea unui volum mare de date de la călători pentru a anticipa deciziile lor. Asistentul personal de călătorie Mezi, care a ajuns la nouă milioane de dolari (8,45 milioane de euro) în 2016, este una dinre acele aplicaţii care afirmă că au capacităţi de inteligenţă artificială. Co-fondatorul şi Ceo-ul sau executiv, Swapnil Shinde, asigură că aplicaţia sa se adaptează sugestiilor tale de călătorie pe baza căutărilor anterioare, tonul de conversare şi alte obiceiuri online pentru a se adapta la nevoile tale.

Desigur, aplicaţiile hoteliere şi de călătorie folosesc de mult timp algoritmi pentru a ajusta preţuri şi a oferi pachete turistice, dar inteligenţa artificială permite ca aceste motoare de căutare şi aplicaţii să meargă un pas mai departe prin extragerea mai multor informaţii despre comportamentul online al utilizatorului şi crearea unui perfil al clientului mai complex pentru a se anticipa nevoilor sale, potrivit expertului Cristopher Elliot. După cum subliniază el, “devin din ce în ce mai inteligenţi şi singurul lucru pe care îl poţi face e să le oferi acordul, ceea ce adesea înseamnă să le dai acces la datele tale personale şi să le spui ce ai nevoie şi doresti. În acest fel, companiile din sector ar putea economisi mulţi bani”.

Monitorizarea comportamentului clientului permite maşinii să completeze puzle-ul.

Monitorizarea comportamentului clientului permite maşinii să completeze puzle-ul şi să se anticipeze nevoilor sale.

Alte aplicaţii inteligente de căltorie, cum ar fi GuestU şi SnapTravel includ un robot de rezervări bazat pe Facebook Messenger care foloseşte conversaţiile şi realizează o monitorizare online a posibilor călători care ar putea rezerva prin chat. Lola, o aplicaţie de planificare a călătoriilor lansată de co-fondatorul Kayak, uilizează inteligenţa artificială pentru a se situa la jumătatea drumului între motor de căutare şi agent de turism, combinând tehnologia machine learning cu experţi reali pentru a face sugestii personalizate mult mai repede decât le-ar putea face o persoană. Serviciile lui Lola pot fi accesate doar prin intermediul aplicaţiei sau al telefonului mobil.

 

Şi în companiile consolidate

Dar inteligenţa artificială nu este ceva exclusiv startup-urilor, dar companiile deja  existente le adaugă rapid şi în strategia lor. Expedia, de exemplu, lucrează pentru a folosi în serviciul de relaţii cu clienţii, iar compania Booking.com a lansat propriul său  instrument chat inteligent în luna mai, astfel încât clienţii săi să poată oferi aceleaşi informaţii pe care le-ar oferi unui agent de turism, dar este procesat mai rapid şi contextualizat cu alte căutări online, pe care le-au făcut anterior. În acest sens, Booking testează integrarea sa cu Facebook Messenger pentru a extinde aceste capacităţi, după cum a remarcat Todd Dunlap, directorul general al Booking în America.

Deşi popularitatea tehnologiei din acest domeniu creşte tot mai mult, călătorii încă au unele reticenţe faţă de inteligenţa artificială: 61% dintre americani consideră că americanii îşi îndeplinesc mai bine activitatea la birourile de check-in al aeroporturilor  în comparaţie cu staţiile automatizate, inclusiv roboţi; iar 66% se sperie atunci când văd tehnologia sau automatizarea înlocuind oamenii în posturile de securitate ale aeroportului.

Oates preconizează că, în ciuda evoluţiilor tehnologice din industria turismului, va exista întotdeauna o nevoie de contact uman în procesul de planificare, în special în cazul clienţilor de lux: “Nimic nu va înlocui vreodată experienţa şi natura intuitivă pe care o oferă un agent de turism. Inteligenţa artificială le oferă pur şi simplu o altă componentă a abilităţilor sale”.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Market Watch.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply